Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین زاده عصر دوشنبه در جلسه کارگروه منابع آب با اشاره به احداث ۱۷۸ واحد مسکونی در حریم بستر رودخانه‌های بانه اظهار داشت: افزایش ۴۳۰ هکتار حاشیه شهر به محدوده نشان از ضعف عملکرد و سهل انگاری شهرداری در ادوار گذشته دارد در حالیکه باید روند ساخت و سازهای غیر مجاز متوقف شود.

وی ادامه داد: وجود رودخانه در بسیاری از شهرها فرصتی برای توسعه فضای سبز و ایجاد مناظر زیبا و نماد شهری است اما در بانه افزایش ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه به معضل تبدیل شده همچنین بوی نامطبوع آن در فصل تابستان سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین زاده با بیان اینکه واگذاری خدمات به ساختمان‌های غیر مجاز باعث افزایش ساخت و سازها می‌شود، اضافه کرد: برخی دستگاه‌های خدمات رسان با وجود داشتن حکم تخریب برخی ساختمان‌ها، انشعاب به آنها واگذار می‌کنند بطوریکه امسال ۷۰۰ انشعاب غیر مجاز گاز به ساخت و سازهای غیر مجاز واگذار شده است.

رییس منابع آب بانه نیز با بیان اینکه واگذاری انشعاب گاز و برق به ساختمان‌های مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه ها همچنان ادامه دارد، گفت: برخی از واحدهای مسکونی در اراضی طبیعی و یا در حریم و بستر رودخانه با تخلف احداث شده اند اما امتیاز گاز، برق و آب به آنها واگذار شده و هیچگونه استعلامی از منابع امور آب گرفته نشده است.

انور کریمی‌کانی افزود: برای تامین آب فضای سبز و دامداری‌ها نباید از آب شرب استفاده شود در غیر این صورت باید انشعاب آب قطع و با معرفی متخلف به اداره منابع آب شهرستان آب مورد نیاز آنها از منابع غیر شرب تامین خواهد شد.

معاون فنی شهرداری بانه نیز گفت: تا زمانی که امتیاز گاز، برق و آب به ساختمان‌های غیر مجاز واگذار شود نمی‌توانیم جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیریم.

ولی احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ واحد مسکونی در اطراف رودخانه زریزین حکم تخریب دارند، افزود: با توجه به تبعات بعدی نمی‌توانیم این ساخت و سازها را تخریب کنیم برای جلوگیری از این ساخت و سازها باید تمام ادارات با هم هماهنگی و همکاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورت ادامه روند ساخت و سازها در شهر بانه به لحاظ شهرسازی فاجعه‌ای جبران ناپذیر در سنوات آینده شکل می‌گیرد.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بانه تعیین حریم رودخانه منابع آبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بانه تعیین حریم رودخانه منابع آبی ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بانه تعیین حریم رودخانه منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه و با دستور دادستانی ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد.

بر اساس این گزارش در روز دوم مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز و در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و باغی مبنی بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ توسط امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی پیشوا و با همراهی مأموران انتظامی در روستاهای «گلعباس» و «قوئینک زهری» تعداد ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل دیوارکشی، بنا، استخر، به صورت قطعه بندی و تفکیک به مساحت ۴۰ هزار مترمربع آزاد سازی و به حالت سابق بازگشت.

کد خبر 6081522

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • واگذاری مدیریت حریم پایتخت به شهرداری
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر