Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:05:29 GMT

آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۷۰۳۵

آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که باید گره‌های آزادراهی تکمیل شود تا بتوانیم در جابجایی مسافر و بار بهره‌وری بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری عصر امروز  در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه در کدام نقاط کشور نیاز به احداث و راه اندازی آزادراه داریم، اظهار کرد: گره‌های آزادراهی باید تکمیل شود تا بتوانیم بهره وری بیشتری در جابجایی بار و مسافر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گره‌های آزادراهی شامل مسیر مرند تا جلفاست تا بتوانیم در مسیر تهران، بازرگان با تکمیل مسیر آزادراهی مشکل این منطقه را برطرف کنیم. از سوی دیگر در مسیر تهران – بندر امام خمینی (ره) نیز بخش خرم آباد، اندیمشک، پل زال نیاز به احداث و راه اندازی آزادراه دارد اما از آنجا که سلفچگان آزادراه وجود دارد و پس از آن از اراک تا خرم آباد در حال احداث آزادراه هستیم. همچنین در کریدور تهران، بندرعباس نیاز داریم تا در بخش عمده‌ای از این مسیر آزادراه چهار خطه راه اندازی شود و اگر در مسیر تهران - اصفهان، شیراز – بوشهر آزادراه احداث شود می‌توانیم مسیر را ۱۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر کنیم.

وی ادامه داد: مسیر تهران – مشهد تحت عنوان حرم تا حرم در حال تکمیل است همچنین نیاز داریم تا در خطه شمالی کنار دریای خزر آزادراهی راه اندازی شود تا در کنار چهار مسیر موازی به سمت استان‌های شمالی شامل قزوین – رشت، کندوان هراز و فیروزکوه بستری فراهم کنیم تا مردم راحت‌تر بتوانند رفت و آمد کنند. بنابراین اگر این گره‌های آزادراهی که شلمچه تا چذابه هم جزو آنها محسوب می‌شود، تکمیل شود شاهد افزایش بهره‌وری در جابجایی بار و مسافر هستیم.

افزایش قیمتی در ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر نداشته‌ایم

حسن نیا در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت کرایه در حمل و نقل عمومی گفت: در این زمینه افزایش قیمتی نداشته‌ایم و ضریب اشغال صندلی‌ها در این بخش‌ها مانند سواری‌های کرایه ۶۰ درصد است و این یعنی مسافر کمتر از ناوگان بوده و بنابراین ظرفیت و پتانسیل افزایش قیمت هم وجود ندارد اما هیچ مصوبه‌ای درباره افزایش کمیسیون‌ها نداریم و گزارشی در این باره وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد حمل و نقل مسافر در جاده‌ها صورت می‌گیرد که تعداد آن به یک میلیارد نفر در سال می‌رسد و این جابجایی توسط ۱۰۰ هزار دستگاه ناوگان انجام می‌شود. همچنین سالیانه ۶۰۰ میلیون تن بار توسط حدود ۳۰۰ هزار دستگاه کامیون انجام می‌شود اما می‌توانیم از طرق مختلف بهره‌وری را در این زمینه‌ها افزایش دهیم.

حسن‌نیا همچنین درباره مشکلات رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و سنگین به ویژه کامیون‌داران، گفت: گرچه نمی‌توان گفت کامیون داران هیچ مشکلی ندارند اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات آنها را برطرف کنیم. به عنوان مثال اختصاص سهمیه لاستیک برای کامیون داران را در هر ۲۴ هزار کیلومتر انجام می‌دادیم که آن را به ۱۵ هزار کیلومتر کاهش دادیم و هر کسی از رانندگان کامیون لاستیک می‌خواهد باید به ادارات کل راهداری مراجعه کند تا سهمیه‌اش را بگیرد.

ساخت ۲۰ کیلومتر راه روستایی در روز

وی گفت: امسال از تیر ماه نگهداری و ساخت راه روستایی را تحویل گرفتیم که بودجه‌ای حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان دارد و بخش عمده‌ای از آن از محل اسناد خزانه و اوراق تامین می‌شود.

حسن نیا گفت: با توجه به پتانسیل‌های کنونی برنامه ریزی و توان ما ساخت روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی است و امیدواریم با استفاده از این پتانسیل بتوانیم به اهداف خود در این زمینه برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادراه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار