Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حاشیه آیین نکوداشت "محسن خلیلی عراقی" پدرصنعت ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور از تمبر اختصاصی این پیشکسوت حوزه صنعت رونمایی شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این مراسم که بعد از ظهر امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برخی از پیشکسوتان حوزه صنعت و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمبر مزبور پس از رونمایی و ممهور شدن به مهر شرکت ملی پست توسط معاون اول رئیس جمهور، مزین به دست خط وتوشیح مسئولان حاضر در مراسم گردید.

گفتنی است محسن خلیلی عراقی بنیانگذار بوتان بوده و نخستین بار در کشور سیلندر گاز را طراحی و تولید کرده است.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار روند نزولی شاخص بورس در بازارهای اروپایی از پایداری تولید و امنیت غذایی حمایت می کنیم جدیدترین فناوری های پزشکی در سال ۲۰۱۹ ​رهايي از فشردن دكمه خانه اي روي ماشين قطع همکاری ایران با شرکای تجاری در صورت بازگشت به لیست سیاه خودروسازان استاندارد پذیر یا استاندارد گریز؟ شش دهک جامعه توان خرید برنج ایرانی ندارند «دل خوش» به بازنویسی نهایی رسید شاخص دلار جهانی سرانجام صعوی شد با افزایش 2383 واحدی شاخص بورس رکورد شکنی ادامه دارد کیفیت هوا در تهران افتضاح است تولید روزانه ایران‌خودرو از مرز 2 هزار دستگاه عبور کرد خیابان طوس در پایتخت به نام کیارستمی تغییر کرد تاکید مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بر متنوع تر شدن محصولات پتروشیمی کارون ۲۰ میلیارد هزینه ورزش ایران برای المپیک توکیو رشد ۳۰ درصدی فروش داخلی محصولات پتروشیمی خوزستان نرگس آبیار «بی‌وقتی» را کلید می‌زند علی کریمی در ماراتان ۲۰۲۰ دوبی شرکت می‌کند تعامل انجمن واردکنندگان موبایل با دیجی‌ کالا در جهت تنظیم بازار پرطرفدارترین ها بهترین سوپ برای بهبود آنفلوانزا چیست؟ دوره های آموزشی تخصصی بازاریابی برگزار می شود طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود پربیینده ترین ها پربحث ترین ها سهم هر ایرانی از بودجه سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟ پیش‌فروش نقدی ۶ محصول سایپا فردا ۲۱ آذر+ جدول عبور با سرعت زیاد از روی سرعت گیر چه بر سر خودرو می آورد خریداری ۸۵ میلیون دلار تجهیزات برای بندر چابهار توسط هند‌ دلار در آستانه ورود به کانال ۱۲ هزار تومان آخرین تحولات بازار مرغ در آستانه شب یلدا ایرلاین برتر سال ۲۰۱۹ اعلام شد تلاش مشتریان آسیایی برای تنوع بخشی به منابع تأمین نفت اعضای جدید هیات مدیره بانک کارآفرین انتخاب شدند ترکیه و افغانستان تهدیدی برای بازار پسته ایران نیستند در لایحه بودجه 99 دخل و خرج کلی دولت حدود ۱۴ درصد بالا رفته قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۲۰ افزایش ۳۰ درصدی بارش‌ها قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۲۰ قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۵ دلار و ۶۶ سنت رسید سکوی نفتی امیرکبیر؛ نمادی از حاکمیت ایران در خزر آمادگي ايران خودرو براي توليد روزانه 400 دستگاه خودرو دوگانه سوز افزایش شاخص دلار در بازارهای جهانی کاهش ۵ درصدی واردات کشور لزوم توجه جدی به الکترونیکی کردن آمارها برای کنترل اطلاعات وعده نزولی شدن قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای آینده   (۱ نظر) تجارت خارجی ایران پیچیده ترین نوع تجارت در جهان است   (۱ نظر) صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تل‌آویو لرزید | اثر پاسخ نظامی ایران بر بورس اسرائیل

به‌ گزارش همشهری آنلاین، شاخص‌های بورس در سراسر دنیا به دماسنج‌های اقتصادی معروفند؛ در واقع شاخص‌های بورس، معیاری هستند که عملکردهای مختلف در حوزه‌های اقتصادی، سیاستگذاری و مقرراتی، تغییرات منطقه‌ای و حتی ژئوپلتیک را نشان می‌دهند. در چنین شرایطی در بحبوحه تنش‌های سیاسی و نظامی، بازارهای سهام عملکردهای مشابهی را از خود به نمایش می‌گذارند. در دوره‌هایی که سطح تنش‌های سیاسی و نظامی افزایش می‌یابد شاخص‌های بورس به‌دلیل افزایش ریسک‌ها با نزول مواجه می‌شوند. حالا آنطور که آمارها نشان می‌دهند، شاخص بورس تل‌آویو نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از ترس حمله نظامی ایران با افت مواجه شده است.

نزول بورس تل‌آویو

آن طورکه آمارها نشان می‌دهند شاخص بورس تل‌آویو از زمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق از ترس پاسخ نظامی ایران به‌طور مداوم نزول کرده و بالغ بر ۴.۳درصد افت کرده است. این شاخص در مبادلات دیروز هم با نزول مواجه شده و به محدوده ۱۹۵۰واحد رسیده است. این در حالی است که شاخص بورس تل‌آویو پیش از این در محدوده ۲۰۴۰واحد قرار داشت.

بررسی نوسانات بازار سهام اسرائیل همچنین نشان می‌دهد که در روز ۴آوریل و همزمان با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، شاخص اصلی بورس تل‌آویو افت ۲.۴‌درصدی داشت و شاخص اوراق قرضه دلاری این کشور نیز به پایین‌ترین سطح خود طی یک سال‌ گذشته رسیده است.

ترس سرمایه‌گذاران از انتقام‌گیری ایران، موجب ریزش این‌چنینی در بازار سهام اسرائیل شد. چند روز بعد، به‌دلیل افزایش مجدد خطر حمله ایران به اسرائیل و در پی گزارش‌های آمریکا مبنی ‌بر قریب‌الوقوع بودن پاسخ مستقیم ایران، این بازار باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت؛ به‌طوری که روز پنجشنبه شاخص این بازار با کاهش ۱.۶۴‌درصدی مواجه شد. در مجموع می‌توان گفت که واکنش بورس اسرائیل به اتفاقات اخیر، بسیار نوسانی بوده و سرمایه‌گذاران این بازار همواره ریسک پاسخ ایران در مقابل اقدام اسرائیل را به‌عنوان یک زنگ خطر، در محاسبات خود به‌حساب آورده‌اند.

شاخص بورس رژیم صهیونیستی همچنین از زمان آغاز حملات حماس در ۷اکتبر، ظرف کمتر از ۲۰روز با ۱۳.۳درصد نزول از ۱۸۶۰واحد به ۱۶۱۱واحد رسید که نزول سنگینی برای شاخص بورس تل‌آویو محسوب می‌شود؛ همچنین شاخص TSAE۳۵نیز در همین دوره با ۱۴درصد نزول مواجه شد.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد مسائل سیاسی و درگیری‌های نظامی در اسرائیل موجب شده تا علاقه فعالان بازار سرمایه به معاملات کاهش یابد. البته به‌دلیل جنگ با غزه این رژیم هم‌اکنون دچار بحران کسری بودجه است؛ به نوعی اقتصاد اسرائیل به قول مؤسسات بین‌المللی با چالش‌های بزرگ اقتصادی مواجه است.

بیشتر بخوانید

اعلام زمان هجدهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله | چه کسانی می توانند متقاضیان خرید شمش طلا باشند؟ عوارض خروج از کشور در ۱۴۰۳ چقدر است؟ نزول شاخص‌های آمریکایی

واکنش‌ها به پاسخ نظامی ایران، به بورس رژیم صهیونیستی محدود نمی‌شود. آنطور که آمارها نشان می‌دهند شاخص داوجونز آمریکا که طی ۴‌ماه اخیر روندی صعودی را در پیش گرفته بود پس از افزایش ریسک جنگ و درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی ریزش ۴.۵درصدی را تجربه کرده است. این نزول پس از ترور فرماندهان ایرانی در کنسولگری ایران در سوریه آغاز شد. اگرچه نگرانی‌ها درباره افزایش تورم و کاهش نیافتن نرخ بهره نیز عامل دیگری بود که در هفته‌های اخیر بر این شاخص اثرگذار بوده است.

شاخص اس‌اندپی۵۰۰ نیز همچون شاخص داوجونز آمریکا درحالی‌که طی ۴‌ماه اخیر روندی کاملا صعودی را در پیش گرفته بود، پس از افزایش ریسک جنگ و درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی با ریزش ۲.۵درصدی مواجه شد.

کد خبر 844437 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اسرائیل بورس تهران بورس - فرا بورس حمله ایران به اسرائیل رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • تحقق ۱۲۰ درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان
  • بهترین همه چیز باید در حرم امام رضا(ع) باشد
  • لپ‌تاپ ۲۰۲۴ اچ‌پی با شارژ سریع و عمر باتری ۱۲ ساعته رونمایی شد
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • بورس تل‌آویو لرزید | اثر پاسخ نظامی ایران بر بورس اسرائیل
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟