Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت لازم را برای افزایش بودجه دارد؛ زیرا اصلی‌ترین موضوع در توسعه کشور نیروی انسانی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، علی وحدت، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری که امروز ۲۵ آذر ماه ۹۸ به مناسبت هفته پژوهش در مرکز صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده در سال ۸۹ برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰۰ میلیارد تومان سهمیه اولیه دیده شد که معادل ۳ میلیارد تومان به دلار هزار تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سه میلیارد دلار با توجه به نیاز کشور به این بخش اختصاص داده شد تا با توجه به شرایط کشور صندوق نوآوری و شکوفایی بتواند نیاز‌های کشور را رفع کند، افزود: اکنون با دلایل موجه و غیرموجه که نیازی نیست تا به آن ورود پیدا کنیم، تشخیص داده شده بود که با توجه به عملکرد نامناسب صندوق در آن زمان‌ها اکنون همان بودجه نیز که کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار است به صندوق برای سال جدید اختصاص یابد که همین بودجه نیز به طور کامل وصول نشد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امیدوار هستیم با عملکرد خود سرمایه صندوق افزایش یابد و اگر قرار است اتفاق جدی در این زمینه رخ دهد باید به این حوزه توجه ویژه تری شود.

وحدت خاطرنشان کرد: این مقدار از بودجه در مقایسه با بودجه‌های دیگری که به بخش‌های دیگر اختصاص داده می‌شود، خیلی ناچیز است.
وی ادامه داد: اکنون جمعیت جوان تحصیلکرده ما به عنوان یک معضل شناخته می‌شوند که کار و اشتغال برای آن‌ها موجود نیست، زیرا بستر آن در کشور فراهم نیست با اندکی بسترسازی نشان داده شده که حدود ۴۰۰۰ شرکت دانش بنیان که طی چهار سال اخیر تشکیل شده اند حدود ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و ۹۰ هزار میلیارد تومان به عنوان گردش مالی ایجاد شده است. این فعالیت‌ها در مقایسه با فعالیت برخی از بخش‌های کشور بسیار چشمگیر است این جمعیت تحصیلکرده می‌تواند موتور اقتصادی کشور را راه بیاندازد.

 رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت لازم را برای افزایش بودجه دارد، زیرا اصلی‌ترین موضوع در توسعه کشور نیروی انسانی مطرح می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وحدت بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارسازی؛ آفتی برای اقتصاد دانش‌بنیان‌ها

علی ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در مورد دانش‌بنیان‌ها در سال‌های اخیر رخ داده این است که نام و عنوان دانش‌بنیانی بر روی فعالیت‌هایی قرار گرفته که از گذشته در حال انجام بوده است در چنین شرایطی در حالی که هیچ اتفاق جدیدی در زمینه دانش‌بنیان‌ها به وجود نیامده، اما بر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزوده شده است.

ملک‌پور عنوان کرد: اگر شرکت‌هایی دانش‌بنیان واقعی باشند قطعا باید مورد حمایت قرار گیرند، اما اینکه برخی شرکت‌ها به صورت نمایشی و عنوانی، دانش‌بنیانی اعلام شوند تا بتوانند از حمایت‌های مالی و تسهیلاتی یا قانونی که برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده بهره‌مند شود دارای ایرادات مهم است.

دقت کنیم تا دانش‌بنیان‌های واقعی از حمایت‌های قانونی بهره‌مند شوند

وی افزود: در قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان، ظرفیت‌ها و پیش‌بینی‌های مناسبی انجام شده تا بتواند زمینه‌ساز رشد این شرکت‌ها باشد، اما باید دقت کرد تا دانش‌بنیان‌های واقعی از آن بهره‌مند شوند.

تولیدات سنتی گذشته دانش‌بنیانی نیستند

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در هر فعالیت اقتصادی یا تولید صنعتی دانشی مورد استفاده است، اما ایده و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها موجب ایجاد بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر می‌شود بنابراین نمی‌توان تولیدات سنتی را که از گذشته وجود داشته به صرف عنوان، دانش‌بنیانی معرفی کرد.

وی گفت:‌اگر مطابق با مبانی و معیار‌های واقعی دانش‌بنیانی شرکت‌های دانش‌بنیان را دسته‌بندی کنیم طبیعی است که تعداد شرکت‌هایی که اکنون دانش‌بنیانی معرفی شده‌اند کاهش می‌یابد و در این شرایط می‌توان حمایت‌های بهتر و مهمتری از آنها داشت.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: اکنون اغلب شرکت‌هایی که برندی در تولیدات خود دارند می‌توانند به راحتی اعلام دانش‌بنیانی کنند که موجب می‌شود تا امکانات محدود پیش‌بینی‌شده برای دانش‌بنیان‌ها، میان شرکت‌های زیادی توزیع شود و در عمل تاثیرگذاری لازم را برای این شرکت‌ها به همراه نداشته باشد.

قوانین خوب درست اجرا نمی‌شوند

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: برخی شرکت‌هایی که رابطه و نفوذ دارند خود را به قانون جهش دانش‌بنیان متصل کرده‌اند و از همه ظرفیت‌های حمایتی آن بهره می‌گیرند. اگرچه قوانین خوبی در کشور به تصویب می‌رسند، اما در اجرا و عمل مناسب عمل نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی
  • آمارسازی؛ آفتی برای اقتصاد دانش‌بنیان‌ها
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات