Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجر گفت: با امضاء استاندار به منظور پرداخت بخش دوم خسارت سیل به کشاورزان گلستانی مکاتبه ای به وزارت کشور داشتیم و منتظر پاسخ به این مکاتبات هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«مختار مهاجر» امروز(سه شنبه 26 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پاییز امسال برای کشت 380 هزار هکتار گندم در استان گلستان برنامه ریزی شده که تا کنون 270 هزار هکتار آن کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: همچنین امسال برنامه ریزی شده تا 100 هکتار کلزا در استان کشت شود که توانستیم با کشاورزان برای 65 هزار هکتار قرارداد منعقد کنیم و تاکنون 55 هزار هکتار کلزا نیز در استان کشت شده است.

 

مهاجر با بیان اینکه 70 هزار هکتار جو نیز در استان کشت شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کشت 3 هزار هکتار چغندر نیز رقم خورده که تاکنون 2 هزار و 400 هکتار کشاورزان در استان چغندر کشت کردند.

 

وی یادآور شد: 32 هزار تن بذر گندم گواهی شده و مادری برای کشت محصولات پاییزه در نظر گرفته شده که 21 هزار و 500 تن آن بین کشاورزان گلستانی توزیع شده است و بذر کافی برای ارائه به کشاورزان استان در اختیار داریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به ضرورت استفاده کشاورزان از بذرهای گواهی شده تاکید کرد و  متذکر شد: بذرهای خودمصرفی منجر به کاهش محصول از 250 تا 400 کیلو در هکتار می شود  و از این رو به کشاورزان توصیه می کنیم از بذرهای گواهی شده استفاده کنند.

 

مهاجر متذکر شد: در سال 98 تا این لحظه ارقام کودهای پتاس و فسفات و اوره به میزان 106 هزار تن توزیع شده است و 10 هزار تن کود پتاسه و فسفات نیز در  اختیار استان قرار دارد و 7 هزار تن روزانه فسفات و 750 تن روزانه اوره به استان وارد می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: برای کود سرک نیز در ماه های بهمن و اسفند برنامه ریزی شده که کشاورزان با مشکل رو به رو نشوند.

 

مهاجر یادآور شد: کیفیت کودهای یارانه دار به صورت مداوم بررسی می شود و گاهی شاهد آن هستیم که بعضی کودهای غیر استاندارد نیز بسته بندی می شوند و درخواست داریم که کشاورزان این کودها را به جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند و از این کودها نمونه گیری خواهیم کرد.

 

مهاجر متذکر شد: 74 هزار هکتاراراضی کشاورزی در سیل گلستان خسارت 100 درصدی دیدند که مرحله نخست پرداخت غرامت به کشاورزان انجام شده  و مکاتبه با امضاء استاندار به وزارت کشور به منظور پرداخت بخش دوم این خسارت ها به کشاورزان صورت گرفته و منتظر پاسخ این مکاتبات هستیم، در صورت پرداخت بخش دوم خسارت ها سیل به کشاورزان اولویت دریافت با کسانی است که دیرتر غرامت های خود را در بخش اول دریافت کردند.

 

وی به اختصاص بیش از 111 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای زیرساخت های بخش کشاورزی که در سیل اخیر خسارت دیده اشاره کرد و گفت: این اعتبار به استان اختصاص یافته و بین شهرستان های استان توزیع شده است.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل استان بوشهر خسارت سیل به کشاورزان گلستانی بذر گندم بذر رئیس جهاد کشاورزی گلستان مهاجر خسارت سیل جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان

به گزارش خبر‌گزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی امروز ۲۷ فروردین در جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های سراسر کشور به صورت وبیناری برگزارشد، گفت: کنترل علف‌های هرز در ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو، مبارزه با آفات در ۱۵ هزار هکتار و مبارزه با زنگ زرد در سطح ۴۰۰ هکتار گندم انجام شده است.

وی به اجرای دو پایگاه نوآوری با هدف ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود: این دو پایگاه در خرم‌آباد و کوهدشت برای تراکم غلات و حبوبات در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال زراعی جدید میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است، اظهارداشت: ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی، ۱۵۹ نفر بخش خصوصی و ۱۶۷ همکاران دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان هستند.

وی بیان کرد: ۶۹ شبکه مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

۷۶ درصد از اراضی لرستان دیم است

وی گفت: امسال سطح زیر کشت گندم ۱۰۴ درصد، جو ۱۰۰ درصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای ۱۰۰ درصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص ثبت محصولات دیم در سامانه دیمزار‌ها هم ادامه داد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یعنی ۸۴ درصد در سامانه دیمزار‌ها ثبت شده است، همچنین ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌ها زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

 

شاهرخی به پروژه‌هایی که در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها تعریف شده است اشاره کرد و گفت: حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد، کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی در خصوص جذب ادوات و دنباله بند‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هم گفت: برای سال زراعی ۵۰۸ دستگاه ابلاغ شده است که تاکنون ۹۴ دستگاه معرفی و جذب شده است.

۷۶ درصد از اراضی لرستان دیم است

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان