Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزان قطعی کسری بودجه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۹۹۰ میلیارد تومان است که اگر بخواهیم سهم کارانه معوقه کارکنان دانشگاه را پرداخت کنیم نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر زالی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت در کشور است، تاکید کرد: هفت در صد از جمعیت کشور و ۴۱ درصد از ساکنان استان تهران از خدمات این دانشگاه استفاده می‌کنند و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار  نفر در گستره جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قرار دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، گفت: در سال جدید تحصیلی حدود ۱۱۷۲ دانشجوی جدید جذب این دانشگاه شدند . همچنین متوسط سن اعضای هیات علمی دانشگاه ۴۳,۲ سال است که این مسئله نوید بخش آن است که مجموعه جوانی در دانشگاه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به رشد و توسعه پروژه‌های فیزیکی دانشگاه به ارائه اطلاعاتی درباره مدیریت بهره وری این دانشگاه پرداخت و گفت: پروژه های عمرانی زیادی تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید همچنین در بحث مدیریت بهره وری توانسته‌ایم ۲۵ درصد از هزینه اضافی دارو در مجموعه را کاهش دهیم. 

وی همچنین راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی(HIM)را در این دانشگاه، گامی مهم و سرنوشت ساز برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان ها و همچنین افزایش بهره وری توصیف کرد و گفت:این سامانه با در اختیار قرار دادن اطلاعات آنلاین از وضعیت موجود بیمارستان ها، ابزار قدرتمندی را در اختیار تیم های هدایتی و تصمیم گیر در دانشگاه قرار داده است تا بهینه ترین تصمیم ها در کوتاه ترین زمان ممکن اتخاذ  شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در سال ۹۶ اشغال تخت دانشگاه ۷۲ درصد و در سال ۹۸ این شاخص به ۸۱ درصد رسیده و پیش بینی می شود در سال ۹۹ به ۸۹ درصد برسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ۷۲ مرکز تحقیقاتی دارد که برخی از آنها ترازهای بین المللی دارند و هم اکنون ۱۸ درصد تولیدات علمی در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید می شود، گفت:  میزان قطعی کسری بودجه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۹۹۰ میلیارد تومان است که اگر بخواهیم سهم کارانه معوقه کارکنان دانشگاه را پرداخت کنیم نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بتواند با تزریق مناسب منابع مالی و حمایت های قانونی،با قدرت و توانی بیش از پیش به ارائه خدمات آموزشی،بهداشتی و درمانی بپردازد.

دکتر علی نوبخت نیز با حضور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های اجرایی دانشگاه در توسعه فضاهای فیزیکی و همچنین ارتقای جایگاه دانشگاه در تولیدات علمی، این اقدامات را قابل تحسین توصیف کرد.

وی با تاکید بر اهمیت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، اظهار کرد: باید با حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم، دانشجویان را به سوی کار آفرین شدن سوق دهیم.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه و نقش موثر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتقا بهداشت و درمان یادآور شد: برای من باعث افتخار است  که در خدمت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و خانواده آن باشم چرا که به آن احساس ویژه ای دارم و برای ارتقای دانشگاه تلاش خواهد شد تا نتایج بهتری در تمام زمینه ها حاصل شود.

دکتر نوبخت با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای افزایش کیفیت تغذیه دانشجویان به دانشگاه ها تخصیص یافته است، درباره توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه از جمله پروژه های در حال احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان هزار تخت خوابی شرق تهران، بیان کرد: این ها پروژه های بسیار بزرگ و عظیمی است و باید برای اتمام این پروژه های عمرانی مهم تلاش کنیم.

دکتر نوبخت با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده، ریل های مهم حوزه سلامت هستند، گفت: دغدغه‌ همه‌ ما توجه به بهداشت و درمان مردم و توسعه کشور است و برای توسعه، نیازمند برنامه هستیم و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در تدوین برنامه ششم توسعه مشارکت جدی داشته باشند.

 دکتر نوبخت در پایان با اشاره به اینکه منابع کشور محدود است از ضرورت ارائه خدمات بهتر به مردم تاکید کرد و گفت: برای ارائه خدمات بیشتر باید بر روی جزء جزء  هزینه ها فکر کنیم و در برخی از ساختارها اصلاحاتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودجه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها

همزمان با برگزاری کنگره ژنتیک در خرداد ماه امسال، ایده‌بازاری در این حوزه برگزار می‌شود و ایده‌پردازان تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارند ایده‌های خود را ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، محمد پورکاظمی، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک در نشست خبری امروز، گفت: ۳ شاخه هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و کوانتوم، سه علم تحول‌زای آینده هستند و بیوتکنولوژی نیز فرزند ژنتیک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۴ تا ۶ خرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: این رویداد که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، در سال جاری با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی، نیاز آنی و ضرورت آتی» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۳۰ نفر برای حضور در این کنگره ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش ژنتیک انسانی ۳۷۹ مقاله، ژنتیک گیاهی ۱۸۲ مقاله، ژنتیک جانوری؛ دام، طیور و آبزیان ۱۷۳ مقاله، ژنتیک ریزسازواره‌ها ۱۲۳ مقاله، بانک ژن ۲۰ مقاله و ملاحظات انسانی و ایمنی زیستی ۱۰ مقاله ارسال شده است.

پورکاظمی ادامه داد: در کنار بخش سخنرانی، صاحب‌نظران بین‌المللی به صورت آنلاین و حضوری حاضر خواهند شد. 

دبیر علمی این کنگره، ایده‌بازار را از دیگر بخش‌های این رویداد نام برد و یادآور شد: هدف این بخش حمایت از ایده‌های برتر است؛ از این رو فناوران تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند تا ایده‌های خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های منتخب در روزهای برگزاری کنگره در برابر داوران از سوی صاحبان ایده ارائه می‌شود و از یهترین ایده‌های کاربردی و مؤثر تقدیر خواهد شد. در این بخش از ۳ ایده تقدیر می‌شود.

به گفته پورکاظمی، در بخش ایده‌بازار فناوران تا ۲۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند تا ایده‌های خود را به دبیر خانه ارسال کنند. 

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، نمایشگاه تخصصی را از دیگر بخش‌های جنبی این رویداد ذکر کرد و گفت: در بخش نمایشگاهی نیز شرکت‌های برتر در این حوزه دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی در رشته‌های علوم انسانی
  • واگذاری مدیریت غذای دانشجویی به وزارت علوم
  • ایران تنها کشوری است که غذای دانشجویی دارد/ غذای دانشجویی حذف می شود؟
  • مدیریت غذای دانشجویی احتمالا به وزارت علوم واگذار می‌شود