Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

هشدار در نیمه جنوبی کشور
با ورود سامانه جدید بارشی از جنوب کشور، استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس در معرض سیلاب قرار گرفته اند و از این رو دستگاههای خدمات رسان هشدارهای لازم را به مردم داده اند تا تلفات در صورت بروز حادثه به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز از آبادان و خرمشهر خبر رسید که با بارش پنج میلیمتر باران، بار دیگر سبب آبگرفتگی در معابر این دو شهر شد و تردد را برای مردم سخت کرد؛ مشکل فاضلاب اهواز نیز بار دیگر با آغاز بارش ها تازه شد هرچند که امروز اعلام شد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ایجاد فاضلاب کوی علوی و ملاشیه اهواز با آبفای اهواز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.
به دلیل بروز آبگرفتگی در مناطق مختلف خوزستان و همچنین مسدود شدن جاده ساحلی شرقی اهواز، فردا مدارس و دانشگاه های 14 شهرستان این استان شامل اهواز، حمیدیه، کارون ،باوی، سوسنگرد، شادگان، آبادان، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز ، ماهشهر ، هندیجان و امیدیه در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، ارتفاع موج تا سه روز آینده در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان به دو تا سه متر خواهد رسید.

خط پروازی باکو - مشهد راه‌اندازی شد
عصر امروز خط پروازی مستقیم بین مشهد و باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با فرود نخستین پرواز این خط پروازی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و با حضور جمعی از مسوولان طی مراسمی راه اندازی شد.
این خط پروازی به همت شرکتی از جمهوری آذربایجان و با هدف تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) برای شیعیان این کشور برقرار شده است و هفته ای دو بار پرواز خواهد داشت.

برانکو از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی است
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که به سنندج سفر کرده است، گفت: برانکو ایوانکوویچ یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان است و مذاکراتی با وی در این رابطه صورت گرفته شده است.
وی همچنین از قرارداد جدید با صدا و سیما در زمینه حق پخش تلویزیونی بازی های فوتبال در این رسانه خبر داد.

بنیاد علوی ۱۴ هزار واحد مسکونی برای معلولان می‌سازد
محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی که به آذربایجان غربی سفر کرده است، گفت: ۱۴ هزار واحد مسکونی با مشارکت این نهاد و بهزیستی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در کشور ساخته می‌شود.
وی افزود: ساخت یک‌هزار کلاس درس و ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی در راستای محرومیت‌‍‌زدایی است.

تایید مرگ دو دانشجوی پزشکی در اهواز
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تایید مرگ ۲ دانشجوی این دانشگاه، گفت: روز گذشته یک دانشجوی پسر رشته داروسازی در کلاس درس بدون علائم تنفسی و قلبی پیدا شده و به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده و عملیات احیای قلبی، ریوی انجام گرفت اما نتیجه‌ای نداشت و دانشجو فوت شده بود.
وی افزود: همچنین یک دانشجوی دختررشته پزشکی نیز فوت شده که خانواده وی درهنگام بیدار کردن وی از خواب متوجه مرگ فرزندشان می‌شوند.
به گفته این مسئول، علت فوت این دانشجویان در دست بررسی است و کمیته بحران با حضور جمعی از پزشکان در دانشگاه تشکیل شده و موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای شناسنامه‌دار می‌شوند
مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: بانک اطلاعاتی در فدراسیون راه‌اندازی شده و اکنون ۱۶ هزار ورزشکار رتبه‌بندی شده در کشور داریم که شروع شناسنامه‌دار شدن خانواده ورزش زورخانه‌ای است.
وی در بیرجند اظهار داشت: هدف از شناسنامه‌دار کردن ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، شناسایی بزرگان و نخبگان این ورزش است تا به جامعه معرفی شوند.

ممنوعیت‌ تردد زائران در مرزهای‌ چذابه و شلمچه موقتی‌است
مدیرکل‌سیاسی‌ انتظامی و امور مرزی استانداری‌ خوزستان گفت: ممنوعیت‌ عزیمت زائران ایرانی به عتبات‌ عالیات و ورود زائران و گردشگران‌ کشور عراق به جمهوری‌اسلامی ایران از مرزهای بین‌المللی و زمینی‌ چذابه و شلمچه‌ در خوزستان موقتی‌ است.
به گفته رضا نجاتی این کار به دلیل تداوم ناامنی‌ها در کشور عراق و لزوم رعایت ملاحظات و الزام‌های امنیتی بوده و با استقرار ثبات و آرامش در عراق به‌ ویژه شهرهای‌ مقدس این کشور،عزیمت زائران‌ایرانی به عتبات‌عالیات از سرگرفته‌ می‌شود و به‌سرعت وضعیت عادی خواهد شد. 

نگرانی از افزایش تعداد زندانیان
خسرو قهرمانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور در ساری گفت: اگرچه مجازات جایگزین حبس در دوره جدید ریاست قوه قضاییه در حال افزایش است،امابه دلیل مشکلات مالی دولت و کمبود بودجه وجود ۲۱۰ هزار زندانی در کشور نگران کننده است.
وی افزود: برخی به عنوان مجرمان جرائم اقتصادی و برخی بواسطه جرائم غیرعمد نباید پایشان به زندان باز شود و حتی در بخشی از جرائم عمد نیز لازم به زندانی شدن محکومان نیست.

دفاع شهردار از «بی دود»
پیروز حناچی شهردار تهران گفت: شهرداری به بی‌دود (شرکت دوچرخه های اشتراکی بی دود) هزینه ای نداده و تنها فضا در اختیار بی دود قرار داده است.
وی درباره پرسشی درباره قرار داد شرکت بی دود با شهرداری تهران و اینکه شهروندان به حساب این شرکت مبالغی را واریز کردند، اظهار داشت: پول های که مردم به حساب این شرکت واریز کردند، مشخص است؛ دوچرخه در هیچ کجای دنیا موضوع اقتصادی نیست.

پیست بین‌المللی دیزین آماده بازگشایی است
پیست بین‌المللی دیزین به عنوان بزرگترین پیست خاورمیانه که در گرما و سرما محل تفرج، سرگرمی و ورزش علاقه مندان است، این روزها با بارش رحمت الهی، آماده بازگشایی برای بازی های زمستانی است.
اکنون حدود ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر برف در پیست بین المللی دیزین  بر زمین نشسته است و پیش بینی می شود اواخر آذرماه درهای پیست دیزین برروی علاقه مندان به ورزش های زمستانی باز شود.

منشاء نامعلوم بوی نامطبوع در پایتخت
با افزایش آلاینده ها در کلانشهر تهران بار دیگر استشمام بوی نامطبوع در مناطقی از تهران، شهروندان را آزرد؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در توئیتی از سازمان مدیریت بحران شهرداری به دلیل رسیدگی نکردن به موضوع پیچیدن بوی نامطبوع در شهر انتقاد کرد.
طی چند روز گذشته بوی نامطبوعی در برخی مناطق تهران به ویژه مناطق مرکزی پایتخت استشمام می شود و استاندار تهران منشا آن را بادهای جنوب به شمالی در شهر که بوی بد را از سمت مرکز جمع آوری زباله های پایتخت در آرادکوه واقع در جنوب تهران به سمت شمال می برد.

تمام ۱۲ طرح مرمتی در بازار سرپوشیده تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح‌های مرمتی بازار تبریز به همت معاونت میراث استان و پایگاه میراث جهانی بازار تبریز و با جلب مشارکت اصناف و بازاریان انجام می‌شود گفت: تاکنون ۱۲ طرح مرمتی در بزرگ‌ترین سازه آجری سرپوشید جهان به پایان رسیده است.
مرتضی آبدار افزود: در هشت ماه سال جاری، ۲۰۰ مغازه بازار سرپوشیده تبریز با مشارکت کسبه بازار مرمت و ساماندهی شده است.

گزارش های منتخب
مرکز کرج در گزارش «رودخانه های فصلی ساوجبلاغ فرصت یا تهدید» به سراغ مشکلات و مواهب ناشی از رودخانه های فصلی در استان البرز رفته است.
«پرنده‌نگری؛ پیشران توسعه گردشگری تنها جزیره ایرانی دریای خزر» گزارشی از مرکز گرگان است که به این رشته از طبیعت گردی در استان گلستان آن هم در فصل سرما می پردازد.
مرکز سنندج در گزارش «مار در آستینِ تولید» به آسیب شناسی موانع تولید در کردستان پرداخته است.
مرکز یزد به مناسبت هفته پژوهش در میزگرد «همگرایی مراکز علمی و اجرایی، پیش نیاز کاربردی‌سازی پژوهش» راههای کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی را بررسی می کند.
مرکز قزوین در گزارش «چوب سرمایه‌گذاران غیرواقعی لای چرخ توسعه قزوین» از ورود سرمایه گذاران فاقد صلاحیت به بخش های اقتصادی استان انتقاد کرده و آن را ضد تولید و سرمایه گذاری دانسته است.

برچسب‌ها پیروز حناچی مشهد سیلاب سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی مشهد سیلاب سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور پیروز حناچی مشهد سیلاب سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است

در حالی که هشدار قرمز هواشناسی در استان‌های جنوبی تا شب گذشته (۲۸ فروردین) به اوج خود رسید، امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) هشدار قرمز با بارش‌های سیل‌آسا و آبگرفتگی معابر در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به ما گفت: «استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بارش‌های شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. برای استان‌های یزد، فارس، نیمه جنوبی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش تگرگ و رعد و برق اتفاق می‌افتد.»

فریبا گودرزی افزود: «پنجشنبه (۳۰ فروردین) بارش در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور ادامه دارد. جمعه (۳۱ فروردین) سامانه بارشی بعدی وارد کشور می‌شود که در روز‌های آتی درباره وضعیت فعالیت سامانه توضیحاتی ارائه خواهد شد.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره هشدار قرمز در استان سیستان و بلوچستان گفت: «نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش شدید را تجربه می‌کند. احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهری، خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد.»

توصیه به شهروندان در این شرایط عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌هاست.

آسمان پایتخت ابری تا نیمه ابری است و نوسانات دمایی بین ۱۵ و ۲۵ را تجربه می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است
  • موج سیلاب در جنوب ایران