Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به کارشکنی‌های دو برند معروف کره‌ای لوازم‌خانگی که سهم عمده‌ای در بازار داخلی دارند، گفت: این برندها، قطعات انحصاری خود را در اختیار شرکت‌های ایرانی برای مونتاژ قرار نمی‌دهند، به همین دلیل این بازار با کمبود کالا مواجه شده است. محمدرضا شهیدی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه قاچاق تلویزیون در چندماه گذشته رشد چشم‌گیری داشته است، گفت: با توجه به میزان مصرف و تولید داخلی، می‌توان حجم قاچاق در این حوزه را برای سال جاری رقمی در حدود ۷۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* قاچاق لوازم‌ خانگی به شیوه ته‌لنجی گسترده شده است
شهیدی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر افزایش قاچاق موجب دپو شدن اجناس تولیدکنندگان برتر داخلی در انبار‌ها شده است، افزود: از سوی دیگر مسائلی از جمله مقررات سخت‌گیرانه واردات رسمی، منجر به گستردگی قاچاق به شیوه ته‌لنجی از بنادر جنوبی کشور شده است.
وی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی در این صنعت با قاچاق سوخت همبستگی دارد، گفت: در حال‌حاضر بخش عمده‌ای از لوازم‌خانگی قاچاق، با بنزین و گازوئیل تهاتر شده و ما به ازای مبلغ فروش این سوخت‌ها، لوازم خانگی قاچاق توسط قاچاقچی به کشور وارد می‌شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در ادامه با اشاره به اینکه لوازم‌خانگیِ متعلق به قاچاقچیان با حاشیه سود کم و حتی ارزان‌تر از بازار دبی، در تهران عرضه می‌شود، عنوان کرد: این ارزان‌فروشی منجر به اختلال در بازار شده و از آنجاییکه سود قاچاقچیان سوخت هنگفت است، بنابراین از سوی آنان پافشاری برای فروش لوازم‌خانگی به قیمت رایج در بازار دیده نمی‌شود.
شهیدی ظرفیت داخلی تولید تلویزیون را رقمی در حدود ۴ میلیون دستگاه در سال دانست و افزود: قاچاق در این حوزه موجب شده ظرفیت خط تولید کارخانجات به حدود یک‌چهارم در سال تقلیل پیدا کند.
وی افزود: این در حالیست که به دلیل حجم کم قاچاق تلویزیون در سال‌های گذشته، شرکت‌های داخلی به‌راحتی تمامی نیاز بازار داخلی را تامین کرده و تولیدشان به سالی ۲ میلیون دستگاه می‌رسید.
* کارشکنی‌های دو برند خاص کره‌ای در بازار داخلی
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اشاره به کمبود کالا در بازار لوازم‌خانگی اظهارداشت: هم‌اکنون دو برند معروف کره‌ای که سهم عمده‌ای از بازار داخلی را در اختیار دارند، قطعات انحصاری خود را در اختیار شرکت‌های ایرانی برای مونتاژ قرار نمی‌دهند، به همین دلیل این بازار با کمبود کالا مواجه شده است.
وی ادامه داد: عواملی از جمله «کمبود کالا در داخل» و «گرایش مردم به مصرف کالا‌های خارجی» موجب شده است تا قاچاقچیان به واردات یکی از این برند‌های خاص کره‌ای رغبت زیادی پیدا کنند.
* اقدامات مثبت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
شهیدی در پایان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: این ستاد ورود خوبی به این معضل داشته و ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذی‌ربط قرار است در اسرع وقت، راه‌حل عملیاتی برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر تا صد خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۳ + مدارک و شرایط دریافت

زی‌سان: لاستیک یکی از کالا‌های استراتژیک به شمار می‌آید که حمل و نقل و ترانزیت به آن بستگی دارد. با افزایش قیمت لاستیک دولت اقدام به ارائه لاستیک با قیمت کمتر نسبت به بازار کرد تا هم جلوی افزایش قیمت افسار گسیخته آن را بگیرد و هم مصرف کننده واقعی بتواند با قیمت کمتری آن را تهیه کند.

مدارک دریافت لاستیک دولتی در ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور هم مورد نیاز است. اما به طور کلی برای دریافت این محصول به مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو نیاز است. برای دریافت لاستیک دولتی می‌توانید به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنید.

تعداد تایر قابل خرید در حالت حضوری و اینترنتی

برای دریافت لاستیک دولتی از دو روش حضوری و اینترنتی می‌توانید استفاده کنید که در روش اینترنتی مجاز به ثبت نام ۴ تایر و در روش حضوری می‌توانید ۲ تایر دریافت کنید. البته لازم به ذکر است در این سامانه لاستیک‌هایی با سایز ۱۴ به بالا عرضه می‌شود و برای دریافت لاستیک با سایز ۱۳ بهتر است به نمایندگی‌هایی که لاستیک دولتی در آن عرضه می‌شود مراجعه نمایید. 

به طور کلی عرضه لاستیک دولتی با قیمتی حدود ۴۰ درصد زیر بازار ارائه می‌شود ولی اختلاف کمی هم در بین فروشندگان به چشم می‌خورد برای مثال در سایت دیوار هم فروشندگان لاستیک دولتی فعال هستند که این اختلاف قیمت‌ها به چشم می‌خورد.

قیمت لاستیک در بازار

در حال حاضر هر حلقه لاستیک سایز ۱۳ با برند‌های معتبر در بازار آزاد حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در جدول زیر به بررسی قیمت برخی تایر‌ها با برند معروف در بازار آزاد اشاره می‌کنیم:

نکته قابل توجه که در جدول قیمت‌ها به چشم می‌خورد قیمت پایین‌تر برخی لاستیک‌هایی با سایز بالاتر نسبت به کوچک‌تر است که این به دلیل حجم درخواست‌ها و بازار عرضه و تقاضا است. 

البته لاستیک‌ها دارای انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت در یک سایز هستند و همین باعث می‌شود نرخ تایر‌ها با سایز مشترک تا حدود ۱۵ درصد هم با یکدیگر متفاوت باشد.

قیمت لاستیک دولتی 

برای اطلاع از قیمت دقیق لاستیک‌های دولتی می‌توانید به سامانه فروش آن یا نمایندگی‌های آن مراجعه کنید، اما همانطور که اشاره شد تایر‌های دولتی حدود ۴۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار است. به طور مثال لاستیک سایز ۱۳ با برند کویر در حدود ۸۰۰ هزار تومان و سایز ۱۴ با قیمتی در حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در سایت آن قیمت گذاری شده است.

در آگهی‌های موجود، قیمت ۲ حلقه لاستیک دولتی سایز ۱۶ با برند ایران تایر، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. 

سخن پایانی

آنچه که مهم است ورود دلالان به بازار لاستیک دولتی است به سعی به خرید آن و عرضه با قیمت آزاد دارند پس بهتر برای خرید لاستیک دولتی به درگاه رسمی یا نمایندگی‌های مجاز آن مراجعه کرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • کشف انبار دپوی لوازم یدکی قاچاق در اصفهان
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • انبار دپوی ۳۰۰ میلیاردی لوازم یدکی خودرو لو رفت
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • صفر تا صد خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۳ + مدارک و شرایط دریافت