Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
تظاهرات گروه فعال محیط زیستی "شورش علیه انقراض" در سیدنی استرالیا/ خبرگزاری فرانسه
اجرای مراسم در جشن بومیان "گناوا" در مراکش به افتخار اضافه شدن نام این اقلیت قومی به فهرست میراث ناملموس سازمان یونسکو/ خبرگزاری فرانسه
مجسمه‌های کوچک " مسیح نوزاد" در دستان زائران کاتولیک هنگامی که پاپ فرانسیس در میدان سن پترز واتیکان مشغول دعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/ EPA
تظاهرات و ناآرامی در پایتخت هندوستان در اعتراض به قانون جدید اعطای تابعیت/ خبرگزاری فرانسه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد

نقی شعبانیان، معاون سازمان امور جنگل  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال نخست طرح کاشت یک میلیارد درخت بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید کرده ایم که طبق آخرین آمار ۱۵۰ میلیون نهال کاشت شده است.

به گفته او، هم اکنون آمار کاشت در تمامی اراضی و مستثنیات در استان ها و شهرستان ها در حال جمع آوری است که طی یک تا ۲ هفته آینده نهایی می شود. اما برآورد می شود که  ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون اصله نهال در حوزه منابع طبیعی کاشت شده باشد. همچنین در حوزه معاونت باغبانی ۶۲ میلیون اصله نهال کاشت شده است.

شعبانیان ادامه داد: گرچه در طرح کاشت یک میلیارد درخت سالانه باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشت شود، اما برخی نهال ها در نهالستان باید یکسال تا ۲ سال باقی بمانند تا به عرصه جنگلی منتقل شوند.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها با بیان اینکه تولید نهال برای امسال در حال انجام است، افزود: در قالب برنامه ای که در ستاد مشخص کردیم، تولید نهال هر روز افزایش می یابد.

او با اشاره به طرح زراعت چوب گفت: در طرح اولیه زراعت چوب قرار بود ۳۰۰ میلیون اصله نهال به زراعت چوب اختصاص یابد، اما بدلیل ازدیاد تقاضا به ۵۰۰ میلیون اصله نهال به شرط کم نشدن  از نهال دیگر بخش ها افزایش یافت که در سال اول طرح ۱۵۰ میلیون اصله نهال به زراعت چوب اختصاص یافت.

شعبانیان با بیان اینکه تاکنون اعتباری به طرح کاشت یک میلیارد درخت تخصیص نیافته است، افزود: ۴۶ میلیاردتومان بصورت اسناد خزانه به این طرح تخصیص یافت که هنوز داده نشده است و همواره مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول هایی داده بودند که امیدواریم گشایشی حاصل شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: قرار بود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح کاشت یک میلیارد درخت اختصاص یابد چراکه براساس برآوردهای اولیه  تولید، کاشت و نگهداری هر نهال ۱۰۰ هزارتومان هزینه دارد که بدین ترتیب ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما به سبب آنکه بخشی از تجهیزات، نیروی انسانی و نهالستان در اختیار داریم، تخصیص ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان کفایت می کند.

او گفت: برای سال ۱۴۰۲ قرار بود ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود که متاسفانه تاکنون ریالی داده نشده که امیدواریم بخشی از اعتبارات تخصیص داده شود تا در اختیار استان ها قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | دیوار نگاره فلسطین
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • حرکت جنجالی گوگل/ اخراج کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • نماهای دیدنی از طراحی جالب ساختمان مجلس
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • فیلم/ استتار جالب کبک لابه‌لای شاخه‌های درخت