Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: قول می‌دهم در آینده جوانان سکان هدایت کمیته ملی المپیک را در دست بگیرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، در دومین نشست هم‌اندیشی کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک در بخشی از صحبت‌هایش گفت: مطمئن هستم با حضور علی‌نژاد در معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش، منشأ اتفاقات خوبی در ورزش خواهیم بود اما نباید فراموش کنیم موفقیت‌های این حوزه بدلیل تلاش‌های داورزنی، سجادی و همه مدیران گذشته در این بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی استفاده کنیم و اگر خلاف آن عمل کنیم و نگاه حذفی داشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و باید در الگوی مدیریت ورزش بازنگری داشته باشیم.

وی افزود: ورزش نماد قدرت نرم، گفتمان سازی و طراحی الگوی جدید ورزش سه محور اصلی ما خواهد بود و ما در مسیر تداوم قدرت سخت حرکت کردیم.  اساس قدرت سخت بر اجبار سازی است و ساز و کار آن گسترش نظامی، قدرت سیاسی، کشورگشایی، ایجاد رعب و مبتنی بر بایدها و جذب حداقلی است ولی قدرت نرم اساس معرفت گرایی، نفوذ معنوی و فرهنگی و مبتنی بر باورها و جذب حداکثری است. از این منظر ورزش بزرگترین و مهمترین منبع و فرصت تولید قدرت نرم برای کشور است.

صالحی امیری اضافه کرد: بهداد سلیمی مدتی کام ملت را شیرین کرد، اما وقتی ماندگار می‌شود که مرام و معرفت قهرمانی از وی باقی بماند؛ همانند تختی که شاید خیلی‌ها حتی تعداد مدال هایش را ندانند اما همه به عنوان یک انسان بزرگ و با معرفت از وی یاد می‌کنند ما نیز بدنبال شناخت معرفت ها هستیم نه شمارش مدال‌ها.

او ادامه داد: پروژه طراحی الگوی توسعه ورزش قهرمانی در افق ۱۴۲۴ باید توسط  کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک نوشته و یک برنامه جامع با رویکرد گفتمان محوری طراحی شود. کمیسیون اخلاق برای اولین بار منشور اخلاق را در ورزش ایران پایه گذاری کرد. این کمیسیون به صورت مستقل عمل خواهد کرد و قطعا به پاکسازی و پیرایش ورزش کشور از نقاط سیاه کمک می‌کند. کمیسیون آموزش و پژوهش فعال شده است. کمیسیون بین الملل هم از ظرفیت‌های خوبی استفاده کرده، فرصت‌های کسب کرسی را رصد می‌کند، تهدیدها را بررسی و برای رفع آن تلاش می‌کند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: یک روی ورزش تلاش برای کسب سکو و سکه و روی دیگر آن بعد اخلاقی و قهرمانی است. کمیسیون ورزشکاران باید فعال‌تر شود، چرا که IOC توجه ویژه به این بخش دارد. قول می‌دهم در آینده جوانان سکان هدایت کمیته ملی المپیک را در دست بگیرند. کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک  نقش مهمی در توسعه ورزش پاک، اخلاقی و فرهنگی دارند. همچنین کمیسیون زنان هم فعالیت جدی دارد چراکه ما باید به جهانیان ثابت کنیم که تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

صالحی امیری در پایان توضیح داد: شاهد بداخلاقی در ورزش به ویژه در فوتبال هستیم؛ این چهره ورزش ما را مخدوش می‌کند. سکوهای ما باید نماد اخلاق باشند. باید روح اخلاق در فوتبال دمیده شود.ما نمی توانیم این ظرفیت بزرگ ملی را که چهل میلیون نفر آنرا دنبال می‌کنند رها کنیم و بی توجه باشیم. سکوها، بازیکنان و مربیان ما باید نماد اخلاق باشند. چه معنی دارد مربی خارجی در شرایطی که تیم در کورس قهرمانی است، کشور را ترک کند. این بیانگر آن است که درگیر حاشیه‌ها هستیم و باید از حاشیه به متن برویم.متاسفانه مربیان خارجی دغدغه باشگاه و هواداران را ندارند و ریشه مشکلات #فوتبال و ورزش ایران تحریم‌های ظالمانه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق المپیک ایران فوتبال مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز و پس از پایان جلسه هیأت دولت با حضور در منزل محمد مایلی‌کهن، با این پیشکسوت و سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های خاطره‌انگیز ٩۶ دیدار کرد.

مرور خاطرات گذشته ورزش و فوتبال ایران بخشی از دیدار امروز بود. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خدمات مایلی‌کهن در ورزش ایران اظهار کرد: از دو منظر دیدار با آقای مایلی‌کهن را برای خودم واجب می‌دانستم. یک اینکه شما در وزارت ورزش و جوانان همکار و پیشکسوت ما هستید و از طرف دیگر در دوران بازیگری و مربیگری زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اید و پیشکسوت ورزش ایران هستید و برای شما آرزوی سلامتی دارم.

کد خبر 6084795

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!
  • دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور
  • خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی (عکس)
  • رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی
  • جلسه فوری در باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی