Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: با توجه به افزایش راه‌ها در استان کرمان در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت مشابه سال گذشته جابجایی مسافر رشد 24 درصدی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سیدعلی حاج سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان صبح امروز به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده واردات و صادرات کشور از طریق 5 بندر جنوبی از جمله خرمشهر، آبادان، امام، بوشهر و بندرعباس صورت می گیرد که از اواسط جنگ تحمیلی بنادر خرمشهر و آبادان عملا بهره برداری از آن میسر نبود و بندر امام نیز تعطیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنابراین از طریق بندرعباس و بندر بوشهر کالاها وارد کشور می شدند و حمل و نقل کشور جوابگوی کالای وارداتی نبود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: یکصد کشتی باری در نوبت تخلیه بار بودند که طولانی شدن نوبت دهی کشتی باعث نگرانی کمبود کالای اساسی برای کشور و جبهه شد در آن روز این مسئله به حضرت امام (ره) منعکس شد و ایشان در سخنرانی 26 آذر سال 62 کلیه کامیونداران را برای تخلیه بنادر فراخواندند.

حاج سید علیخانی ادامه داد: ناوگان حمل بار با راه و ترابری وقت انجام می گرفت و در مدت کوتاهی کشتی های حامل بار تخلیه شدند و کشور را از بروز یک بحران نجات دادند در سال 1376 جهت آگاهی جامعه از حمل و نقل کشور به پیشنهادت وزارت وقت از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور روز 26 آذر به عنوان "سالروز روز ملی حمل و نقل " در تقویم کشور به ثبت رسید.

وی به طرح زمستانه اشاره کرد و بیان داشت: هر ساله با شروع فصل سرما طرح زمستانه راهداری در کشور از ابتدای دیماه اجرا می شود و راهداران جهت خدمت به مردم و باز نگه داشتن راه ها در راهدارخانه ها مستقر می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به اول دیماه روز راهداری اشاره کرد و عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ نگهداری راهها و معرفی خدمات راهداران زحمتکش که با تلاش شبانه روزی در گرمای سخت تابستان و سرمای دشوار زمستان مسئولیت نگهداری از سرمایه عظیم ملی و راههای کشور را برعهده دارند از سال 1375 روز اول دیماه به عنوان روز "راهدار" تعیین گردید.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل جاده ای در دو زمینه بار و مسافر به مردم ارائه خدمات می دهد، اذعان داشت: 13 هزار و 800 کامیون در استان کرمان مشغول حمل بار و 270 شرکت و شعبه حمل و نقل بار در این حوزه فعال و حدود 18 هزار راننده نیز مشغول به کار هستند.

وی گفت : سال گذشته 29 میلیون تن بار از مبدا استان کرمان حمل شده است که توانستیم در کشور رتبه پنجم را از آن خود کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: استان کرمان در سال 97 رشد بار 2/5 درصد بوده که در سال جاری با رشد 11/5 درصد و حمل 31/8 تن بار با دو رتبه ارتقا در رتبه سوم کشوری جای گرفت.

در سال جاری 934 هزار بارنامه صادر شده است

حاج سید علیخانی ادامه داد: در 8 ماهه ابتدای سال جاری 934 هزار بارنامه صادر شده است که نسبت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می دهد و 20/3 میلیون تن کالا حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

اجرای طرح "نرخ تن کیلومتر" از ابتدای شهریور ماه سال جاری

وی با اشاره به اینکه محاسبه نرخ بار براساس میزان بار و مسافت طی شده صورت می گیرد، عنوان کرد: از اواخر سال گذشته تا ابتدای امسال سازمان راهداری با جلب نظر متخصصین و بخش حمل و نقل بار و با گرفتن نظر اساتید دانشگاه طرح " نرخ تن کیلومتر" را به اجرا گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: آخرین مرحله به روز رسانی "نرخ تن کیلومتر" در شهریور ماه امسال در استان اتفاق افتاده است.

حاج سیدعلیخانی یکی دیگر از خدمات اداره کل حمل و نقل جاده ای بهره مندی رانندگان از بیمه تکمیلی عنوان کرد و افزود: از ابتدای مرداد 97 ، 13 هزار راننده به همراه همسران خود بدون پرداخت هیچگونه وجهی بیمه شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای مرداد امسال تا پایان مهر از رانندگان جدید و قبلی نیز برای بیمه تکمیلی مجددا ثبت نام به عمل آمد، اذعان داشت: همچنین از 15 آبان ماه سال جاری طرح ثبت نام دو نفر از فرزندان مجرد آنان نیز به عمل می آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با افزایش قیمت دلار در سال گذشته قیمت لاستیک نیز بالا رفت و این یک اعتراض جمعی را در بین رانندگان کشوری ایجاد کرد و دولت برای کمک به بخش حمل و نقل دلار 2400 تومانی برای واردات لاستیک اختصاص داد. و این امر باعث شد تا قیمت لاستیک مناسب شود.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: می بایستی برنامه ریزی برای توزیع عادلانه انجام می شد بنابراین یک سامانه ای طراحی شد و کامیون هایی که براساس مسیری که طی می کردند به آنان لاستیک تعلق می گرفت.

84 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده است/9 هزار حلقه لاستیک موجودی انبار است

وی گفت : 84 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شد و در حال حاضر 9 هزار حلقه لاستیک موجودی انبار است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به پی گیری رانندگان بومی استان در زمینه راه اندازی سالن اعلام بار اشاره کرد و افزود: میزان کالایی که در استان کرمان توزیع و حمل می شود متناسب با حمل بار نیست و تمام ناوگان نیز بطور مستمر فعال نمی باشد و این امر باعث می شود که در توزیع حمل بار بی عدالتی ایجاد شود.

حاج سید علیخانی عنوان کرد: یکی از شیوه های توزیع بار ایجاد و راه اندازی سالن بار است که این یک سیستم قدیمی و ناکارآمدی است که مورد نظر سیاستگذاران نیست و با توجه به پیشرفت سیستم های اطلاع رسانی در کرمان به صورت پایلوت سیستم مجازی از طریق موبایل راه اندازی شد که راننده در هر کجای از کشور باشد می تواند بار خود را انتخاب و نسبت به حمل آن اقدام کند.

تاکننون به 528 پرونده تخلف رسیدگی شده است

وی همچنین به دریافت کمیسیون اضافی از طریق برخی از شرکت ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شرکت حمل و نقل از ابتدای سال جاری تا به الآن 28 جلسه کمیسیون برگزار کرده و به 528 پرونده تخلف رسیدگی نموده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تاکید بر اینکه این اقدمات توانسته جلوی بخش عمده ای از تخلفات شرکت ها گرفته شود، عنوان کرد: کلیه رانندگان می توانند با وارد شدن به سامانه "شهرا" و یا از طریق سامانه 141 شکایات خود را گزارش کنند.

حاج سیدعلیخانی به ناوگان حمل و نقل مسافر اشاره کرد و گفت: در استان کرمان 7 پایانه مسافر در حال فعالیت هستند که 5 پایانه با مالکیت شهرداری و دو پایانه تحت مالکیت خصوصی قرار دارند.

وی گفت: 680 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 12 سال و 749 دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 17 سال، 2098 دستگاه خودروی سواری کرایه با عمر متوسط 11 سال در استان کرمان فعال و 5300 راننده در بخش حمل و نقل در حال فعالیت هستند که بعد از استان مازندران رتبه دوم در کشور را دارا هستیم.

با جابجایی 3/9 میلیون نفر مسافر استان کرمان در سال جاری رشد 24 درصدی داشته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: سال گذشته 5/6 میلیون مسافر از مبدا استان کرمان به داخل و خارج از استان جابجا شدند که از نظر تعداد رتبه 6 کشوری را داریم.

حاج سیدعلیخانی بیان کرد: استفاده از ناوگان عمومی مسافر در سال گذشته رو به کاهش بوده و با توجه به افزایش راه ها در استان کرمان در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت مشابه سال گذشته جابجایی 3/9 میلیون مسافر رشد 24 درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سفرها 361 هزار سفر بوده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می دهد و مفهوم این عدد این است که با رشد 5 درصدی 24 درصد افزایش سفر را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که قبلا در پایانه مسافر داشتیم وجود واسطه دلال که در جابجایی مسافر فعالیت می کردند که این امر مشکلات ایمنی و بی عدالتی را در بر داشت .

حاج سیدعلیخانی اذعان داشت: دلالانی که در ترمینال کار می کردند ماهیانه 9 الی 10 میلیون تومان دریافت می کردند و این در حالی بود که رانندگان حقوقشان گاهی اوقات حتی به 3 میلیون تومان هم نمی رسید.

طرح فروش بلیط "تک نرخی" به صورت پایلوت در استان کرمان آغاز شد

وی طرح فروش بلیط "تک نرخی" با کارت بانکی بصورت متمرکز و با نرخ واحد را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان کرمان در حال اجرا می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: مزیت این طرح این است که کل مبلغ فروش بلیط به صورت متمرکز صورت می گیرد و پس از آن نیز سهم شرکت و راننده به طور عادلانه پرداخت خواهد شد و دیگر ارتباط نقدی وجود نخواهد داشت.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه امسال کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کرمان کمیته برتر اعلام شد، افزود: یکی دیگر از کارهای خوبی که در سال جاری صورت گرفت جابجایی زائران اربعین بود که کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین این امر را به عهده داشت و در این راستا تعداد 24 هزار زائر از کرمان به مرزها اعزام شدند که این تعداد در سال جاری به 46 هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اتوبوس و وسیله حمل مسافر در عراق تعداد 45 دستگاه اتوبوس نیز به خاک عراق از استان کرمان اعزام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین بیان کرد: در سال جاری 61 هزار ساعت رانندگان حرفه ای تحت آموزش تخصصی قرار گرفتند.

حاج سیدعلیخانی همچنین از ایمن سازی فیزیکی 35 مدرسه در مسیر و حاشیه راه های آسیب پذیر خبرداد و گفت: در 77 مدرسه طرح آموزش ترافیکی صورت گرفت که 11 هزار و 500 دانش آموز برای چگونگی استفاده از راه آشنایی با علایم ایمنی را آموزش دیدند.

وی از توزیع یکسری اقلام لوازم التحریر و اقلام آموزشی بین دانش آموزان در روستاهای استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به طرح ارتقای ایمنی 5 گانه ادوات کشاورزی، وانت بارها، موتورسواران، پیاده ها و رانندگان که در این طرح مورد خطاب قرار گرفته اند اشاره کرد و عنوان کرد: امسال 75 دوره آموزش 5 گانه در روستا ها انجام شد و 7500 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

3626 پروانه عبور ترافیکی در سال جاری صادر شده است

حاج سیدعلیخانی اذعان داشت: 3 هزار و 626 پروانه عبور ترافیکی امسال صادر شده که 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 465 کیلومتر از راه های استان راه های شریانی هستند که از نظر طول رتبه سوم را در کشور دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، 370 کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ماسه آسفالت ، 64 هزار متر مربع لکه گیری آسفالت، 605 هزار متر طول درزگیری را از اقدامات راهداری در زمینه نگهداری و ایمنی راه ها برشمرد.

اجرای تکنولوژی بازیافت گرم برای اولین بار در استان کرمان

حاج سیدعلیخانی گفت: بازیافت گرم تکنولوژی جدید برای اولین بار در استان کرمان در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: وقتی قیر پیر می شود حالت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد به همین دلیل برای ترمیم آن مواد جوان ساز به آن می زنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: در سال گذشته مجموعا 371 هزار تن قیر در جاده های استان ریخته شد که رتبه سوم کشور از لحاظ تناژ آسفالت می باشد.

سیدعلیخانی از وجود 13 هزار کیلومتر راه آسفالته و 2 هزار و 65 کیلومتر راه شریانی در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: ما در اداره کل راهداری در سه بخش نگهداری راه و ابنیه و ایمن‌سازی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

425 کیلومتر از جاده ها شانه سازی شده است

وی یادآور شد: 64 هزار مترمربع آسفالت انجام شد و 74 پل بزرگ و کوچک تعمیر شدند و با توجه به اینکه 57 درصد تصادفات و تلفات در استان کرمان به علت واژگونی خودرو است بنابراین 425 کیلومتر از جاده‌ها را شانه‌سازی کردیم و اصلاح شیب انجام شد.

سیدعلیخانی از ساخت دو راهدارخانه و آشیانه ماشین‌آلات در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: در زمینه ایمنی راه ها 5 هزار و 200 کیلومتر از راه‌ها خط‌کشی شدند و 7 هزار و 800 تابلوی اخطاری نصب شد و شش نقطه پرتصادف را آشکارسازی کردیم.

وی با اشاره به نصب یک هزار و 100 متر نرده پل و12 هزار متر گاردریل در جاده‌های استان کرمان ابراز کرد: 7 هزار متر بلوک‌های نیوجرسی نیز نصب شد.

658 کیلومتر شیار لرزاننده در جاده ها ایجاد شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اضافه کرد: 658 کیلومتر شیار لرزاننده در جاده‌ها زده‌ایم که اگر راننده خواب رفت و خودرو از جاده خارج شد، لرزش اتومبیل موجب بیدار شدن راننده شود.

سیدعلیخانی افزود: 25 گردنه برفگیر در استان کرمان داریم و یک هزار و 57 کیلومتر از جاده‌های استان تحت تاثیر بارندگی در این گردنه‌ها هستند و از 15 آذر سال جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده 370 راهدار در 41 راهدارخانه ثابت و سیار به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 4 هزار تن نمک و 25 هزار تن ماسه خریداری و در نقاط مختلف تخلیه شده است، خاطرنشان کرد: از فردا بارندگی‌های خوبی در استان کرمان داریم.

سیدعلیخانی همچنین با اشاره به اینکه 37 مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان مشغول کار هستند، شمار مجتمع‌های در حال ساخت و در حال دریافت موافقت اصولی را به ترتیب 25 و 48 مجتمع ذکر کرد و گفت: اگر این مجتمع‌ها تکمیل شوند در راه‌های اصلی به ازای هر 40 کیلومتر یک مجتمع داریم و این رقم هم‌اکنون  در 115 کیلومتر یک مجتمع است.

101 دوربین پایش تصویری در استان کرمان فعال هستند

وی ادامه داد: تا سال 96 فقط 23 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان کرمان داشتیم و 111 دوربین از سال 97 در استان نصب شد و امسال 15 دوربین اضافه شده است که 101 دوربین در حال فعالیت است و امیدواریم بقیه آنها تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

سیدعلیخانی گفت: 91 سامانه ترددشمار در جاده‌های استان کرمان نصب هستند که عبور و مرور در جاده را ثبت کرده و اطلاعات آنها برای برنامه‌ریزی در راستای زیرساخت‌های جاده‌ای و طرح‌های مدیریت حمل و نقل استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وجود 14 سامانه تابلوی پیام متغیر در استان کرمان از کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: 22 دوربین نظارتی در جاده‌های استان کرمان نصب کرده‌ایم که کارهای راهداری را مدیریت می‌کنیم.

سیدعلیخانی بیان داشت: سامانه توزین در حال حرکت در استان کرمان داریم و سامانه 141 به شکل 24 ساعته به مرکز مدیریت راه‌ها متصل است و اطلاعات مختلف راه‌ها را ارائه می‌کند.

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ بنزین به چه میزان بر کرایه حمل و نقل عمومی دراستان کرمان تاثیر داشته است، بیان داشت: تاکنون به شکل رسمی افزایش کرایه را اعمال نکرده‌ایم و مسافرانی که از شرکت‌ها بلیت تهیه می‌کنند هیچ‌گونه افزایشی را نمی‌بینند اما ممکن است کسانی که به صورت عبوری سوار می‌شوند، کرایه بیشتری را بپردازند اما واقعیت قضیه این است بنزین بر کرایه‌ها تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است، بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • مسدودشدن چند محور کرمان
  • اطلاعیه مسدودشدن چند محور کرمان
  • امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است