Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل جمالی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای تکمیل سریع‌تر پروژه سلفچگان - ساوه و پل تاج خاتون مبلغ ۹ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و مشاور انتخاب شده است و مناقصه نیز انجام شده و اکنون در حال تکمیل قرارداد هستیم تا به زودی اقدامات لازم برای تکمیل پروژه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تکمیل زیرگذر شاه جمال نیز افزود: این زیرگذر در زمان تکمیل شدن دارای روکش آسفالت مناسبی نبود که طبق آخرین پیگیری‌ها جهاد کشاورزی و شهرداری وارد شده است و برآورد لازم انجام گرفته و آماده برگزاری مناقصه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خصوص انجام روشنایی جاده اراک تصریح کرد: جاده اراک از پروژه‌هایی است که از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری منتقل شد که پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار در نظر گرفته شد که هر پنج کیلومتر روشنایی جاده انجام شود تا مبلغ مورد نظر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه روشنایی ۱۰ کیلومتر جاده اراک انجام شده است، گفت: به دلیل گرانی تجهیزات روشنایی با مکاتبات با استانداری و نهادهای نظارتی پرونده مختومه شد که اکنون برآورد چهار و نیم میلیارد تومان انجام شده و تا پایان سال ادامه روشنایی اتوبان اراک انجام می‌شود.

جمالی بیان کرد: از آنجایی که تعریض جاده محمدیه از کنار خط راه آهن تا ایستگاه محمدیه که ۲ و نیم کیلومتر و جاده‌ای اختصاصی است، خواسته مردم بود، در شورای حمل و نقل استان انجام اقدامات برای تعریض جاده در دستور کار قرار گرفت و در کمیسیون راه ها مصوب شد که جز جاده های نیازمند تعریض قرار بگیرد که نیازمند چهار و نیم میلیارد تومان هزینه است و یک و نیم میلیارد تومان برای حل مشکلات اساسی نیاز است.

وی ادامه داد: برای تعریض این جاده با شکایت کشاورزان مواجه شده‌ایم که در نهایت با مذاکره با بخشداری برنامه‌ریزی انجام گرفته که راه آهن آزادسازی را انجام دهد تا بتوانیم تعریض و تسطیح کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در خصوص تصادفات سال‌های گذشته در راه‌های استان با همکاری اداره کل راهداری، راه و شهرسازی و پلیس راه، نقاط پرتصادف و حادثه خیز که راه در این تصادفات نقش داشته است، مشخص شد.

وی ادامه داد: با بررسی انجام گرفته ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان مشخص شده و اقدامات لازم برای مرتفع کردن مشکلات آن ها در حال انجام است و تاکنون مشکلات ۴۵ نقطه برطرف شده و مشکلات ۲۱ نقطه دیگر نیز در سال ۹۹ مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه نیروی انتظامی تشخیص دهد که نقاط پرحادثه دیگری نیز در جاده‌های استان وجود دارد، رفع مشکلات این نقاط نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام نیوجرسی آزادراه قم - تهران و کمربندی قم

جمالی بیان کرد: برای انجام نیوجرسی آزادراه قم - تهران و کمربندی قم ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که ۶ کیلومتر کمربندی را شهرداری و ۴۵ کیلومتر از اتوبان را نیز راهداری انجام داده است.

وی گفت: ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات سال آینده اضافه شده است که به اتمام پروژه‌های نیمه کاره اقدام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات در جاده‌های استان افزود: طی سه ماهه اخیر، استان قم در کاهش کشته شدگان تصادفات مقام اول را در کشور داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اعتراضات رانندگان در سال گذشته، استان قم بهترین کنترل را در خواسته رانندگان داشت که در این راستا قطعه زمینی با پیگیری انجام شده در اختیار راهداری قرار داده شد که در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم قم-تهران دیوار کشی آن انجام شده و بر اساس تعهد داده شده به مدت ۲ سال فاز اول آن احداث می‌شود تا پایانه بار مناسبی در استان داشته باشیم.

احداث پایانه بار در قم

جمالی احداث پایانه بار در استان را از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و در فاز اول شرکت‌های حمل و نقل به این پایانه منتقل می‌شوند که ۲۲ هکتار است.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی در جاده های استان افزود: ۶ هزار تن ماسه و نمک خریداری، همچنین پنج راهدارخانه اصلی دپو و در هر ۲۵ کیلومتر در یک نقطه ماسه و نمک قرار داده شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم بیان کرد: ۱۱۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین به همراه ۱۳۰ نفر راهدار در اجرای طرح زمستانی در جاده‌ها آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه از اول آذرماه برای اجرای این طرح قرارگاه مرکزی ایجاد شده است، افزود: کلیه راهدار خانه‌ها به وسائل ایمنی تجهیز و راهداران به صورت ۲۴ ساعته شیفت بندی شده‌اند و مدیریت راه‌ها نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو است.

جمالی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های ماشین آلات سبک و سنگین به سیستم GPS تجهیز شده‌اند که این موجب می‌شود که نتوانند از حوزه فعالیت خارج شوند.

وی گفت: بر اساس توافق انجام گرفته با استان‌های همجوار هر استانی موظف است تا ۱۰ کیلومتر از استان همجوار را نیز نمک پاشی کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: روستاها هر میزان نمک و ماسه که احتیاج دارند به صورت رایگان در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ پل آماده بهره برداری تا پایان سال است، افزود: برای احداث پل طغرود سه میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین پل باقرآباد نیز با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام می‌رسد.

کد خبر 4799441

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج شهرکرد ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۱۷ درصدی مجموع تصادفات در جاده‌های استان اصفهان طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار محمدرضا هاشمی فر در این خصوص، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی در 24 اسفند 1402 تا روز گذشته 8 فروردین ماه 1403 حدود 19 میلیون و 700 هزار تردد در جاده های استان ثبت شده و در این بین یک میلیون و 602 هزار و 231 دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شده و یک میلیون و 561 هزار و 319 دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: براساس آمارهای بدست آمده در مجموع طی مدت 14 روز اجرای طرح نوروزی تعداد هزار و 259 فقره تصادف در جاده های استان اصفهان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 17 درصدی را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع 29 فقره تصادف فوتی و جان باختن 36 نفر در این تصادفات گفت: متاسفانه از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جان باختگان درسر صحنه تصادف به ترتیب با افزایش 38 و 57 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

هاشمی‌فر از وقوع 273 فقره تصادف جرحی با 421 نفر مجروح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حال عمومی برخی از مجروحان وخیم گزارش شده احتمال افزایش تعداد فوتی ها نیز وجود دارد.

وی عدم توجه به جلو با 88 درصد را بیشترین علت وقوع تصادفات جاده ای استان ذکر کرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده نیز با 70 درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده ای در این مدت بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، محور اصفهان _ شیراز، محور شاهین شهر _ کاشان، محور فولادشهر، محورآزادراه امیرکبیر، محور کاشان _ قم، محور کوهپایه، محور اصفهان _ شهرکرد، محور موته _ گلپایگان، محور خور _ جندق و محور دامنه را پر تصادف ترین محورها و جاده های استان در 14 روز طرح نوروزی برشمرد.

وی با بیان اینکه 55 درصد از خودروهای حادثه دیده غیر بومی و 45 درصد بومی بودند اضافه کرد: 45 درصد از تصادفات در شب و 55 درصد در روز اتفاق افتاده و 57 درصد تصادفات نیز بین ساعات 15 عصر تا 20 شب رخ داده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رعایت دقیق قوانین و مقررات توسط رانندگان می تواند از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کند خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم در طول مسیر به تابلوها و علایم جاده‌ای توجه کرده ، جاده را جزوی از سفر و گشت و گذار خود دانسته و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند و تمام حواس خود را به جلو معطوف کرده و از هر عملی که باعث حواس پرتی آنان می شود خودداری کنند.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • ۹ حادثه با ۲۲ مصدوم درگتوند
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • رشد پدیده «جوان مرگی» در تصادفات جاده‌ای
  • فیلمی از تصادف زنجیره‌ای در جاده بندرعباس - سیرجان
  • بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور
  • ۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد