Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرم حضرت معصومه (س) ۸ نفر از خادمانش را تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرده است که افتخاری برای خادمان آستان کریمه حرم حضرت معصومه (س) محسوب می‌شود.


به گزارش شریان نیوز،قم به‌عنوان پایتخت جهان تشییع همواره پیش‌گام عرصه جهاد و شهادت بوده و به اذعان تاریخ آغازگر انقلاب اسلامی ایران از قم است همچنین در ۸ سال دفاع مقدس مردم قم پیشگام حضور در جبهه‌های دفاع مقدس بودند تا جایی که قم سومین استان شهیدپرور در دوران دفاع مقدس است اکنون نیز مردان قم در جبهه مقاومت حضور فعالی دارند و در خط مقدم جبهه‌های مقاومت حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص شأن و مقام قم روایات زیادی در تاریخ اسلام آمده است همچنین وجود بارگاه منور کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) در ایجاد شور و شعور در میان جوانان این شهر نقش بسزایی دارد.

بسیاری از عاشقان اهل‌بیت در قم افتخار پوشیدن لباس خادمی آستان مقدس حضرت معصومه (س) را دارند همان‌هایی که آرزو داشتند ۱۴۰۰ سال پیش در کربلا بود و می‌توانستند نوکر و خادم ناموس حضرت عباس (ع) باشند.

این‌که خادم اخت الرضا باشی، اما حرم اخت الحسین در محاصره اشقیا باشد تو را آماده پرواز از قم تا دمشق می‌کند تا دِینت را در حق دختران فاطمه الزهرا کامل ادا کنی.

حرم حضرت معصومه (س) ۸ نفر از خادمانش را تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرده است که افتخاری برای خادمان آستان کریمه حرم حضرت معصومه است، همچنین حرم حضرت رضا (ع) نیز یک خادم شهید تقدیم دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم کرده است.

شهیدان مدافع حرم حجج‌اسلام محمدعلی قلی‌زاده و محمدحسن دهقانی، همچنین مهدی ایمانی، مصطفی نبی‌لو، مجید عسکری جمکرانی، علی‌اکبر عربی، حمید مختاربند و احمد جلالی‌نسب افتخار خادمی حرم حضرت معصومه را داشتند.

اینجا با همه شهدا جمع می‌شویم

خادم حرم حضرت معصومه (س) محمدعلی قلی‌زاده متولد چهارم آبان ماه ۱۳۴۹ بود که با مسئولیت نمایندگی، ولی فقیه در یگان امنیتی سپاه حضرت علی ابن ابوطالب (ع) استان قم در سوریه داشت و تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ به فیض شهادت رسید.

همسر شهید قلی زاده نقل می‌کند مدت‌ها بود شهید می‌گفت می‌خواهم به سوریه بروم، اما به خاطر شغلم به من اجازه نمی‌دهند تلاش زیادی کرده بود تا اعزام شود چند روز قبل از اعزام به من گفت می‌خواهم به سوریه بروم من هم گفتم خیلی خوب است و موافق هستم تا زمان شهادت ایشان تصور می‌کردم مانند گذشته برای تبلیغ و انجام امور فرهنگی به سوریه می‌روند.

همسر شهید ادامه داد: یکی از خادمان حضرت معصومه (س) نقل می‌کرد همسرم را در خواب‌دیده و از او پرسیده که آیا در آنجا به شما سخت نمی‌گذرد که شهید قلی‌زاده هم جواب می‌دهد، نه اینجا با همه شهدا جمع می‌شویم و خدمت امام زمان (عج) می‌رسیم.

مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه (س) باشم

خادم حرم حضرت معصومه (س) حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی محمدآبادی، استاد حوزه و شهید مدافع حرم، در اولین روز مردادماه سال ۱۳۵۷ در خانواده‌ای مذهبی در شهربابک متولد شد.

از آخرین فعالیت‌های تبلیغی این شهید ولایتمدار، حضور تبلیغی رزمی در جمع مجاهدان و مدافعان حرم در تابستان سال ۹۷ بود. درنهایت نیز در اعزام دهه آخر صفر، در روز اربعین در منطقه ریف سوریه در مجلس روضه اباعبدالله (ع) به شهادت رسید.

شهید دهقانی وصیت کرده بود مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه (س) که سال‌ها جیره‌خوارش بوده باشم مقداری تربت سیدالشهدا (ع) و مقداری از تربت شلمچه شهدای بزرگ همراهم بگذارید شاید مشمول شفاعت آن‌ها شوم، همچنین دستمال مشکی اشکم که خدا قبول کند در روضه‌هایم همراهم بوده آن را هم همراه بگذارید.

گوشه دنج حرم خانه ابدی خادم حرم

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید مهدی ایمانی فردویی متولد سال ۱۳۶۲ بود و این افتخار را داشت که به مدت ۱۴ سال، خادم آستان مقدس فاطمی (س)، مسئول انتظامات صحن مقدس صاحب‌الزمان (عج) و در خدمت زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.

و، اما یکی از نقاط عطف زندگی مهدی ایمانی در سال ۱۳۹۴ اتفاق افتاد؛ آنجا که باجناق وی، یعنی قاسم غریب به‌عنوان یک نیروی مدافع حرم در سوریه به شهادت رسید و همین امر سبب شد تا شوق اعزام به سوریه و درآمدن در جرگه مدافعان حرم، بیش‌ازپیش در دل مهدی طنین اندازد.

شهید ایمانی روز چهارشنبه ۲۲ آذر پس از چندین بار اعزام داوطلبانه به سوریه، در استان دیرالزور در شرق سوریه به فیض شهادت نائل آمد. این خادم و مدافع سرافراز حرم، در گوشه‌ای از حرم قم و در صحن امام رضا (ع)، در خانه ابدی خود سکونت یافته است.

دائی و خواهرزاده شهید مدافع حرم شدند

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید مصطفی نبی‌لو متولد سال ۱۳۴۵ که در ۳۰ مهر ۹۶درراه دفاع از حرم آل الله، توسط نیرو‌های تکفیری وهابی در سوریه به هم‌رزمان شهیدش پیوست وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در چهارمین اعزام به سوریه توسط تک‌تیراندازان تکفیری در لاذقیه به شهادت رسید.

شهید مصطفی نبی لو و دایی شهید مدافع حرم مسعود عسگری بود که به‌عنوان مستشار نظامی، مسئولیت محور مهندسی رزمی در بخشی از جبهه سوریه را بر عهده داشت. او پیش‌ازاین در جبهه سوریه در سال ۹۵ از ناحیه شکم مجروح شده و در شمار جانبازان مدافع حرم نیز جای گرفته بود.

درس عملی معلم شهید به دانش‌آموزانش

خادم حرم حضرت معصومه (س) معلم شهید مجید عسکری جمکرانی در مردادماه سال ۱۳۵۳ در شهر مقدس قم متولد شد و در جریان آزادسازی شهر بوکمال از آخرین پایگاه‌های داعش در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد

شهید مجید عسگری جمکرانی از معلمان هنرستان شهدای چهارمردان قم در رشته رایانه، طلبه حوزه علمیه و از خادمان افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران بود.

برادر شهید نقل می‌کند: شهید جمکرانی به‌سختی از آموزش‌وپرورش مرخصی سه‌ماهه گرفت تا به سوریه اعزام شود، بالاخره مدارس شروع‌شده بود و وقتی نوبت اعزام برادرم رسید، دو ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذشت، بله برادر من معلم بود، اما همیشه می‌گفت من به‌عنوان معلم الگوی دانش‌آموزانم هستم. می‌گفت من به‌عنوان یک معلم وقتی به دانش‌آموزانم درس می‌دهم، وقتی از دوران دفاع مقدس صحبت می‌کنم، اگر بچه‌ها از من بپرسند تو از دفاع مقدس و انقلاب حرف می‌زنی، چرا الان خودت به آن عمل نمی‌کنی چه جوابی دارم بدهم؟ من اگر زمان جنگ سن و سالی نداشتم و از دفاع مقدس خودمان جا ماندم، اینجا که می‌توانم حضورداشته باشم.

از خادمی حرم و جمکران تا دفاع از حرم

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید علی‌اکبر عربی در سال ۱۳۵۵ در روستای سرکوبه از توابع شهرستان خمین چشم به جهان گشود، این شهید والامقام جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین (ع) از لشکر علی بن ابیطالب (ع) قم بود که بهمن سال ۹۴ در درگیری با نیرو‌های تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهر‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا به خیل شهدای مدافع حرم شتافت.

وی در سال ۱۳۸۶ در مسجد مقدس جمکران به‌عنوان خادم افتخاری مشغول شدند و در سال ۱۳۹۰ در حرم حضرت معصومه (س) به‌عنوان خادم افتخاری پذیرفته و مشغول به خدمت شدند.

او مدت‌ها آرزو داشت تا به سوریه برود و به‌عنوان مدافع حرم اهل‌بیت (ع) بجنگد و حرفش این بود که اگر به مبارزه با این تکفیری‌ها در سوریه نشتابیم، باید با آن‌ها در داخل کشور بجنگیم.

حاج حمید خیلی خوشحال شد که هم‌جوار حضرت معصومه می‌شود

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید حمید مختاربند شهید حاج حمید مختاربند در سال ۱۳۳۵ در شهرستان شوشتر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد این یادگار هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ در منطقه قنیطره سوریه نزدیک بلندی‌های جولان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همسر شهید نقل می‌کند: سال ۸۲ بود که به خاطر مسئولیت جدیدی که به حاجی محول شد باید به قم نقل‌مکان می‌کردیم؛ حاج حمید خیلی خوشحال شد که هم‌جوار حضرت معصومه (س) می‌شویم؛ چون خیلی از وضعیت فرهنگی و بدحجابی و ناامنی‌ها ناراضی بود. منزلمان نزدیک حرم بود، نوافل را در منزل ادا می‌کرد و نماز صبح‌ها را به مسجد می‌رفت و فاصله مسجد تا منزل را می‌دوید و ورزش می‌کرد و همیشه سعی می‌کرد جسمش را آماده نگه دارد. پس از بازنشستگی دو سال مجدد مشغول به کار شدند و، اما بعدازآن به جمع خدام آستان متبرک حضرت معصومه (س) پیوستند.

خادم حرم نزدیک به سه سال گمنام بود

خادم حرم حضرت معصومه (س) شهید احمد جلالی نسب سال ۵۲ بود در روستای شم آباد سبزوار به دنیا آمد وی معاون عملیات یگان امنیتی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) بود که ۲۲ آذر سال ۱۳۹۵ در نبرد با تروریست‌های تکفیری در شهر تدمر سوریه به فیض شهادت نائل آمد و مفقودالاثر شد پیکر پاک این شهید بعد از ۳ سال گمنامی در فروردین سال ۹۸ شناسایی و تشییع شد.

پاسدار شهید احمد جلالی نسب خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (ع) و مسجد مقدس جمکران بود.

منبع: راه دانا

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد

حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده با اشاره به ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر بیان کرد: مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی برگزار می‌شود.

سرپرست مدیریت روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: مراسم احیای دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر در حرم بانوی کرامت نیز با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی آیت الله حسینی خراسانی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با اشاره به برنامه حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) در سومین شب از لیالی قدر گفت: مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج مهدی سلحشور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری برگزار می‌شود.

سرپرست مدیریت روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: ویژه برنامه‌های حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر به صورت زنده از شبکه استانی قم و شبکه دوم سیما به روی آنتن می‌رود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س)