Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@19:17:59 GMT

طرز تهیه و دستور پخت اسنک

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۳۰۶

طرز تهیه و دستور پخت اسنک

آفتاب‌‌نیوز :

گاهی اوقات پیش می‌آید آنقدر گرسنه‌ایم که طاقت منتظرماندن برای درست‌کردن غذا را نداریم و می‌خواهیم در کم‌ترین زمان ممکن یک خوراکی خوشمزه درست کنیم.

این وقت‌ها باید سراغ انواع اسنک‌ها رفت؛ هم طعم پیتزا را برایمان تداعی می‌کند هم با کمی خلاقیت و بازی با مواد اولیه و ادویه‌ها می‌شود طعم جدیدی را خلق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسنک را هم می‌شود با گوشت تهیه کرد هم مرغ هم انواع ژامبون‌ها؛ این بستگی به سلیقه شما دارد.

مواد لازم:

قارچ: ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: به میزان لازم
پنیر پیتزا: به میزان لازم
نان تست: ۸ عدد
گوشت چرخ کرده، سینه مرغ یا ژامبون و کالباس: ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای کوچک: ۱ عدد
فلفل و نمک: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
کره: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. در طرز تهیه اسنک با گوشت یا مرغ ریش‌ریش‌شده یا کالباس و ژامبون خردشده، ابتدا پیازها را به صورت خلالی به خوبی خرد کنید سپس در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازها را در درون تابه تفت دهید تا تقریبا به رنگ طلایی درآیند.

۲. سپس گوشت، مرغ یا ژامبون و فلفل دلمه‌ای را به پیازها اضافه کنید تا به خوبی تفت بخورند.

۳. در تابه‌ای جداگانه مقداری روغن بریزید و قارچ‌ها را به صورت دلخواه خرد کنید و آنها را در درون تابه بریزید و حرارت گاز را بیشتر کنید تا قارج‌ها آب نیندازند. بعد از اینکه قارچ‌ها را به خوبی تفت دادید به مخلوط گوشت، مرغ یا ژامبون و پیاز اضافه کنید و مواد اسنک را به خوبی باهم مخلوط کنید. سپس نمک و فلفل و زردچویه را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط مواد اضافه کنید و چند دقیقه مواد مخلوط شده با رب را تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

۴. وقتی مواد اسنک را آماده کردید، نان تست را بر روی سطحی قرار دهید و یک ورقه از پنیر پیتزا را بر روی آن بگذارید و مخلوط گوشت و قارچ را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید و ورقه‌ای دیگر از پنیر پیتزا را بر روی این مواد قرار دهید.

۵. نان تست دیگری را بردارید و آن را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید هر دو طرف نان‌ها را به خوبی با کره چرب کنید. برای بقیه نان تست‌ها نیز همین مراحل را تکرار کنید سپس دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید و بعد از اینکه دستگاه به خوبی داغ شد ساندویچ‌ها را در درون دستگاه قرار دهید و در دستگاه را به خوبی ببندید. بعد از ۵ الی ۷ دقیقه اسنک‌ها آماده می‌شوند. آنها را از درون دستگاه ساندویچ ساز بیرون آورید و بقیه نان تست‌ها را در درون دستگاه قرار دهید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسنک گرسنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نصیری گفت: طی مدت یاد شده هفت هزار و ۹۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با همراهی ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط استان بازرسی شده است.

وی افزود: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان پنج هزار و ۲۰۵ کیلوگرم ماده غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان کشف و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان ادامه داد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۲۱۵ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی و برای ۲۱۴ واحد اخطاریه کتبی صادر شده است.

نصیری تعداد مراکز بین راهی بازرسی در مدت یاد شده در استان را ۴۵۱ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا به ۵۲ مرکز و امکان بین راهی اخطاریه صادر شده است.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، ۹۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات نیز ۷۱۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

نصیری گفت: در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین جاری به ۲۳۱ مورد شکایت مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ رسیدگی شده است.

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • توزیع بسته های معیشتی و پیتزای نذری در شاهرود
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد