Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@04:16:48 GMT

جمع‌آوری ۳۰۹ میلیارد تومان صدقه در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۵۶۷۷

جمع‌آوری ۳۰۹ میلیارد تومان صدقه در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه حمایت از مددجویان از رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل این نهاد صبح امروز، 26 آذرماه در نشست با معاونان این نهاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری‌شده که در سرفصل‌های مختلف حمایت از مددجویان هزینه شد، گفت: بخش‌های حمایت، فرهنگی و مسکن ازجمله سرفصل‌های حمایتی این نهاد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۴ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی معادل ۵۴۷ میلیون تومان به بخش فرهنگی اختصاص یافت.

مدیرکل این نهاد با اشاره به اینکه این مبلغ در قالب تأمین هزینه‌های ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی ارائه‌ شده، متذکر شد: برگزاری اردوهای زیارتی و دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان از دیگر اقدامات فرهنگی این نهاد به‌شمار می‌رود.

مسعودیان‌راد با تأکید بر اینکه ۶۶ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در حوزه حمایت هزینه شده است، یادآور شد: ۲۰ درصد کمک به امر ازدواج، ۲۰ درصد پرداخت کمک‌های ضروری، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان دولتی و طلاب علوم دینی و ۱۵ درصد کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان مددجویان اختصاص یافت.

به گفته وی، ۳۷ هزار نفر از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که در این راستا تعامل با مراکز اقتصادی و اجتماعی برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی با هدف کمک به نیازمندان از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام‌شده است.

مسعودیان‌راد متذکر شد: سه درصد از مجموع صدقات جمع‌آوری‌شده در ارائه خدمات ویژه به سالمندان، هشت درصد در قالب تأمین لوازم زندگی مددجویان، ۱۰ درصد در قالب کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان و ۱۰ درصد در سایر بخش‌های حمایتی صرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن جمع اوری صدقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری

 

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، چندسالی است که سیاست تشویق به فرزندآوری در دستور کار دولت قرار گرفته است و امتیازهای متفاوتی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود اما گویا برخی از ارگانهای دولتی در اجرای این سیاست کوتاهی می کنند. شهروند خبرنگاری در همین باره پیامی برای ما ارسال کرده اند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام و عرض ادب
با توجه به فرمایشات صریح رهبری در بحث فرزندآوری، بیمه نیروهای مسلح پوشش خود را از بعضی بیمارستان ها از جمله بیمارستان مردم واقع در محله کرمان خیابان پیروزی قطع کرده و یا تعرفه های بیمه ای خود را در امر زایمان کم کرده است که جای تامل و بررسی دارد
با تقدیر و تشکر

دیگر خبرها

  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی