Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@12:43:08 GMT

مشاهده کیک‌های آلوده در تهران تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۲۱۲

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از وجود ۲۲ نوع قرص در کیک‌های آلوده خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، موضوع مشاهده کیک‌های آلوده در تهران را تایید کرد و افزود: گزارش‌هایی از مشاهده کیک‌های آلوده در تهران داشته ایم.

وی با اشاره به وجود ۲۲ نوع قرص در کیک‌های آلوده، وجود ترامادول در این کیک‌ها را رد کرد و گفت: این قرص‌ها شامل استامینوفن، سرماخوردگی، آنتی هیستامین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، بوده است، اما آزمایش‌های ما، وجود ترامادول را تایید نکرده است.

جهانپور با عنوان این مطلب که استفاده از قرص‌ها در ۱۲ نشان تجاری مشاهده شده است، افزود: با توجه به اینکه توزیع این کیک‌ها از شبکه غیر رسمی اتفاق افتاده است، می‌بایست در انتظار پیگیری‌های نهاد‌های امنیتی بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم دژفا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد کیک های آلوده کیک و قرص قرص در کیک وزارت بهداشت انتخابات مجلس یازدهم دژفا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس

سیل دبی باعث بالا آمدن آب فاضلاب و همچنین ورود آب‌های آلوده به بنزین در سطح شهر شد و به همین علت، پزشکان هشدارهایی را در مورد خطرات سلامتی این سیل اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به دستور ولیعهد دبی، رئیس شورای اجرایی شهر و کمیته عالی مدیریت بحران و بلایای دبی، تیم‌های میدانی از نهادهای مختلف دولتی در امارات به فعالیت شبانه روزی خود برای اطمینان از بازیابی کامل خدمات ادامه می‌دهند.

با جاری شدن سیل در امارات، پزشکان در مورد خطرات سلامتی ناشی از چنین رویدادهای آب‌وهوایی هشدار و نکات سلامتی را برای ساکنان مناطق سیل‌زده ارائه می‌دهند. آنها با اشاره به میزان آلاینده‌هایی که در سیلاب وجود دارند و به سلامت انسان آسیب می‌رسانند، به ساکنان مناطق، به‌ویژه کودکان توصیه کردند از تردد و بازی در آب‌های سطحی خودداری کنند.

سیلاب حاوی انواع مختلفی از زباله‌های خطرناک، میکروب‌ها و آلاینده‌هایی است که می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند عفونت، بثورات پوستی، بیماری‌های گوارشی و کزاز شود. ممکن است اشیا فیزیکی مانند چوب و زباله و حتی حیوانات مانند جوندگان و مارها در آب وجود داشته باشد. علاوه بر این، خطر برق‌گرفتگی به دلیل وجود خطوط برق در جریان آب سلامت مردم را تهدید کند.

پزشکان معتقدند وقوع سیلاب خطرات لپتوسپیروز و ملیوئیدوز (شبه مشمشه) را افزایش می‌دهد. لپتوسپیروز یک عفونت باکتریایی است که افراد می‌توانند از تماس با آب یا خاک آلوده به ادرار حیوانات آلوده به آن مبتلا شوند و علائمی شبیه بیماری آنفولانزا و حتی عوارض بسیار شدید ایجاد کند. ملیوئیدوزیس نیز یک عفونت باکتریایی است که توسط یک باکتری موجود در خاک و آب ایجاد می‌شود و معمولاً ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم از بیماری خفیف آنفولانزا تا ذات‌الریه شدید می‌شود.

خطرات راکد شدن آب

آب‌های راکد به بستری برای رشد پاتوژن‌های مختلف از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها تبدیل می‌شود که می‌توانند منجر به بیماری‌هایی مانند وبا، تب حصبه و هپاتیت A شوند. به‌علاوه امکان انتقال بیماری‌های مسری از طریق آب نیز می‌تواند سلامت ساکنان را به خطر بیندازد. همچنین پشه‌هایی که در آب‌های راکد تکثیر می‌شوند منجر به افزایش بیماری‌های مسری مانند تب دنگی و مالاریا می‌شود، هرچند حضور این پشه‌ها در منطقه امارات نادر است. تشدید آسم و واکنش‌های آلرژیک از دیگر بیماری‌هایی هستند که ممکن است به دلیل وجود هاگ‌های کپک پس از باران‌های شدید رخ دهد.

پیشنهادات حافظت از سلامتی در برابر سیل

اصلی‌ترین راه برای حفظ سلامتی، قرارنگرفتن در معرض سیلاب است، حتی اگر افراد باید وارد آب سیل شوند، بهتر است چکمه‌های لاستیکی، دستکش لاستیکی و عینک بپوشند و در صورت تماس با آب، در اسرع وقت محل تماس را با صابون و آب تمیز بشویند، همچنین لباس‌های آلوده باید با آب داغ و مواد شوینده شسته شوند. نکته قابل توجه مراقبت از زخم‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض آب سیل است. پزشکان بر ممانعت از حضور کودکان در مناطق سیلابی توصیه اکید دارند.

در صورت نشت بنزین از خودروهای غوطه‌ور در آب‌های سیل، مردم باید محتاط‌تر باشند و در صورت تماس با چنین مواد شیمیایی، دست‌ها و چشم‌ها را کاملاً بشویند و از روشن کردن سیگار یا هرگونه جرقه در نزدیک این مناطق خودداری کنند. برای مقابله با خطرات نیش پشه بهتر است از مواد دافع پشه استفاده شود، همچنین بهتر است مردم لباس‌های آستین بلند و شلوار بپوشند و از پشه‌بند برای محافظت در برابر نیش پشه استفاده کنند و هرچه سریع‌تر آب راکد اطراف خانه‌ها را تخلیه کنند. پزشکان از ساکنان خواستند دستورالعمل‌های مدیریت ساختمان و خدمات تأسیسات را در مورد هرگونه آلودگی احتمالی مخازن آب خود دنبال کنند چراکه آلوده شدن مخازن آب خانگی، خطرات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 746157

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • فیلم/مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در دماوند
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • دیوار صوتی‌های بزرگراه ها نوسازی شدند | مقابله با صداهای با آلوده در اتوبان ها
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس