Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان گفت: از ۲۵ آبان و بعد از افزایش نرخ بنزین بازرسی‌های ویژه این اداره شروع شد که طی این مدت تاکنون ۲۴۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۴ داشتیم که ۲۰ مورد از آنها تشکیل پرونده و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

حسن محمدی ظهر امروز ۲۶ آذرماه در نشست خبری با موضوع کنترل بازار اظهار کرد: از ۲۵ آبان و بعد از افزایش نرخ بنزین بازرسی‌های ویژه این اداره شروع شد که از ۲۵ آبان تاکنون ۲۴۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۴ داشتیم که ۲۰ مورد از آنها تشکیل پرونده و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ۲۵ آبان تاکنون همچنین ۵۷۱ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره صمت رفسنجان انجام شده که ۸۱ پرونده تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه پنج گشت مشترک با دادگستری، بهداشت، بسیج اصناف و معاونت درمان داشتیم، افزود: ۱۰۰ کالای اساسی به وسیله سازمان حمایت کشوری به‌طور روزانه رصد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۹۸ به میزان ۷۰۰ تن شکر در شهرستان توزیع شد که ۲۰۰ تن آن هر کیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰ تن با قیمت هر کیلو ۴ هزار و ۵۰ تومان عرضه شد ضمن اینکه ۳۵۰ تن برنج هندی وارد شهرستان شد که چندان استقبالی از آن صورت نگرفت و الان برنج پاکستانی وارد شده است.

محمدی تصریح کرد: ماهانه ۲ هزار و ۱۵۰ تن آرد دولتی سهمیه رفسنجان است که هر کیسه ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به نانوایی‌ها عرضه می‌شود، از ۵۲۰ نانوایی فعال در شهرستان ۴۳۰ نانوایی مورد بازرسی قرار گرفتند و ۷۶ فقره تخلف ثبت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گاز مایع اشاره و عنوان کرد: قبل از مهر ماه ۹۷ میزان ۳۰۰ تن گاز مایع در شهرستان توزیع می‌شد، بعد از آن ۲۳۰ تن و از مهر ۹۸ میزان ۱۶۶ تن توزیع شد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف گاز بالا رفته در آذرماه ۲۰۰ تن گاز توزیع شده و هر هفته ۵۰ تن گاز به‌صورت قطره‌چکانی مصرف شهرستان را تأمین می‌کند که مشکل است و کمبود گاز مایع داریم.

به گفته وی به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل مصوبه دولتی است خودروهای حمل گاز مایع زیر بار این نرخ نمی‌روند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان در ادامه از رصد بازار شب یلدا خبر داد و افزود: طرح ۵ روزه ویژه شب یلدا از ۲۵ آذر تا شب یلدا قیمت میوه، تره بار، خشکبار و شیرینی را بررسی می کند و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

محمدی تأکید کرد: از ۶ آذر نرخ‌نامه میوه و تره‌بار را اعلام کردیم که فروشندگان ملزم به درج آن در محل کسب خود هستند و مردم تخلفات را به ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده کشف ۳۰ هزار دلار از ۲ مسافر به مقصد امریکا در شعبه سوم بدوی تعزیرات شیراز رسیدگی شد.
غلامرضا سالاری ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود و کافی نبودن توضیحات متهمان پیرامون پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارز‌های کشف شده، هر کدام از متهمان را به پرداخت ۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز‌های کشف شده محکوم کرد
این افراد جمعاً به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
سالاری افزود: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شهرستان شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه، کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارز‌ها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات