Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@13:57:49 GMT

سیل مهاجرت طبقه متوسط ایران به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۱۱۶۹

صراط:

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۰ هزار ایرانی به این کشور همسایه گریخته‌اند. بخش عمده‌ای از این گروه مهاجران تحصیل کرده و کارآفرینان سکولار بوده‌اند که ترکیه را مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری همچنین فرار از قوانین سخت اسلامی می‌دیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین مریم یکی این مهاجران که سه سال پیش به ترکیه رفته است، زندگی در این کشور را بسیار راحت توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: «زندگی در ایران در حال حاضر غیرممکن شده است. وضعیت اقتصادی بد است و سرکوب اعتراضات نیز ترس عمیقی را بوجود آورده است. روزهاست که از مادرم خبری ندارم.»

بنا بر گزارش نشریه انگلیسی زبان ساندی تایمز، بسیاری از ایرانی‌های ثروتمند، از یکی از مقررات دولت ترکیه که می‌گوید با ۲۰۰ هزار پوند سرمایه‌گذاری می‌توان شهروندی این کشور را به دست آورد، استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند بسیار راحت‌تر از دیگر کشورها، تابعیت ترکیه را به دست آورند.

آنها تنها در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی ۳ هزار خانه در ترکیه خریده‌اند که تقریبا دو برابر میزان خرید خانه در ترکیه توسط آنها در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

یک حقوقدان ترک می‌گوید: «ایرانی‌ها کشور باثباتی ندارند و به همین دلیل به ترکیه می‌آیند. آنها در اینجا احساس راحتی می‌کنند، می‌توانند الکل بنوشند و هرچه دوست دارند بپوشند.»

از نظر علی واعظ، تحلیلگر ارشد گروه بین‌المللی بحران نیز عوامل متعددی منجر به خروج جوانان از ایران می‌شود. او به ساندی تایمز می‌گوید: «عدم تحمل هرنوع صدای مخالفی، نداشتن هیچ فرصتی برای خلق آینده‌ای روشن و ناتوانی دولت برای اصلاح خود، منجر به گسترش ناامیدی در ایران شده است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مهاجرت ایرانیان مهاجرت به ترکیه مشکلات اقتصادی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟