Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:44:43 GMT

طرز تهیه آش شلغم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۶۰۳۴

طرز تهیه آش شلغم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا که سرما در همه مناطق حسابی جا خوش کرده و بازار شلغم حسابی داغ است، می‌توانیم از آن استفاده و فوایدش را به خودمان تزریق کنیم. ساده‌ترین آن پختن شلغم است که معمولا وقتی سرماخورده هستیم آن را می‌خوریم. الان هم که تب آنفولانزا به ایران رسیده و این همه قربانی داده، باید از هرچیزی که سیستم ایمنی بدنمان را تقویت می‌کند استقبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آش شلغم هم یکی از این فرآورده‌هاست که هم به راحتی درست می‌شود هم لذیذ است و تنوعی به برنامه غذایی‌مان می‌دهد.

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم (می‌توانید این آش را بدون گوشت درست کنید)
برنج نیم‌دانه: ۱ پیمانه
عدس: ½ پیمانه
ماش: ½ پیمانه
پیاز متوسط: ۲ عدد
شلغم: ۵-۶ عدد
سبزی آش (جعفری، گشنیز، اسفناج، تره وشوید): ۲۵۰ گرم
آب: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
آبغوره یا آبلیمو برای چاشنی: به مقدار لازم


طرز تهیه و دستور پخت:

۱. یک عدد پیاز را رنده کنید. گوشت چرخ‌کرده، نمک فلفل و زردچوبه را به پیاز رنده شده اضافه کنید. مواد را باهم مخلوط کرده و با دست ورز دهید. پس از اینکه مخلوط گوشت و پیاز به چسبندگی لازم رسید، از مواد گلوله‌های کوچک به اندازه گردو درست کنید. کوفته ریزه‌های آش شلغم آماده هستند.

۲. یک عدد پیاز باقی مانده را نگینی خرد کنید. در قابلمه‌ای که می‌خواهید آش را درون آن تهیه کنید روی حرارت قرار داده و کمی تفت دهید تا سبک شود. سپس کوفته ریزه‌های آماده شده از مرحله قبل را درون پیاز داغ اضافه کنید. کوفته ریزه‌ها را تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کرده و طلایی شود.

۳. برای تهیه آش شلغم، از قبل عدس و ماش را جداگانه با مقداری آب قرار داده تا پخته شوند. آش ترخینه و ماش یکی دیگر از آش‌هایی ست که با ماش تهیه می‌شود. برنج نیم دانه را نیز از حدود ۳ ساعت قبل خیس کنید. در این مرحله باید برنج را به درون قابلمه اضافه کنید و به مقدار لازم آب اضافه کنید. ادویه‌های لازم را نیز اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

۴. شلغم‌ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی خرد کنید. وقتی آب درون قابلمه به جوش آمد، شلغم‌های خام را به مواد اضافه کنید. نیم ساعت آخر پخت، عدس و ماش پخته شده و سبزی را نیز به مواد آش شلغم اضافه کنید. در آخر برای چاشنی آش شلغم، کمی آبغوره یا آبلیمو بریزید و اجازه دهید همراه آش چند قل ریز بزند تا طعم آن به خورد آش برود.

منبع : ایرنا زندگی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

محمد خوش‌چهره گفت: اگر کسی بنده را قبول دارد، من به عنوان دلسوز دارم هشدار می‌دهم که در اقتصاد داریم می‌بازیم. من به دنبال ناامیدکردن نیستم، بلکه هشدار می‌دهم. بعد از عملیات وعده‌صادق ما باید بیشتر در حوزه اقتصاد متمرکز شویم. اسرائیل تمرکز بیشتری می‌کند تا در این حوزه به ما ضربه بزند.

روزنامه جوان با محمد خوش‌چهره گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در هر نظامی فردی است که بالاترین حرف را می‌زند، حتی در امریکا هم رئیس‌جمهور این مسئولیت را بر عهده دارد، بنابراین رهبری تعیین‌کننده اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های کشور است.

رهبری وظیفه دارند این جهت‌گیری‌ها را مشخص کنند. اینکه چرا برخی مواقع عملیاتی نمی‌شود، مرتبط با عملکرد بخش‌های مختلف کشور است. در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختار‌های خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است. خود بنده موقع نامگذاری شعار‌های سال دلم می‌ریزد که رهبری فرمایش مهمی را مطرح کردند و ممکن است بخش‌های مختلف با غفلت و برخی بخش‌ها هم با تعمد و شیطنت خلاف سخن رهبری عمل کنند.

تبیین درستی از شعار‌های سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است.

متأسفانه در خصوصی‌سازی برخی در پوشش مردم، اما در واقع ثروتمندان زالو‌صفت وارد شدند و اقداماتی انجام دادند و خواهان دراختیارگرفتن مراکز مهم اقتصادی مثل پالایشگاه‌ها بودند. این‌ها که مردم نیستند، ما باید حساب مردم با افراد به ظاهر سرمایه‌دار زالوصفت یا سرمایه‌دارنما را جدا کنیم، چون خیلی از این‌ها پول هم نداشتند. واگذاری‌ها به افرادی صورت گرفته است که دغدغه تولید نداشته‌اند بلکه دنبال فروش دارایی این شرکت‌ها بوده‌اند.

برخی مواقع صداوسیما ناخواسته در تقابل با نظام عمل می‌کند. بسیاری از دولت‌ها و مسئولان حرف‌های ناپخته زیادی در تلویزیون می‌زنند که متأسفانه مبنای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری می‌شود. در عین حال در برنامه‌های تلویزیونی دستگاه‌های اجرایی به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده‌اند. این در حالی است که در دهه ۷۰ من با وزیر دولت مناظره و سیاست‌هایش را نقد می‌کردم. همین دو‌سه روز پیش رئیس بانک مرکزی در صداوسیما حاضر شد و به جای پاسخگویی مطالبه‌گری کرد.

من این مسئله را فاجعه زمامداری می‌دانم. رئیس بانک مرکزی به جای پاسخگویی به فاجعه سقوط ارزش پول ملی و سیاست‌های نامناسب ارزی در مورد سقوط ارزش پول ملی، استدلال‌های نادرست می‌کرد.

نظام تصمیم‌گیری ما خیلی وقت است دچار توهم دانایی و آگاهی است. این افراد طعمه راحت برای نفوذ دستگاه‌های جاسوسی دشمن هستند. امروز ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم که از جنگ نظامی هم بالاتر است.

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند