Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای کنترل و کاهش خشم در جامعه باید همه نهادهای متولی با عزم جدی در میدان عمل باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی زاده در نشست کارگروه پیشگیری و کنترل خشم در دادگستری استان یزد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ضرب‌وجرح عمدی از جرم‌های اول استان یزد محسوب می‌شود و به لحاظ اینکه این جرم از مصادیق خشونت هست لذا برنامه‌ریزی در جهت کنترل و کاهش خشم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه‌های کنترل خشم را به چند دسته تقسیم کرد و بیان داشت: با برخی از اقدامات همچون نصب دوربین‌های نظارتی می‌توان به‌صورت وضعی و انتظامی در کنترل خشم تأثیر گذاشت و البته برخی از برنامه‌های فرهنگی را باید اجرا کرد که نتایج آن در  بلندمدت حاصل می‌شود.

این مقام قضائی افزود: کنترل بسیاری از جرائم استان با توجه به نوع جرم و محل وقوع ترسیم‌شده است و باید با توجه به وضعیت هر محله، برنامه هائی را تدوین و اجرا کرد.

وی مشارکت همه نهادهای متولی را خواستار شد و گفت: بخشی از برنامه‌های فرهنگی در مدارس اجرا می‌شود که با حضور مقامات مرتبط دانش آموزان نسبت به برخی از عواقب خشم‌های آنی و خشونت آموزش می‌بینند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تصریح کرد: برخی از جرائم محصول رشد نامتوازن و توسعه ناهمگون استان می‌باشند که البته تدوین برنامه‌هایی برای اصلاح این ساختار، مستلزم تعریف برنامه‌های بلندمدت در سطح کلان استان است.

وی به وجود برخی از برنامه‌های مرتبط با کنترل و کاهش خشونت از سوی برخی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و ایجاد بستری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک، به تحصیل اهداف سازمانی و تسریع در اجرای امور کمک شایانی می‌کند.

رحیمی زاده جلب‌توجه آحاد جامعه و مشارکت نهادهای اجتماعی را در مسئله کنترل خشونت ضروری برشمرد و ابراز داشت: ایجاد کمپین‌های کنترل خشم و توجه دادن جامعه نسبت به مسئله خشونت در جامعه نیز از دیگر رویکردهایی است که باید در نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/3404

منبع: فارس

کلیدواژه: خشونت استان یزد خشم جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در استان نیازمند بازنگری کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حصار ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در کهگیلویه و بویراحمد که ده درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، کشت برنج به صورت معیشتی مسئله اجتماعی مهمی است.

وی بیان داشت: برنامه اصلاح الگوی کشت، یک ضرورت اجتناب ناپذیر و امری فراقوه‌ای است.

حصار تصریح کرد: در دولت جدید به اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت همت گمارده شده و دو طرح مهم کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها با هدف ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی کردن کشاورزی در این فرایند قرار می‌گیرند.

وی افزود: از رویکردهای مهم این برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی و روغنی، کاهش میزان مصرف آب و افزایش ضریب نفوذ دانش است.

کد خبر 6084513

دیگر خبرها

  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در استان نیازمند بازنگری کشوری است
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند