Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال،  بعد از برکناری سعید فتاحی از ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ، ناآرامی‌های کشور و بعد از آن آلودگی هوا باعث شد چند مسابقه لغو شود و همین مسأله جدول را به هم ریخت. دیروز هم که سازمان لیگ برنامه جدید لیگ را اعلام کرد، باز هم انتقاد‌هایی به برنامه‌ریزی انجام‌شده وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های پس‌وپیش تیم‌ها
اگر به جدول نگاه کنید، متوجه می‌شوید درشرایطی به نیم‌فصل مسابقات رسیده‌ایم که تیم‌های پیکان و تراکتور‌سازی ١٣ مسابقه انجام داده اند. پرسپولیس، سپاهان، صنعت نفت آبادان، شهر خودرو، ماشین‌سازی، نساجی مازندران و گل‌گوهر سیرجان ١٤ بازی انجام داده‌اند. استقلال، نفت مسجدسلیمان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا و شاهین شهرداری بوشهر هم تیم‌هایی هستند که هیچ بازی عقب‌افتاده‌ای نداشته‌اند و ١٥ مسابقه خود را در نیم‌فصل برگزار کرده‌اند.

بازی معوقه به جای هفته هفدهم
بهترین تصمیمی که مدیران فوتبال ایران برای برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده لیگ می‌توانستند بگیرند، این بود که تمام بازی‌های عقب‌افتاده را بلافاصله بعد از هفته پانزدهم و قبل از شروع مسابقات نیم‌فصل دوم برگزار کنند. منتها به علت برنامه بازی‌های تیم‌ملی المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک این اتفاق میسر نشد، پس تیم‌ها در آخر همین هفته مسابقات هفته شانزدهم را برگزار خواهند کرد. تغییرات سازمان لیگ برای ساماندهی بی‌نظمی ایجادشده در جدول هم به بعد از مسابقات این هفته مربوط می‌شود. مدیران سازمان لیگ روز گذشته برنامه بازی‌های عقب‌افتاده لیگ برتر و مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را به صورت رسمی اعلام کردند. پیش از این قرار بود بازی‌های هفته هفدهم هم برگزار شود و سپس تیم‌ها به تعطیلات نیم‌فصل بروند که به علت تعداد زیاد بازی‌های عقب‌افتاده این برنامه تغییر کرد و مسئولان برنامه بازی‌های هفته هفدهم را لغو کردند. در اطلاعیه سازمان لیگ هم آمده است: «ضمن احترام و تکریم به حقوق قانونی باشگاه‌های کشور و با توجه به برنامه‌ریزی‌های از قبل تنظیم‌شده و به منظور حمایت از تیم امید ایران و همچنین تأکید بر برگزاری مسابقات حذفی و معوقه ناخواسته و همسان‌سازی تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدول مسابقات لیگ برتر، پس از برگزاری جلسات و بررسی‌های متعدد برنامه برگزاری مسابقات با تغییراتی مواجه شد».

دردسر‌های جام‌حذفی
برای مسابقات جام‌حذفی بازی استقلال- سپاهان، شهرداری ماهشهر- پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان- شاهین بوشهر در تاریخ دوم دی‌ماه برگزار می‌شود. بازی تراکتور مقابل مس کرمان، اما لغو شد و زمان بعدی آن از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد. به هرحال تراکتور دو بازی عقب‌افتاده دارد و به همین ترتیب چاره‌ای جز لغو بازی این تیم در جام‌حذفی نبود. ٦ بازی عقب‌افتاده لیگ برتر، اما طبق تصمیم جدید مسئولان فوتبال ایران به این شکل برگزار می‌شود. در روز سه‌شنبه سوم دی‌ماه، پارس‌جنوبی جم با پیکان و تراکتور با شهرخودرو بازی‌های معوقه خود از هفته دوازدهم را برگزار می‌کنند. تیم‌های گل‌گهرسیرجان و ماشین‌سازی نیز بازی عقب‌افتاده هفته دوازدهم خود را در این روز برگزار می‌کنند. پرسپولیس روزجمعه ششم دی‌ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی می‌رود تا یک بازی عقب‌افتاده خود از هفته دوازدهم را برگزار کند. در روز شنبه هفتم دی‌ماه نیز پیکان به مصاف تراکتور می‌رود و صنعت نفت آبادان هم میزبان سپاهان است. هر دو بازی عقب‌افتاده هم مربوط به هفته دوازدهم لیگ برتر است.

قهرمان نیم‌فصل نداریم
مجموعه این اتفاقات سبب شد تا امسال برای اولین‌بار در تاریخ قهرمان نیم‌فصل وجود نداشته باشد. با توجه به اینکه بازی‌های معوقه نیم‌فصل اول بعد از هفته شانزدهم برگزار می‌شود، عملا نمی‌توان قهرمان نیم‌فصل را معرفی کرد که این موضوع بیشتر از هرمسأله دیگری بی‌نظمی را در برنامه‌ریزی لیگ نشان می‌دهد.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وولورهمپتون - چلسی؛ ترکیب رسمی

یک پیروزی شیرین پس از دو شکست متوالی تلخ، امید را به اردوی توپچی‌ها بازمی‌گرداند.

طرفداری | تیم‌های وولورهمپتون و آرسنال امشب در دیداری از هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

اطلاعات بازی وولورهمپتون و آرسنال تاریخ برگزاری: شنبه، 20 آوریل ۲۰۲4 | 1 اردیبهشت ۱۴۰3 ساعت برگزاری: ساعت 22:00 به وقت تهران مکان برگزاری: استادیوم مولینکس (وولورهمپتون) بستر برگزاری: هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس - فصل 24-2023 داور بازی: پل تیرنی ترکیب ابتدایی وولورهمپتون و آرسنال وولورهمپتون اعلام می‌شود... آرسنال (3-3-4): رایا | وایت، سالیبا، گابریل، کیویور | هاورتس، رایس، اودگارد | ساکا، ژسوس و تروسار

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • پس از شکست ۳-۰ خانگی مقابل لچه؛ ساسولو در آستانه سقوط به سری بی
  • برنامه های هفته کار وکارگر در آذربایجان غربی
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • پیکان خواهان تغییر برنامه لیگ برتر شد
  • مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود
  • وولورهمپتون - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • وضعیت برگزاری ادامه لیگ برتر/ سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود
  • وزن خود را با شرکت در رویداد مثبت ۱۰۰ کم کنید