Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسن حسینی عنوان کرد: تالاب میقان از نظر گردشگری، یکی از مراکز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری کشور محسوب می‌شود.

او افزود: به دلیل ظرافت منطقه تالاب به عنوان زیستگاه پرندگان و جانوران مختلف مشاوری در حال انجام طرح مطالعاتی است تا مشخص شود به چه میزان امکان ورود گردشگر در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: این کمیته تخصصی با میزبانی میراث فرهنگی با حضور نمایندگانی از محیط زیست، منابع طبیعی، بخشداری، جهاد کشاورزی، استانداری و دهیار روستای طرمزد و میقان برگزار شد.

حسینی افزود: در این نشست مصوب شد دوره‌های آموزشی توانمندسازی و توسعه گردشگری روستایی برای دهیاری ها، اعضای شورای روستا‌ها و جوامع محلی روستا‌های حاشیه تالاب میقان جهت آشناسازی مردم منطقه توسط میراث فرهنگی برگزار شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: همچنین اولویت بندی عناوین گردشگری روستا‌های حاشیه تالاب توسط دهیاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع : مهر

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مرکزی تالاب میقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم خاکی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی آئین پخت سمنوی سادات استان البرز که در کاخ سلیمانیه برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان البرز دارای ۴۱ اثر ناملموس و بیش از ۳۰۰ اثر ملموس است، گفت: حدود ۸۵۰ اثر شناسایی شده این استان نیز در ردیف ثبت ملی قرار دارند.

وی بیان کرد: پیشنهادی که برای سال جاری داریم این است که وزارت میراث فرهنگی طی سه روز به صورت ویژه یکسری پرونده‌های استان البرز به ویژه ابنیه و محوطه‌های دارای اهمیت تاریخی بالا را خارج از سهمیه استانی سالانه به صورت ویژه بررسی کند تا بتوانیم عرصه و حریم تعداد زیادی از این آثار را به ثبت ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اختصاص بودجه‌ای را درخواست کرده‌ایم، مطرح کرد: استان البرز به لحاظ دارا بودن عرصه‌ها و محوطه‌های تاریخی بسیار حائز اهمیت است و طبیعتاً ثبت عرصه و حریم آنها به منظور حفظ این میراث نیز اهمیت زیادی دارد.

خاکی با بیان اینکه برخی حریم‌ها و عرصه‌های واجد ارزش مورد تعرض قرار می‌گیرند که در صورت ثبت آنها بهتر می‌توانیم در محاکم قضائی از این امر جلوگیری کنیم، اظهار کرد: آئین پخت سمنوی پای دیگ سادات نیز حدود ۸۰ سال قدمت دارد و در طول سه نسل حفظ شده و در بعد محلی و منطقه‌ای نیز اثرگذار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این آئین و اثر ناملموس در تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی و جمعی استان اثربخش است، خاطرنشان کرد: در رویدادها و اتفاقات استانی و ملی نیز سعی می‌کنیم از این اثر به عنوان یک داشته ارزشمند گردشگری خوراک و سوغات استان استفاده کنیم زیرا هم غذای سالمی است و هم پیوست فرهنگی دارد.

وی تاکید کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی هر کشور بالاترین و بهترین ثروت‌های آن هستند و ما در اداره کل میراث فرهنگی البرز وظیفه داریم در جهت پاسداشت این داشته‌ها و آثار ارزشمند تلاش کنیم. خواهش ما از رسانه‌ها نیز این است که در بعد اثرگذاری اتفاقات و رویدادها، در جمع آوری آثار شناسایی نشده و سیاهه نگاری به ما کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم بخش عمده‌ای از آثار ناملموسی که احتمال از بین رفتن آنها در طول سال‌ها و نسل‌های آینده وجود دارد را یک جا جمع آوری و ضبط و برای ثبت آنها به صورت انبوه و خارج از سهمیه استانی سالانه تلاش کنیم.

کد خبر 6079187

دیگر خبرها

  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی