Web Analytics Made Easy - Statcounter

محورهای مواصلاتی استان زنجان همچون آزادراه‌های زنجان- تبریز، زنجان- قزوین و راه‌های قدیمی و ترانزیت مانند زنجان- میانه بعداز شهر زنجان فاقد روشنایی در بیشتر مسیر است. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،  جاده قدیمی و ترانزیت زنجان به سمت میانه با این که محل تردد بیش از 100 روستای منطقه زنجانرود و گاها ماهنشان است، اما دارای روشنایی مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر جاده ترانزیت قدیمی زنجان به میانه تنها در 7 کیلومتر ابتدایی از سمت زنجان به صورت چهار بانده تبدیل شده است و تا پلیس‌راه زنجان میانه دارای روشنایی است و در ادامه این جاده به جز محل احداث روستاهای همجوار با این جاده، روشنایی وجود ندارد.

رانندگانی که شبانه در حال تردد از این محور قدیمی هستند همواره در حال تجربه تاریکی مطلق در مسیرند که این عدم دید کافی در شب باعث ایجاد تصادفات در این محور می‌شود،  مردمان این مناطق نیز همواره به عدم وجود روشنایی محور معترض‌اند و پیگیر این موضوع هستند که چرا اقدامی در راستای روشنایی این محور پرتردد انجام نمی‌شود؟

با این حال نداشتن روشنایی تنها مختص جاده‌های ترانزیت قدیمی و روستایی استان نیست زیرا در آزادراه‌های زنجان به سمت قزوین و زنجان به تبریز بعد از پیمودن مسیر چند کیلومتری ابتدایی بعد از شهر زنجان تاریکی مطلق شب بر این مسیرها نیز حکم‌فرمایی می‌کند و چرایی نبود روشنایی در کل مسیر آزادراه‌های استان زنجان مسئله برانگیز است.

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم از زنجان با اشاره به این که روشنایی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین صادر شده است که در صورت تامین اعتبار کل روشنایی انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این که آزاد راه‌های استان زنجان از لحاظ روشنایی وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارند، عنوان کرد: از مجموع طول آزاد راه زنجان به تبریز که 275 کیلومتر است حدود 90 کیلومتر در حوزه زنجان قرار دارد و آزادراه زنجان به قزوین نیز با طول 189 کیلومتر میزان 110 کیلومتر در حوزه استان زنجان است.

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری استان زنجان با بیان اینکه به صورت شاخص نیز می‌توان ثابت کرد که وضعیت آزادراه‌ها در استان زنجان از لحاظ روشنایی، علائم و آسفالت نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است، گفت: در آزادراه زنجان به قزوین تنها دو تا سه مقطع با طول کمتر از چند کیلومتر مانده که هنوز لکه‌گیری آسفالت نشده است و لکه‌گیری بقیه محور از طریق مناقصه انجام گرفته است.

وی با عنوان این موضوع که اداره راهداری همواره در معرض قضاوت قرار دارد، عنوان کرد: در حد توان و منابع موجود با پیگیری‌های انجام شده، کارهای مناسبی در سطح جاده‌های استان انجام گرفته است.

وضعیت آسفالت برخی از جاده‌های استان زنجان مناسب نیستافزایش 14 درصدی تصادفات فوتی در لرستان؛ سرعت در جاده‌های استان بالاستپیگیری تسنیم نتیجه داد؛ «جاده‌مرگ» در خراسان رضوی به خاطره‌ها سپرده می‌شود

 

وی تصریح کرد: برای 90 کیلومتر مسیر آزادراه زنجان- تبریز که در حوزه زنجان قرار دارد در سال جاری 20 میلیارد تومان قرار داد برای تامین قیر منعقد شده بود اما متاسفانه حتی یک تن قیر تا پایان آبان ماه در این پروژه برای پیمانکاران این آزادراه واگذار نشد.

اکبری با بیان این که سیاست حال حاضر وزرات راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای توجه به نقاط پرحادثه است، خاطرنشان کرد: بیشترین هدف ایجاد روشنایی در این نقاط پر حادثه است و امکان ایجاد روشنایی در کل مسیر آزادراه‌ها به دلیل محدودیت منابع وجود ندارد اما از اواخر سال گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزاد‌ راه‌ها گرفته شده بود و قصد داریم روشنایی کل مسیر هر دو آزاد راه را به صورت چند کیلومتر به چند کیلومتر انجام دهیم.

مدیرکل راهداری استان زنجان در پایان با تاکید بر اینکه روشنایی آزاد راه قزوین به تهران قبل از سال 1385 ایجاد شده است، گفت: در طی چند سال اخیر به هیچ عنوان، اعتبار برای ایجاد روشنایی یک مسیر طولی  نمی‌دهند و سیاست فقط روشنایی نقاط پرحادثه است.

انتهای پیام/1011/ز

R7557/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، ترافیک در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده آب اسک سنگین است.

همچنین تردد در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی‌اند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای، آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل محمد شهر تا گرمدره، محور شهریار – تهران در برخی مقاطع و آزادراه ساوه – تهران محدوده‌های دهشاد و احمدآباد مستوفی ترافیک سنگین گزارش شده است.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

کد خبر 6085011 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است