Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@01:20:39 GMT

دادگاه آمریکا به بیگناهی مسعود سلیمانی اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۳۴۳

خرداد:معاون دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: اعتراف دادگاه آمریکا به بیگناهی دانشمند ایرانی، پیروزی و موفقیت بزرگی در اثبات حقانیت کشورمان قلمداد می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر، سید مجید تفرشی معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم استقبال از مسعود سلیمانی دانشمند آزاد شده از بند دولت آمریکا که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در کنار سایر نهادها خصوصاً قوه قضائیه تلاش و پیگیری فراوانی را برای آزادی سلیمانی از چنگال آمریکا انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با تأکید بر اینکه مقاومت سلیمانی ما را به یاد آیه شریفه ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا می‌اندازد، افزود: توکل به خداوند و قدرت منطق دکتر سلیمانی، رمز موفقیت ایشان در مقابل آمریکا و منطق زورمداری دستگاه حاکمه این کشور بود.

به گفته معاون دبیر ستاد حقوق بشر اعتراف دادگاه آمریکا به بیگناهی دانشمند ایرانی، نشان از پیروزی و موفقیتی بزرگ برای کشورمان بوده و این سوال همواره مطرح و قابل پیگیری خواهد بود اینکه چرا علیرغم آگاهی دادگاه نسبت به بی گناهی، بیش از 15 ماه وی در برترین شرایط جسمی، روحی و روانی محبوس شده است؟

وی در ادامه گفت: پیشنهاد می کنیم به مناسبت آزادی این دانشمند سرافراز ایرانی روزی را در تقویم دانشگاه قرار دهند ضمن آنکه شایسته است در رابطه با  نحوه و ایام بازداشت و هر آنچه بر ایشان و خانواده و دوستان و همکارانش در مدت بازداشت غیر قانونی گذشته کتابی مستندی به رشته تحریر در آمده ضمن آنکه پیگیری مطالبات قانونی ایشان در خصوص جبران خسارت وارده نیز مد نظر باشد.

 تفرشی در پایان خاطرنشان کرد بر اساس گزارشات متعدد و اسناد سازمان ملل وقوع مواردی چون ناشکیبایی مذهبی، سلطه پول سالاری، نابرابری درآمدی، جنایات ناشی از نفرت، تبعیض سیستماتیک نژادی، تیراندازی در مدارس، سیاست‌های مهاجرتی موسوم به تحمل صفر، خشونت گسترده پلیس، نرخ بالای تجاوز جنسی خودکشی و مصرف مواد مخدر در این کشور مدعی آزادی و مردم سالاری به وفور شایع بوده ضمن آنکه آمریکا برای رسیدن به اهدافش از انجام هیچ جنایتی ابا ندارد.

مسعود سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که ۱۵ مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی و با روادید قانونی عازم آمریکا شد، پیش از ورود به خاک آمریکا به صورت غیر قانونی از سوی پلیس FBI دستگیر و زندانی شد، دکتر سلیمانی ۱۶ آذر با رایزنی و پیگیری های گسترده خصوصاً توسط وزارت امور خارجه آزاد شده و به کشور بازگشت. برچسب ها: مسعودسلیمانی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد: همزمان با چهارشنبه (۲۹ فروردین) نیکوکار اهل شهرستان بافق با حضور در ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.   این نیکوکار که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت:مبلغ را به نیت خشنودی خداوند و شادی روح اموات و جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهل شهرستان بافق اهدا کردم.

دیگر خبرها

  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید
  • ببینید | اعتراف مجری معروف زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!
  • اعتراف فرانسه: به مشارکت در حمایت از اسرائیل