Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران جوسپ بورل این مطلب را روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه فرانس 24 مطرح کرد و با تاکید بر اینکه «برجام هنوز زنده است»، گفت: من شخصا هماهنگ کننده گروه‌های کاری در این زمینه هستم و برای زنده نگه داشتن این توافق تلاش می‌کنیم .

بورل تصریح کرد: بطور قطع، حفظ برجام برای ما منافع زیادی دارد و این بخشی از سیاست خارجی مشترک میان اعضای اتحادیه اروپا است و مفهوم سیاست خارجی مشترک، این است که اکثریت با آن موافق هستند اگرچه ممکن است برخی نیز نظر متفاوت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه، یکپارچه از توافق برجام حمایت می کند و خواستار حفظ آن است.

خبرنگار فرانس 24 پرسید: شما از حمایت یکپارچه اروپا از برجام و تلاش برای حفظ آن حرف می زنید درحالی که آمریکا از این توافق خارج شده و ایران هم با افزایش ذخایر اروانیم غنی شده با درجه پایین «حدها را نقض کرده است» . آیا هنوز فکر می کند می توان برجام را نجات داد؟

بورل ضمن رد ادعای خبرنگار فرانس 24 درخصوص نقض حدود برجام از سوی ایران، به صراحت گفت: ایران هنوز از حدود برجام عبور نکرده و در چارچوب برجام حرکت می کند.

وی افزود: بنابراین به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ما این مهم را به رسمیت می شناسیم که ایران بطور کامل به تعهدات خود در قبال برجام پایبند  بوده است و از آن می خواهیم که مسیر عمل به تعهداتش را ادامه دهد تا بتوانیم توافقی را که دست کم برای ما اروپایی ها و به ویژه برای امنیت ما بسیار مهم است، حفظ کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس 24 درخصوص ناآرامی های اخیر در ایران و اینکه اتحادیه اروپا چگونه می تواند با توجه به این رویدادها، شراکت و همکاری با تهران را حفظ کند، گفت: نباید موضوع هایی که ربطی به هم ندارند، به یکدیگر گره زد.

ما ضمن اینکه به رویدادهای اخیر در ایران توجه داریم و آن را به دقت رصد کردیم، نباید این مسائل را به توافق هسته ای گره بزنیم و هرکدام را باید در جایگاه خود ببینیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران اروپا شبکه فرانس سیاست خارجی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران

بی‌بی‌سی گزارش داد، اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، با گسترش تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان پهپاد و موشک‌های ایرانی موافقت کرده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران حائز اهمیت است. این اتحادیه در حال حاضر تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده است. نمایندگان کنگره آمریکا نیز اعلام کردند که به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد.

مقامات رژیم اسرائیل نیز در روز‌های گذشته از متحدان خود خواستند که تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران اعلام کنند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه درباره احتمال تحریم‌های بیشتر گفت: همه گزینه‌ها برای تحریم‌های بیشتر علیه ایارن همچنان روی میز است. وی گفت که محدود کردن صادرات نفت ایران یکی از گزینه‌های احتمالی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز طی سخنانی گفته است که تحریم‌های جدید برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین نهاد‌های سپاه و وزارت دفاع ایران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است