Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند داستانی «ایکسونامی» که خاطرات بازیگر سابق فیلم‌های پورن است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد نمایش داده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، ساخت مستند ایکسونامی که توسط مؤسسه فرهنگی هنری آوش تهیه شده، بیش از دو سال زمان برده است و محسن آقایی نویسندگی و کارگردانی و محمدرضا بورونی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند، بازیگر آمریکایی سابق فیلم‌های پورن تجربه رسیدن به آزادی‌ جنسی (بی‌پروایی جنسی) در آمریکا را برای مردم ایران روایت می‌کند. در  این مستند جنبش‌ها و جنایات جنسی در ایالات متحده آمریکا  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مستند ایکسونامی براساس روایت عوامل آن، روایتگر سیر رسیدن به «آزادی جنسی» در جامعه آمریکایی یعنی سردمدار کشور‌های «آزاد» است، روایتی از تاریخ حدود 70 ساله ایالات متحده آمریکا و داستان دگردیسی جامعه‌ آمریکا از یک ملت عمیقاً مذهبی و باورمند به سنت‌های مسیحی (حتی تا تقریباً نیمه قرن بیستم)، به بهشت «پورن» و اباحه‌گری جنسی روی زمین است که با چینش بدیع و هوشمندانه‌ آرشیو تصاویر و فیلم‌های موجود از این سیر 70 ساله در یک چشم‌انداز جامع و دقیق، دست مخاطب را می‌گیرد و با خود مرحله مرحله به پیش می‌برد.

پخش این مستند با حواشی بسیار  زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شد و زمانی که قرار بود حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مستندی را که راوی آن یک پورن‌استار سابق بوده است، در سه سالن خود در تهران، مشهد و اصفهان اکران کند، در شبکه‌های مجازی غوغایی به‌پا شد و برخی نوشتند که «یک پورن‌استار قرار است به مخاطب ایرانی از خاطراتش در این صنعت و تبعات بد آزادی‌های جنسی در آمریکا بگوید و این اقدام عجیب در حالی رخ می‌دهد که بنابر اعلام سازمان سینمایی این مستند فاقد پروانه نمایش است و اکران آن به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.»

محسن آقایی نویسنده و کارگردان این مستند در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «ضدانقلاب عروسی گرفت و گفت که یک فیلم قرار است در مشهد و اصفهان پخش شود که به‌دنبال قبح‌شکنی است. در مجموع فضا به سمتی رفت که از داخل و خارج به شکل سراسیمه‌ای شروع به تخریب مستندی کردند که جز یک تیزر و چند توئیت، چیزی از آن منتشر نشده بود و از آن طرف رسانه پرمدعای بی‌بی‌سی فارسی درباره فیلمی که آن را ندیده، یک ساعت تحلیل ارائه می‌کند.»

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: بازیگر آمریکایی بی بی سی فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد مستند ایکسونامی فیلم های پورن اکران مستند ایکسونامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانش‌آموزان مدرسه پسرانه شهید بهشتی، شاهد و تیزهوشان میاندوآب در هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، هدف از این بازدیدها را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس میاندوآب با همراهی دبیران خود از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و رفاهی، کتابخانه و سایت کامپیوتری بازدید می‌کنند.

پیام خدایی افزود: در رایزنی‌ با آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بازدیدهای بیشتری از سوی دانش‌آموزان در طول سال و هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب صورت خواهد پذیرفت و ارائه مطالب علمی و فرهنگی، مشاوره راهنمایی و هدایت تحصیلی از سوی کارشناسان دانشگاه برای بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • رایزنی برای رفع مشکل سند مالکیت دانشگاه آزاد میاندوآب
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی