Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - در حالی وزیر راه و شهرسازی از محاسبه عوارض الکترونیکی آزادراه ها بر اساس پیمایش و به صورت شناور خبر داده که به این ترتیب جریمه ۳۰ هزار تومانی برای عدم پرداخت عوارض حذف خواهد شد.

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل با اشاره به راه‌اندازی سامانه سنجش رضایتمندی مسافران در فرودگاه‌ها، گفته بود: مردم می‌توانند درخصوص کیفیت رفتار مدیریت، زیرساخت‌های فرودگاهی و سیستم مراقبت یکپارچه خدمات‌رسانی اعلام‌نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی از محاسبه نرخ عوارض آزادراهی برای خودروها بر اساس پیمایش و به صورت شناور خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ صورت‌گرفته برای خودروهای پرتردد (40 مرتبه در ماه) در نرخ عوارض تخفیف ارائه می شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطعه یک آزادراه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر به‌زودی افتتاح می‌شود، گفت: نرخ عوارض در این آزادراه متفاوت و شناور خواهد بود؛ به عبارت دیگر مردم می‌توانند ساعتی را برای تردد از سیستم الکترونیک انتخاب کنند که قیمت عوارض آن کمتر است.
بر این اساس و با اجرای این طرح جدید به رانندگان این حق انتخاب داده می‌شود که بین پرداخت به موقع عوارض و پرداخت مبلغ بیشتر بر اساس ضریبی از عوارض اصلی و متناسب با زمان پرداخت یکی را انتخاب کنند. عدم پرداخت عوارض آزادراره‌ها به صورت الکترونیک و جریمه شدن شهروندان پس از آن یکی از بحث‌های حاشیه‌ای طرح الکترونیکی کردن پرداخت عوارض آزادراه‌ها بوده است.
تعلل شهروندان در پرداخت مبلغ عوارض و جریمه سنگین بعد از آن از یک‌سو و بار منفی جنبه تنبیهی آن از سوی دیگر موجب شد تا پرداخت عوارض بر اساس پیمایش و شناور به عنوان راه حل جدیدی برای محاسبه مبلغ عوارض آزادراهی پیشنهاد شود.
 آنچه به عنوان «محاسبه عوارض شناور» و بر اساس زمان پرداخت در نظر گرفته شده بر پایه حذف جریمه 30 هزار تومانی عدم پرداخت عوارض و جایگزین کردن شیوه‌ای شناور برای محاسبه مبلغ عوارض است که بسته به زمان پرداخت و با در نظر گرفتن نرخ پایه عوارض محاسبه می‌شود.
در این شیوه به راننده این حق انتخاب داده می‌شود بین مبلغ فعلی عوارض و محاسبه آن بر اساس فرمولی که بسته به روزهای تاخیر در پرداخت یکی را انتخاب کند تا به این ترتیب به جای معوق شدن مبلغ عوارض و جریمه آن انگیزه بیشتری در شهروندان برای پرداخت عوارض ایجاد شود. همچنین با حذف جریمه تنبیهی  30 هزار تومانی، مبلغی متناسب از مردم دریافت خواهد شد.
در این شیوه مبلغ عوارض تردد تا 48 ساعت بعد از عبور از آزادراه بدون جریمه محاسبه شده و بعد از آن با فرمولی متناسب با زمان پرداخت تا هر زمانی که اقدام به پرداخت شود قابل محاسبه است. در واقع در بحث عوارض آزادراهی سیستم تشویقی به جای سیستم تنبیهی به کار گرفته خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جریمه فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیگیری پرداخت حق آلایندگی استان را یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا استان دانست و گفت: در این راستا از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان از سوی صنایع آلاینده استان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر عدم پرداخت حق آلایندگی صنایع و شرکت‌های مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: صنایع و شرکت‌هایی که در فعالیت خود سبب آلایندگی می‌شود بر اساس قانون باید به محیط پیرامونی عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال 1400 وصول عوارض آلایندگی در استان بوشهر متوقف شد گفت: پرداخت این عوارض در دستور دستگاه قضایی استان بوشهر قرار گرفت که بر اساس بررسی‌ها صنایع مختلف گاز، پتروشیمی، سیمان، نفت و دیگر مجموعه‌ها 22 هزار میلیارد عوارض آلایندگی از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از عوارض آلایندگی صنایع استان به‌زودی واریز می‌شود گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی و با پیگیری قضایی پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان از این حق آلایندگی قطعی شده و یک‌هزار و 900 میلیارد تومان هم هشتم اردیبهشت ماه وصول می‌شود.

مهرانگیز با بیان اینکه بیش از 19 هزار میلیارد تومان دیگر از عوارض آلایندگی صنایع استان تا تیر ماه امسال پرداخت می‌شود گفت: مرحله اجرا و وصول این عوارض آلایندگی ممکن است چند روزی طول بکشد ولی با پیگیری دادگستری بوشهر و استاندار بوشهر توانستیم به این جریان خاتمه دهیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وصول عوارض آلایندگی استان بوشهر مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است ادامه داد: وصول تمام مطالبات عوارض آلایندگی باید برای پیشرفت استان بوشهر هزینه شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • محرومیت و جریمه نقدی برای رحمتی
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر