Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی «یو سی مس» با حضور چهار هزار دانش آموز دوره ابتدایی از ۴۰ کشور جهان در کشور کامبوج برگزار شد.

تیم افغانستان که با ۷ دانش آموز دختر و پسر در این مسابقات شرکت کرده بود، توانست پیروزی‌های ارزشمندی را به دست آورد و توانستند ۵ مقام اول، یک مقام دوم و یک مقام سوم را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمود رضایی»، مسئول «خانه رباتیک» افغانستان در مورد جزئیات حضور دانش آموزان افغانستان در این مسابقات گفت: دانش آموزان افغانستانی عیلرغم همه محدودیت‌های که به خاطر جنگ و ناامنی و مشکلات اقتصادی دارند، توانستند به عنوان نمایندگان صلح، دوستی و مهرورزی در رقابتی جهانی پرچم زیبای سرزمین‌ خود را به اهتزاز درآوردند.

رضایی در ادامه افزود: اعضای تیم یو سی مس افغانستان شامل هفت دانش آموز دوره ابتدایی از مدارس توحید، شکوفه‌های توحید، آفرینش و مکاتب معراج شهر هرات بودند که دربیست و چهارمین مسابقات بین‌الملی یو سی مس شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات دانش آموزان بسیار حرفه ای از کشورهای مختلف در این رقابت جهانی درسه سطح «بیسیک»، «المنتری» و«ای بی» شرکت کرده بودند که به برندگان طی مراسم باشکوهی که برگزار شد جوایزی اهدا شد.

مسئول مدارس توحید، در مورد پیروزی‌های داش آموزان افغانستانی در این مسابقات گفت: تمام ۷ دانش آموز ما در این مسابقات مقام آورند و ۵ دانش آموز ما مقام قهرمانی گرفتند.

وی ادامه داد: کسب مقام قهرمانی توسط «آتنا غفوری» درسطح «بیسیک»، چهارمقام اول توسط دانش‌آموزان «محمدیاسرغلامی»، «میلاد کریمی»، «صبغت‌الله حیدری»، «علی سینا رحیمی» در سطح «المنتری ای و بی» و کسب مقام دوم توسط دانش‌آموز «مرجان یلانی» و یک مقام سوم توسط «یسرا فقیری» در سطح «المنتری ای» از افتخارات ارزشمند قهرمانان افغانستان بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات جهانی محاسبات ذهنی افغانستان مسابقات محاسبات ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود

سازمان جهانی بهداشت ۴۴ کشور در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی را مطالعه کرده و بر اساس آن می‌گوید خشونت‌ها در فضای مجازی از سال ۲۰۱۸ تا کنون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش دویچه وله، هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، در یک بیانیه اعلام کرد که آمار جدید می‌تواند به منزله «زنگ خطری» برای جامعه جهانی باشد. 

این گزارش نشان می‌دهد پسران به طور قابل توجهی، بیش از دختران همسالان خود را در فضای مجازی هدف خشونت و قلدری قرار داده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، شیوع اذیت و آزار اینترنتی در ۱۳ سالگی بیش از سر سن دیگری گزارش شده است. 

گفتنی است، قلدری که پیش از این نوعی خشونت فیزیکی محسوب می‌شد، از زمان قرنطینه کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، به طور فزاینده‌ای اشکال مجازی نیز پیدا کرده است. 
آزار و اذیت در فضای مجازی می‌تواند شامل پخش شایعات، تهدید، انتشار اطلاعات خصوصی افراد یا نفرت‌پراکنی باشد. همچنین ساخت حساب جعلی برای انتشار اظهارات نادرست از سوی افراد نیز نوعی خشونت مجازی به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود