Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:26:19 GMT

نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در آب در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۸۵۶۸

نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در آب در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قنبری با اشاره به گرفتار شدن تعدادی خودرو در برخی مناطق اهواز به دلیل بارندگی و آبگرفتگی، به خبرگزاری ایسنا گفت: در بارندگی عصر امروز که همچنان ادامه دارد، تعدادی خودرو با سرنشینان در مناطق مختلف در محاصره آب گرفتار شدند و به دلیل خاموش شدن وسایل نقلیه، سرنشینان با خطر مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا این لحظه هفت دستگاه خودرو با سرنشینان که در مناطق مختلف در محاصره آب بوده‌اند، توسط تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی از آب خارج و خودروها نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

بارندگی شدید خیابان‌های خوزستان را به استخر تبدیل کرده است

خبرگزاری مهر هم نوشته است: همانگونه که پیش‌بینی شده بود از پیش از ظهر امروز شهرهای خوزستان میزبان بارش شدید باران بوده اند.

استانداری خوزستان با پیش‌بینی این شدت باران مدارس شهرهای مختلف استان را در نوبت‌های صبح و عصر تعطیل کرده بود تا مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

با وجود اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های مختلف ولی آبگرفتگی های شدیدی در معابر استان رخ داده به‌گونه‌ای که تردد حتی برای خودروها با مشکل مواجه شده است. این وضعیت در شهرهای اهواز و کوت عبدالله بیشتر بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز شهر آبادان بیش از ۱۰۴ میلی‌متر باران را به خود دیده است و این امر باعث آبگرفتگی شدیدی در معابر این شهرستان شده است.

همچنین شهر اهواز شاهد بارش بیش از ۶۰ میلی‌متر باران بوده است. در شهرهای بستان ۲۲.۸، ماهشهر ۲۸.۵، حسینیه اندیمشک ۲۳ و شهرستان شوش ۲۰ میلی متر باران باریده است.

خودروهای بی‌شماری نیز در معابر خوزستان از جمله اهواز در آبگرفتگی گیر افتاده‌اند که با کمک آتش‌نشانی و سایر مردم نجات یافته‌اند.

براساس تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان مدارس، مراکز اموزشی و دانشگاه‌های شهرستان های اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، سوسنگرد، شادگان، آبادان، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز، ماهشهر، هندیجان و امیدیه به علت آبگرفتگی معابر و بارش باران فردا سه‌شنبه در نوبت صبح تعطیل شدند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اهواز سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی‌های اهواز امروز رفع می‌شوند/ دریافت امکانات کمکی از اصفهان

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان از رفع عمده آبگرفتگی‌های اهواز تا بعد از ظهر امروز خبر داد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب روز دوشنبه (۶ فروردین‌ماه) در حاشیه نشست شورای اداری کشور که به ریاست رییس‌جمهور با حضور اعضای کابینه و شرکت ویدئوکنفرانسی استانداران و مدیران استان‌ها برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر گفت: در شهر اهواز طرح فاضلاب و شبکه آب‌های سطحی در دولت‌های مختلف دنبال شده است در عین حال دولت سیزدهم در این زمینه به صورت قوی‌تری وارد میدان شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا حدود ۳۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده گرچه همه این رقم هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. برخی از دیگر مناطق نیز هنوز شبکه فاضلاب ندارند که باید در ادامه اجرا و تکمیل طرح فاضلاب مدنظر قرار گیرند.

حسینی‌محراب ادامه داد: شهرداری باید برنامه‌ای برای جمع‌آوری آب‌های سطحی می‌داشت که در مقطعی بنا بر این گذاشته شد که به شکل ترکیبی به کمک شبکه فاضلاب این آب‌ها دفع شوند اما دیگر این روش جوابگوی دفع بارش‌های سیل آسا و رگباری نیست و مشابه این وضعیت آبگرفتگی در اهواز در کشورهای منطقه و دیگر کشورها بروز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبعاً در زمانی که بارش‌های سنگین رخ می‌دهد دفع آبگرفتگی ناشی از آن مقداری زمان می‌برد.‌ خوشبختانه با تقسیم‌بندی صورت گرفته و از طریق فرماندهی میدانی شهرداران مناطق هشت‌گانه و نظارت معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا به نحو احسن امکانات و تجهیزات بسیج شد.

وی ادامه داد: در کنار آن از سازمان مدیریت بحران کشور تقاضای ارسال تجهیزات، ماشین‌آلات و نیرو کردیم که متعاقب آن استان‌های اصفهان و تهران به عنوان معین استان خوزستان در مدیریت بحران ناشی از آبگرفتگی‌ها تعیین شدند که امری مرسوم است و خوزستان نیز در بحران‌های مشابه همواره به دیگر استان‌ها کمک‌هایی داشته است و تاکنون کمک‌هایی از اصفهان دریافت کرده‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با بسیج امکانات و نیروها تا بعد از ظهر امروز بخش مهمی از آبگرفتگی‌ها رفع شوند. از مناطقی که دچار آبگرفتگی شده‌اند شهرک دانشگاه، سپیدار، زعفرانیه، کوی رزمندگان و برخی مناطق دیگر هستند که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت عملیات تخلیه آب انجام شود و مردم کمتر به زحمت بیفتند و یکی از دلایل دورکاری ادارات اهواز و کارون در روز دوشنبه نیز رفاه حال شهروندان بود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نجات ۵۷ نفر از گرفتارشدگان در سیل و آبگرفتگی/دو نفر بر اثر وقوع حوادث جوی جان باختند
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتارشدگان در سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتار شدگان در سیل و آبگرفتگی/ دو نفر جان باختند
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • ۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌ اند
  • آبگرفتگی‌ اهواز/ دریافت امکانات کمکی از اصفهان
  • ۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌ اند/ تخلیه آب از منازل در اهواز
  • ۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌اند/ تخلیه آب از منازل در اهواز
  • توجه ویژه دولت سیزدهم در طرح فاضلاب استان خوزستان
  • آبگرفتگی‌های اهواز امروز رفع می‌شوند/ دریافت امکانات کمکی از اصفهان