Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:00:10 GMT

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۵۵۰

اجرای نمایش «دزدان شماره 43» در تماشاخانه سپند، پایان تصویربرداری «چه کسی سوفیا را کشت» در تهران، اعلام آثار بخش موضوعی جشنواره فیلم‌های ورزشی، آغاز اکران انیمیشن «بنیامین» در شهرهای بدون سینما از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش «دزدان شماره 43» که عنوان نمایشی برگرفته شده از نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند است» قرار است از دهم دی ماه به روی صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، نمایش «همه دزدها که دزد نیستند» اثر داریو فو نویسنده، کارگردان و آهنگساز ایتالیایی است که قرار است با عنوان «دزدان شماره 43» از دهم دی ماه روی صحنه برود.
این نمایش قرار است اینبار به کارگردانی شاهین صادقیان در پردیس تئاتر سپند روی صحنه برود و روایتی تازه از این نمایش ایتالیایی دارد.
شاهین صادقیان که پیش از این با اثری چون فصل شکار بادبادک‌ها به روی صحنه رفته است کارگردانی این نمایش کمدی را برعهده دارد و قرار است 30 شب اجرا داشته باشند. 
وی درباره این نمایش اظهار کرد: قرار است یک نگاه جدیدی به متن همه دزدها که دزد نیستند داشته‌باشیم.  داریو فو برنده جایزه نوبل است و فردی شناخته شده در ادبیات ایتالیا و جهان به حساب می‌آید. این متن نیز بارها در ایران کار شده اما ما سعی کرده‌ایم که با نگاه و ایده‌ای جدید آن را روی صحنه ببریم. 
صادیقان ادامه داد: اسم نمایشنامه نیز «دزدان شماره 43» است و این روزها درحال تمرین هستیم. قرار است با تیمی درجه یک به روی صحنه برویم و هدفمان این است که تمام مردم را درگیر این کار کنیم و تنها به دنبال جذب مخاطبان تئاتری نیستیم. همچنین برای علاقه‌مندان مسابقه طراحی پوستر و عکاسی نیز در نظر گرفته‌ایم تا دوستان علاقه‌مند در این دو حوزه نیز در کنار ما باشند.
 

تصویربرداری فیلم نیمه بلند "چه کسی سوفیا لورن را کشت؟" به کارگردانی «محمد محمدزاده تیتکانلو» در تهران  به پایان رسید.  

داستان این فیلم جنایی اکسپرسیونیستی درباره ژاله، یکی از مُدلهای لباس دهه شصت میلادی در پاریس است که به علت حسادت هنرمندان آن روزگار از بالای برج ایفل به پایین سقوط می کند؛ بعدها که پسر او بهزاد، عکاس مُد در همان سالن میشود، تصمیم می‌گیرد انتقام مادر خود را از مُدلها و هنرپیشگان مشهور جهانی بگیرد، در این فیلم چهره هنرپیشگان مطرح جهانی از جمله سوفیا لورن، الیزابت تیلور و الیکه زومر بازسازی شده است.

بازیگران این فیلم عبارتند از: محمد محمدزاده تیتکانلو، رضا شریف، نسترن شاه محمدی، امین ذبیحی، مهیار حسن زاده مقدم، شقایق عوض زاده، ساسان زنگنه، صبا دارایی نیا، مسعود استاد ابراهیم، ناصر میرزایی، مهرناز پورشهیدی، مریم جواهری، گیلا شعبانپور، پانی افشاری، سهیلا محمدزاده، پدرام کاشی، کامران فلاحی دوست، فاطمه ارجمند، سمیه محمودی، محمد حسن زاده مقدم و نیلوفر آفاق.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از : نویسنده،کارگردان و تهیه کننده: محمد محمدزاده تیتکانلو، مشاور پروژه : مرتضی کوه مسکن ، دستیار کارگردان : ناصر صوفی، منشی صحنه : مرضیه طبیجی، تصویربردار: پویان رضایی، دستیار تصویر: امید خدابنده لو، صدابردار : هادی معنوی پور، چهره‌پرداز: افسانه احدی نژاد، مدیر تولید : علی احمدی کمازانی، دستیار تولید: منصور صوفی، انتخاب بازیگر: دانیال حیدری، عکاس: سیاوش محمدزاده، فرنوش اندستا، مشاور پزشکی: نگین محمدزاده تیتکانلو، طراح پوستر: محمد محمدزاده تیتکانلو ، برنامه ریز، طراح صحنه و لباس، مجری طرح: محسن جمشیدی، دستیار صحنه: سعید بابایی.

اعلام آثار بخش موضوعی دوازدهمین جشنواره فیلم‎های ورزشی

آثار راه یافته به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در سه بخش موضوعی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران، این آثار از سوی هیأت انتخاب این جشنواره برای حضور در بخش مسابقه معرفی شدند.

بخش روح المپیک:

«دوال» به کارگردانی محمد عبدی زاده و تهیه کنندگی مریم قاسم آبادی، «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه کنندگی علیرضا سجادپور، «کوهنورد» به کارگردانی فاروق سامانی و تهیه کنندگی پژمان علی پور، «والی بال» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه سیستانی، «تندرستیم» به کارگردانی محمد رجایی و تهیه کنندگی علیرضا سلطانی، «بارانداز» به کارگردانی مسعود رشیدی و تهیه کنندگی محمد کریمی، «پاهای خردمند» به کارگردانی محسن نجفی و تهیه کنندگی عزت الله زاهدی، «شهسوار» به کارگردانی علی شاه محمدی و تهیه کنندگی هارون یشایایی، «بهمن عزیزم» به کارگردانی مصطفی پورمحمدی و تهیه کنندگی خانه مستند انقلاب اسلامی، «دوپینگ» به کارگردانی محمد رضا خیابانی تنها و تهیه کنندگی مهدی شریفی.

بخش بازی های بومی محلی:

«بازی بومی محلی قیش بازی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی پوربخشی، فیلم های «کندرکشی»، «گلی ولی»، «نوگردگی»، «کلا چل چل»، «کپگی»، «بش داش» و «هفت سنگا» به کارگردانی محمد احمدی و تهیه کنندگی رامین موسوی، «گود مهدی آباد» به کارگردانی امیر محمد سیدحسین زاده و تهیه کنندگی مهدی سیدحسین زاده، «گود امید» به کارگردانی سیدرامبد میرشهابی و محمد دلاور و تهیه کنندگی حامد توکل، «صدای پای آب» به کارگردانی محمدعلی یزدان پرست و تهیه کنندگی محمد گندمی، «کچ گردان» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد احمدی، «سراج» به کارگردانی محمدرضا دهستانی و تهیه کنندگی سید رائد امیری تهرانی، «گورش» به کارگردانی و تهیه کنندگی رجب افق عطا، «بازی محلی زنجان» به کارگردانی رضا علیزاده.

بخش مبارزه با اعتیاد:

 «خانه سنگی» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی یزدان پرست، «دست هایی که حرام شد» به کارگردانی مهدی یوسفعلی و تهیه کنندگی سعید نجاتی، «بوکس برای صلح» به کارگردانی محسن جهانی و تهیه کنندگی مجتبی احسانی و هاشم مسعودی، « همین حالا...همین فردا» به کارگردانی و تهیه کنندگی پژمان علی پور، «کاپیتان 22» به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی و تهیه کنندگی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، «عصر وارونه» به کارگردانی هادی امیری و رها فرجی و تهیه کنندگی هادی امیری، مریم خوش اقبال.

مجموعا 116 اثر از ایران و 21 کشور به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در بخش های مختلف راه یافتند. اسامی مستندهای بلند، فیلم های کوتاه، پویانمایی و تیزرهای راه یافته به بخش مسابقه جشنواره پیش از این اعلام شده و آثار دیگر بخش ها و همچنین اسامی هیات داوران جشنواره بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز اکران انیمیشن سینمایی «بنیامین» در شهرهای بدون سینما

انیمیشن سینمایی «بنیامین» به نویسندگی و کارگردانی محسن عنایتی و تهیه کنندگی مصطفی حسن آبادی توسط «عماریار» در شهرهای بدون سینما اکران و نمایش داده می‌شود.

انیمیشن سینمایی «بنیامین» به نویسندگی و کارگردانی محسن عنایتی و تهیه کنندگی مصطفی حسن آبادی توسط «عماریار» در شهرهای بدون سینما اکران و نمایش داده می‌شود.

در معرفی انیمیشن سینمایی «بنیامین» آمده است: "خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر و . . ."

به گفته حجت غیب‌الله زاده مسئول رسانه عماریار، انیمیشن سینمایی «بنیامین» که به تازگی اکرانش توسط "سینما سیار" آغاز شده است تاکنون برای 2 هزار و 925 نفر از مخاطبان شهرها و روستاهای فاقد سینما اکران شده و مبلغ 10 میلیون و 610 هزار تومان نیز فروش داشته است.

عماریار هم‌اکنون اکران سیار فیلم سینمایی "منطقه پرواز ممنوع" را نیز بر عهده دارد که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیون تومان فروش داشته است که یک رکوردشکنی محسوب می‌شود. اکران این فیلم نیز همچنان ادامه دارد.

علاقمندان به اکران فیلم «بنیامین» در شهرهای بدون سینما و مناطقی که امکان پخش فیلم‌ در آن به دلایل مختلف وجود ندارد می توانند برای ثبت سفارش به سایت عماریار به آدرس http://www.ammaryar.irمراجعه کنند و یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۶۲۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل نداشتن فضای مناسب برای اجرای فعالیت‌های هنرمندان در اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله تعزیه خوانی در مضیقه بودیم، اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر موانع موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی برطرف شده و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، پیشنهاد شد اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار (ع) و ۱۴ معصوم در این مجموعه آغاز شود که درصددیم این کار عملی شود.

اسلامی گفت: قرار شد نمایش تعزیه به مدت چهار شب از تاریخ ۹ تا ۱۲ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰ در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرا شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی ۱۸ تعزیه‌خوان مشارکت دارند که شاید بیشتر هم شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)، شب سوم تعزیه امام حسین (ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: از شهروندان مومن دعوت می‌شود در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: گسترش و تداوم آموزش تعزیه خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • محراب تا معراج در شب های لیالی قدر از رادیو گلستان
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • پسر کارگردانی نمایشنامه پدرش را بر عهده گرفت
  • ترویج افطاری ساده در رادیو پیام
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»