Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@07:25:40 GMT

موضوع بیوتروریسم در بخش کشاورزی جدی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۰۵۳۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثر گذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: اولین نیاز کشور نظام جامع تحقیقات کشاورزی است و تمام حوزه های مرتبط با این نظام باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث تولید و توزیع ارقام مختلف صادرات و واردات همه در درون نظام جامع تحقیقات کشاورزی باید گنجانده شود.

زاهدی ادامه داد: ارتباط میان وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاه ها و با بدنه تحقیقات خارج از کشور باید ایجاد شودچرا که بهره گیری از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پروژه های ماموریت محور می تواند در پیشرفت بخش کشاورزی موثر باشد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیوتروریسم یک بحث جدی در دنیاست، بیان کرد: براین اساس باید آمادگی دفاعی در برابر بیوتروریسم را بالا بریم چرا که امنیت غذایی بحث مهمی است. به عنوان مثال نمونه بیوتروریسم کرم خراط و مگس مدیترانه ای است که محصولات کشاورزی ما با آنها درگیر هستند.

به گفته وی، دشمن استقلال کشور ما را نشانه گرفته و یکی از این حوزه ها حوزه غذاست که بدین منظور خودکفایی و رونق تولید تحت هیچ شرایطی نباید رها شود.

این مقام مسئول با تاکید بر دفاع از کشور در برابر تهدیدات بیوتروریسم گفت:  ما در کشورمان حتما  نباید علومی را یاد بگیریم که برای ضربه زدن به دیگر کشورها استفاده کنیم بلکه باید بتوانیم در مقابل بیوتروریسم در بخش کشاورزی از خودمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: جنگ امروز حتما جنگ انسان با انسان نیست بلکه امنیت غذایی کشورها نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند و بیوتکنولوژی باید در خدمت نظام آموزش کشاورزی کشور باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از موضوعات بیونکنولوژی به دنبال ضربه زدن به ما هستند، گفت: دشمنان روی موضوع بیوتکنولوژی، تولید آفات و ویروس‌ها برای ضربه زدن به تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور کار می‌کنند، ما  باید برنامه‌ داشته باشیم تا بتوانیم از خود دفاع کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی گفت: کشوری که تحقیقات علمی و کاربردی در حوزه‌های موشکی، نظامی و راداری در سطح پیشرفته‌ای دارد، آیا نمی‌تواند در حوزه تولید تجهیزات گلخانه‌ای خودکفا شود؟

زاهدی در پایان تصریح کرد: اگر تحقیقات حوزه کشاورزی به سمت حل مشکلات جامعه کشاورزی برود از اثرگذاری لازم برخوردار است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه تکریم و معارفه اعضای نظام دامپزشکی استان با حضور مسئولین جهاد کشاورزی ، دامپزشکی در سالن اجتماعات موزه‌  تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی استان گفت: 120 مرکز مایه کوبی داریم و ظرفیت بالایی در آموزش و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در استان وجود دارد و باید فکری اساسی برای اشتغال این افراد داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت :  آذربایجان غربی جایگاه ویژه‌ای در صنعت دامپروری در کشور دارد ویکی از قطب‌های کشور در بخش مهم است.

  شهبازی افزود: در حوزه دام سبک و بخصوص زنبورداری رتبه اول کشور را داریم.

در پایان این مراسم از زحمات تمامی اعضا و همچنین دکتر سعید بهرامی رییس قبلی شورا تقدیر   شد و حکم ریاست دکتر رضا اطمینان‌فر رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان   اعطا شد.

 

دیگر خبرها

  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد