Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ادب ــ خطبه غدیر با دستخط منسوب به پیامبر اکرم(ص) برای نخستین‌بار منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این نسخه از خطبه غدیر که از روی رسم‌الخط نامه‌های منسوب به حضرت محمد(ص) بازآفرینی شده است، در آستانه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) اهدا شد. پیش از این یک نسخه از قرآن کریم نیز با دستخط حضرت رسول اکرم(ص) برای نخستین بار بازآفرینی و به این آستان مقدس اهدا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رحلت پیامبر(ص) امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بر اساس رسالت خود و از جانب خداوند و امانت پیامبر(ص) خطبه غدیر را در جوامع بشری آن زمان بیان کردند و سندیت خطبه غدیر را به اثبات رساندند، به طوری که شیعه و سنی آن را تأیید و تصدیق کردند، از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) در روایات، احادیث و کتب بر جای مانده از این بزرگان بر واقعه بزرگ غدیر و سندیت خطبه غدیر تأیید و تأکید شده است.

خطبه یا خطابه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم(ص) است که در بازگشت از حجة الوداع(آخرین حج پیامبر در سال ۱۰ قمری) در منطقه غدیر خم آن را بیان کردند. در این خطبه پیامبر بنا به مأموریتی که به موجب آیه ۶۷ سوره مائده معروف به آیه تبلیغ یافته بودند، علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود به مردم معرفی کردند و از آن‌ها بر این امر بیعت گرفتند.

در سال‌های اخیر تلاش شده است متن کامل خطبه با استناد به منابع شیعه و اهل سنت چاپ شود و در دسترس همگان قرار گیرد تا مطالعه کنند. در متن کامل خطابه، پیامبر به صراحت به جانشینی امام علی(ع) تأکید کرده و حتی اسامی سایر ائمه شیعه نیز برده شده است.

علاقه‌مندان می‌توان متن خطبه غدیر را اینجا دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خطبه غدیر دستخط پیامبر آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات کار دست کاظم صدیقی داد /دانشگاه امام صادق لیست جدید سخنرانان را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش تر بنابر اعلام دانشگاه امام صادق قرار بود کاظم صدیقی به عنوان یکی از سخنرانان مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق حضور داشته باشد که این موضوع با اعتراضات گسترده ای همراه شد.

بنابر روایت هم میهن، به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور صدیقی در مراسم شب‌های قدر در دانشگاه امام صادق این دانشگاه طی آخرین اطلاعیه‌ای که منتشر کرد خبر از حذف صدیقی به دلیل تداخل برنامه‌ها داد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889146

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • مردم حرمت شب قدر را حفظ کنند
  • اعتراضات کار دست کاظم صدیقی داد /دانشگاه امام صادق لیست جدید سخنرانان را منتشر کرد
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • برگزاری رویداد ملی و سراسری همپای طوفان
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • برگزاری رویداد ملی «همپای طوفان» در کرمانشاه
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • «آفتاب غریب» منتشر شد