Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در نمایشگاه توانمندی های این استان در تبریز جاذبه های تاریخی، گردشگری و همچنین هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان به نمایش گذاشته شد.

فریدون فعالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان در فضایی به مساحت ۱۳۰ متر و در قالب ده غرفه جاذبه های تاریخی، گردشگری و همچنین ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان از قبیل هنر پته دوزی شهرستان های کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت، قالی بافی و گلیم تک قلاب رفسنجان، گلیم شیریکی پیچ سیرجان، چاپ روی پارچه کوهبنان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فیروزه شهربابک، حصیربافی قلعه گنج به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت نظم آوران نیز به عنوان معین اقتصادی بخش گلستان شهرستان سیرجان هم با ارائه دستاوردهای تولیدی گلیم شیریکی پیچ در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، افزود: در بخش گردشگری نیز اکوکمپ کویر لوت و تعدادی از دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان نیز به معرفی جاذبه های گردشگری کرمان می پردازند.

وی با اشاره استقبال تبریزی ها از نمایشگاه توانمندی های استان کرمان تاکید کرد: خوشبختانه با برگزاری این نمایشگاه مردم استان آذربایجان شرقی با ظرفیت های تاریخی، گردشگری و ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان آشنا می شوند.

 فعالی با تقدیر از  تعامل و تلاش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: شرایط برای حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی استان کرمان در تبریز با همکاری این کمیسیون میسر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه شرایط برای حضور گردشگران تبریزی در استان کرمان فراهم است، عنوان کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان بین استان های کرمان و آذربایجان شرقی اتصال هوایی وجود دارد و گردشگران به راحتی می توانند به این استان سفر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن برقی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی با ۶۰ غرفه تا ۱۵ فروردین در این شهرستان دایر است.
او افزود: پارکینگ‌های ساحلی شهرستان بیشترین حجم گردشگران و مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر در خصوص حضور مسافران به امامزاده‌های شهرستان، گفت: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان امامزاده‌های بابلسر آمار بازدیدکننده قابل توجهی دارد.
او به برپایی دو نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲ نمایشگاه در هتل میزبان و ساحل بابلسر برپا شد که نمایشگاه ساحلی از اول تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری دایر خواهد بود.
برقی ادامه داد: نمایشگاه ساحلی بابلسر دارای ۶۰ غرفه صنایع‌دستی است و هنرمندان و صنعت‌گران سراسر استان‌های کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابلسر از برپایی ۲ نوروزگاه نوروزی در بابلسر و هادی شهر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: نوروزگاه شهید آیت الله عباس سلیمانی در بابسر و نوروزگاه آیت الله روحانی در هادی‌شهر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند
او در خصوص نظارت در تنظیم بازار و تاسیسات گردشگری، افزود: در بازدید‌های نظارتی و مشترک شهرستان انجام شد ۳ نانوایی به دلیل گران‌فروشی پلمپ شد و در موارد دیگر با تذکر لسانی حل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • بازدید حدود ۸۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان