Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال حیدری روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان اردستان افزود: افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای بخش بهداشت استان اصفهان در چند سال گذشته بازنشسته شدند، در حالی که حتی یک نفر جایگزین نشده  و مسوولیت بر دوش دیگر کارکنان قرار داشته است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان و فریدن را باید بعنوان یک موضوع امنیتی  بیشتر مورد توجه قرار داد و توزیع پزشک برمبنای جمعیت صورت می گیرد که شهرستان های شمال شرقی استان بدلیل مهاجرت از پزشکان کمتری برخوردارند ، همچنین ۱۵ سال است نیروی خدماتی جذب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: کمبود اعتبار از دیگر چالش‌های اصلی این مجموعه است اما قول داده شده در سال آینده برای بخش بهداشت نیرو استخدام شود که باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: این کمبودها متوجه اردستان نیز هست، هرچند نیروهای شبکه بهداشت با عشق کار می‌کنند و البته برای جبران کمبود نیروی درمانی این شهرستان سه نفر پزشک نیز اختصاص داده شده است.

حیدری از دیگر چالش‌های موجود در شهرستان اردستان را اختلاف‌های محلی و مسایل سیاسی و جناحی دانست و تصریح کرد: این موارد موجب شده تا مردم انتظار داشته باشند، امکانات بیمارستانی و بهداشتی در بخش‌ها و مناطق ایجاد شود که این روش نادرست و نیازمند هزینه، نیروی زیاد و معطل ماندن امکانات است؛ در حالی که باید منابع مدیریت شود.

وی در ادامه به لزوم توسعه پرونده‌های الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح که در سال‌جاری اجرایی شده، در اصفهان به ۶۰ درصد و در اردستان تا ۹۵ درصد رسیده که بسیار خوب پیش رفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشریح کرد: این طرح از گسترش سرطان روده در ۳۶۵ نفر و سرطان سینه در ۲۵۰ نفر جلوگیری کرده و موجب پیشگیری از هزینه‌های درمانی بسیار بالا شده است.

وی تاکید کرد: جامعه امروز بیشتر از نظر سلامت روان رنج می‌برد که امید می‌رود با برنامه‌ریزی از آن بکاهیم و استان همکاری لازم در توزیع عادلانه امکانات در بخش سلامت را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: بخش سلامت محل طرح مسایل سیاسی نیست و با ورود آن در بحث درمان مخالف هستیم.

حسن ذبیحی، کمبود اعتبار و نیرو را از چالش‌های شبکه بهداشت و درمان اردستان برشمرد و افزود: ارتباط با مردم در دستور کار قرار دارد تا با تقویت بیشتر آن، زمینه همدلی فراهم شود.

فرماندار اردستان نیز در این نشست یادآور شد: اردستان سومین شهرستان بزرگ استان اصفهان است که ۸۵ درصد مناطق آن محروم به شمار می‌آید، هرچند ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی، زیرساخت، نیروی انسانی، علمی و فرهنگی دارد.

حمیدرضا تاملی، جدی‌ترین مساله اردستان را مهاجرت دانست و با اشاره به جمعیت کم بیشتر روستاها افزود: اقتصاد منطقه بیشتر به کشاورزی متکی است و خشکسالی‌ پی‌درپی و نبود درآمد کافی مهاجرت را به دنبال داشته است اما توجه به بحث آموزش و بهداشت می‌تواند از روند مهاجرت بکاهد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر سالمندی افزون بر ۱۸ درصد جمعیت اردستان و کاهش زاد و ولد به زیر یک دهم درصد، کاهش جمعیت را به دنبال داشته است.

فرماندار اردستان اضافه کرد: مجموعه مشکلات عمومی بخش درمان به درستی قابل ارزیابی نیست و حوزه درمان با توجه به کمبود منابع با چالش روبه‌رو شده و توزیع اعتبارها بر مبنای خط‌کش جمعیت، از دیگر چالش‌های این شهرستان به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم منطقه راهی جز استفاده از خدمات دولتی ندارند و از این رو نیاز به ارایه خدمات بهتری احساس می‌شود و در همین راستا سرکشی به روستاها باید در بازه زمانی کوتاه‌تری صورت گیرد.

تاملی تاکید کرد: اختلاف‌های سیاسی و محلی از گذشته وجود داشته اما خدمات در حوزه سلامت باید کافی و موثر باشد و بر مبنایی عادلانه صورت گیرد؛ از جمله مرکزهای جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان نیاز به اعتبار بهسازی و نگهداری دارند و از نظر نیروی انسانی هم باید تقویت شوند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از یک بیمارستان، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ خانه بهداشت روستایی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اصفهان خشکسالی شبکه بهداشت و درمان عشق نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛   رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان با اشاره به پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید
نرگس بهشاد ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از این شهر شد.


به گفته وی بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه‌ها بدون ارزش تاریخی بوده است.
بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل شده است.
شهر زواره با بیش از هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان قرار دارد.
شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

دیگر خبرها

  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟