Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل جمعیت خیریه تولد دوباره با تاکید بر اینکه شرایط منطقه فرحزاد به دلیل نداشتن گرمخانه و امکانات زیرساختی در فصل زمستان بحرانی است، می‌گوید: در موج قبلی سرما و برودت هوا حداقل هفت شب گروه‌های موبایل سنتر تولد دوباره در این منطقه تا صبح خدمات رسانی می کردند و تجربه آن چند شب حکایت از این داشت که وضعیت این منطقه بحرانی است و نمی‌توان مطمئن بود که همه کارتن‌خوابهای این منطقه از سرما جان سالم به در ببرند

در موج قبلی سرما و برودت هوای تهران در اوایل آبان ماه، سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواست  در جذب حداکثری افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها کمک کنند زیرا شهرداری نگران است با کاهش شدید دما کارتن خوابها با مشکل و خطر جانی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا عباس دیلمی زاده در آستانه ورود موج جدید سرما به تهران درباره مشکلات منطقه فرحزاد و نیاز کارتن خوابهای این منطقه در گفت‌وگو با ایسنا می‌افزاید: منطقه فرحزاد تهران گستردگی زیادی دارد و از غرب تا شرق این منطقه پاتوق‌های مصرف مواد وجود دارد. در چنین شرایطی انتظار می رود که شهرداریهای مناطق دو و پنج تهران زیر ساختهای لازم برای خدمات رسانی به کارتن خوابها را در این مناطق داشته باشند این در حالی است که منطقه دو شهرداری تهران در فرحزاد حتی یک گرمخانه ندارد.

مدیر عامل جمعیت خیریه تولد دوباره با  تاکید بر اینکه مدیریت بحران جای اقدامات اصولی و زیرساختی را گرفته است، می گوید: سازمانهای مسئول هر سال در فصل زمستان آن هم در زمانهای برودت و سرمای شدید از ترس اینکه مبادا کارتن خوابی فوت کند و موضوع رسانهای و دردسرساز شود به فکر کارتن خوابها می افتند این در حالی است که در همه فصول سال کارتن خوابها نیاز به دریافت خدمات کاهش آسیب و سرپناه دارند و این نیاز به فصل زمستان خلاصه نمی شود.

دیلمی زاده با بیان اینکه جمعیت خیریه تولد دوباره بر اساس اساسنامه و رسالتی که برای خود تعریف کرده در حال خدمات رسانی به کارتن خوابها در منطقه فرحزاد است، می افزاید: ما هیچ قرارداد یا تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران برای خدمات رسانی به کارتن خوابهای منطقه فرحزاد نداریم و صرفا بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده خود می‌دانیم و مطابق امکاناتی که داریم به این افراد خدمات رسانی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط منطقه فرحزاد به دلیل نداشتن گرمخانه و امکانات زیرساختی در فصل زمستان بحرانی است، تاکید می‌کند: در موج قبلی سرما و برودت هوا حداقل ۷ شب گروه‌های موبایل سنتر تولد دوباره در این منطقه تا صبح خدمات رسانی می کردند و تجربه آن چند شب حکایت از این داشت که وضعیت این منطقه بحرانی است و نمی‌توان مطمئن بود که همه کارتن‌خوابهای این منطقه از سرما جان سالم به در ببرند بنابراین جمعیت خیریه تولد دوباره اعلام می کند که مسئولیت هراتفاقی برای کارتن خوابها در منطقه فرحزاد  به علت سرما و برودت هوا به عهده مدیریت شهرداری منطقه دو تهران است. 

 دیلمی زاده می گوید: چندی پیش خبر آمد که شهرداری منطقه دو گرمخانه برای زنان بی خانمان در دره فرحزاد راه اندازی کرده اما به دلیل اعتراض مردم محلی و بومی مجبور شده آن را تعطیل کند. حال سئوال اینجاست که چرا شهرداری منطقه ۲ تهران با مقاومت مردم محلی روبرو شده در حالی که در همان منطقه یک سرپناه شبانه مردان سالهاست در حال ارائه خدمات است؟. همچنین در آن بخشی از منطقه فرحزاد که در شهرداری منطقه 5 قرار دارد، گرمخانه وجود دارد چرا که شهرداری منطقه 5 توانسته شرایط را  به خوبی مدیریت کند؟. علاوه بر این سال ها قبل جمعیت خیریه تولد دوباره هم در همان منطقه، دو گرمخانه فصلی داشت.

او تاکید می‌کند: مسئولان شهرداری منطقه 2 اگر با برنامه ریزی عمل کرده بودند و مردم بومی منطقه را از فواید وجود گرمخانه در آن محله آگاه کرده بودند و اقناع سازیها به خوبی انجام شده بود، با این مقاومتها روبرو نمیشدند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره می گوید: حرف من این است که شهرداری منطقه 2 نمی‌تواند به بهانه اینکه مردم منطقه فرحزاد تمایل ندارند در آنجا گرمخانه راه‌اندازی شود، از انجام اقدامات اصولی و زیرساختی شانه خالی کند. ضمن اینکه حداقل در چند سال گذشته در بخش منطقه دو فرحزاد هیچ گرمخانه‌ای برای کارتن خوابها چه مردان و چه زنان وجود نداشته و همتی هم برای راه اندازی‌اش نبوده و چه بسا همین مساله باعث بی نظمی در این منطقه و افزایش آسیبهای اجتماعی شده به طوری که دیگر مردم محلی حتی راضی به این نمی شوند که گرمخانه‌ای در این منطقه راه اندازی شود. 

دیلمی زاده می گوید: جمعیت خیریه تولد دوباره به مانند سالهای قبل بر اساس امکاناتی که دارد و با کمک خیران و همچنین بخش امداد و نجات هلال احمر تلاش می کند که به کارتن خوابهای دره فرحزاد خدمات رسانی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دره فرحزاد جمع آوری معتادان متجاهر گرمخانه سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ آئین کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی واقع در خیابان اسکندری جنوبی با حضور قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه به ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی درود می‌فرستم، اظهار کرد: امیدوارم این آمار افزایش پیدا نکند. ما در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشترین ایستگاه آتش‌نشانی را داریم. به دلیل ناهنجاری‌ها مجبوریم ایستگاه اضافه کنیم. اگر همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و مردم به وظایف خود عمل کنند احتیاج به این تعداد ایستگاه و اضافه شدن ایستگاه نخواهیم نداشت.

محمدی با اشاره به اینکه در ۲۸ اسفندماه، در میدان ولیعصر ساختمانی دچار حریق شد و همکاران من با سرعت عمل افراد را نجات دادند، ادامه داد: اگر همکاران من دیر می‌رسیدند چه بلایی بر سر دو فرزند ۶ ماهه می‌آمد. در سازمان آتش‌نشانی ثانیه‌ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم رایگان است، تصریح کرد: با افتتاح این ایستگاه زمان رسیدن آتش‌نشانان کاهش پیدا خواهد کرد. در منطقه ۱۱ نردبانی نداشتیم که با افتتاح این ایستگاه نردبان، اضافه خواهد شد. بالای ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران هم در این مراسم اظهار کرد: از اهداف مهم مدیریت شهری برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی شهر است. امیدوارم سال ۱۴۰۳ ایمن و آمار حوادث کاهش پیدا کند. بیشترین ساختمان‌های ناایمن را در منطقه ۱۱ داریم و شرایط ایجاب می‌کند ایمنی ساختمان‌های عمومی و تجمیعی بیشتر شود. ساختمان‌هایی که در طول سال دو دهه گذشته در حاشیه اتوبان نواب ساخته شده‌اند، به دلیل نداشتن پایان کار آتش نشانی نتوانستند سند دریافت کنند و برای حل این مشکل و ارتقای سطح ایمنی منطقه به این نتیجه رسیدیم که یک ایستگاه آتش نشانی مدرن در منطقه احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین ایستگاه آتش‌نشانی خیابان اسکندری جنوبی به مساحت ۸۰۰ مترمربع صورت جلسه و همچنین تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شد. احداث این ایستگاه آتش نشانی باعث ارتقای سطح ایمنی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد