Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@01:29:02 GMT

جلسه بررسی طرح محله ما در مساجد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۱۹۶

جلسه بررسی طرح محله ما در مساجد برگزار شد

جلسه عمومی طرح محله ما در مساجد محله طرق، المهدی (عج) و قائم (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: جلسه استماع عمومی طرح محله‌ما در شهرک طرق به میزبانی مسجد پیامبر خیابان ولیعصر برگزار شد. در این نشست فرزانه مدنی، عضو تیم محله‌ما در طرق با اشاره به اسلاید‌هایی که نشان‌دهنده اجرای این طرح در محلات دیگر شهر بود، خطاب به نمازگزاران گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ۵ درصد از بودجه عمرانی شهر به طرح محله ما در محلات مختلف شهر اختصاص پیدا کرده است که معادل ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی ادامه داد: در شهرک طرق خیابان ولیعصر به عنوان مرکز محله در نظر گرفته شده است و کاری که ما قرار است با شما انجام دهیم در محدوده خیابان شهید ساعی ۲۵ تا خیابان ولیعصر است. استاد دانشگاه خیام افزود: ما پس از گرفتن نظر حداقل ۵۰۰ نفر از شما جلسه استماع عمومی دوم را با شهروندان برگزار خواهیم کرد تا بگوییم نتیجه نظرخواهی از اهالی طرق چه بوده و چگونه می‌توانیم آن را انجام دهیم و با شما مشورت خواهیم کرد. در ادامه این نشست شهروندان به بیان پیشنهاد‌های خود پرداختند که درخواست عقب‌نشینی و اصلاح خیابان ولیعصر از طرف بیشتر حاضران در این جلسه مطرح شد.

علیپور، کارشناس فرهنگی شهرداری منطقه، در واکنش به انتقاد شهروندان از شهرداری به علت انجام ندادن عقب‌نشینی در این خیابان گفت: مدیران شهری از شرایط این خیابان آگاه هستند، اما اصلاح این کار نیازمند اعتبار زیادی است که از عهده شهرداری منطقه و این طرح خارج است. شهرداری حتی امتیازات خوبی برای افرادی که عقب‌نشینی کنند تهیه کرده است که ۷۰ درصد عقب‌نشینی به مالکان تجاری خواهد داد.

 

ایجاد استخر 

جلسه استماع عمومی محله قائم در مسجد امیرالمؤمنین برگزار شد. جواد احدی، سرپرست تیم محله‌ما در محله قائم، ابتدا به سابقه اجرای این طرح اشاره کرد و وعده اجرایی شدن آن را مطابق خواست شهروندان داد.

پس از اطلاع نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین آن‌ها به بیان پیشنهاد‌ها و گلایه‌های خود پرداختند. اغلب حاضران در این برنامه خواستار پیاده‌روسازی در خیابان قائم شدند، اما جوانان خواسته دیگری داشتند. در بنر‌های نصب شده از طرف تیم اجرایی محله‌ما جوانان حاضر بیشتر یک درخواست را نوشته بودند و آن احداث استخر در هر کجای سیدی بود. دیگر خواسته‌های اهالی قائم روکش آسفالت، تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس قائم ۱۱، ۱۸ و در آخر درخواست نظارت بیشتر به کار پیمانکاران بود.

 

بهسازی پیاده‌رو‌ها درخواست اکثریت

نشست استماع عمومی طرح محله ما در محله المهدی هم به میزبانی مسجد این محله با حضور نمازگزاران برگزار شد. مهدیه کلانتر، سرپرست تیم محله ما، در این محله خطاب به نمازگزاران با توضیح چگونگی اجرای طرح محله ما از آن‌ها خواست به بیان اولویت‌های خود برای اجرای کار در این محله بپردازند. یکی از شهروندان در این نشست گفت: در سال‌های گذشته هر مسئولی به این مسجد آمده است ما درخواست‌ها و نیاز‌های خود را به آن‌ها بازگو کردیم، اما بی‌فایده بوده و تنها وعده شنیدیم. آیا این طرح به اجرا در‌خواهد آمد یا بازهم وعده است؟ شهروند محله المهدی ادامه داد: پیاده‌رو‌های تمام المهدی بسیار نامسطح و نیازمند بازسازی است. شهروندان زیادی در این پیاده‌رو‌ها به زمین خوردند. یکی دیگر از شهروندان که خود را کارمند بازنشسته شهرداری معرفی کرد نیز با انتقاد از بی‌توجهی ده‌ها ساله مسئولان به محله المهدی گفت: در این محله بیشتر کارکنان شهرداری مشهد سکونت دارند. این افراد بودند که تمام محلات شهر را آباد کردند، اما کسی نبوده که برای محله خود آن‌ها اقدامی انجام دهد. شهروند محله المهدی افزود: این محله به فضای سبز نیاز شدیدی دارد و افزون بر آن پیاده‌رو‌های آن باید بازسازی شوند.

 

تجهیز کتابخانه مسجد المهدی

در بین شهروندان برخی نیز دغدغه‌های فرهنگی داشتند. مانند مسئول کتابخانه مسجد المهدی که نوجوانان این مسجد را هم رأی خود ساخت. او در این نشست گفت: با این بودجه اندک بهتر است کاری فرهنگی برای این محله انجام شود. وی ادامه داد: ما کتابخانه‌ای داریم که با این پول می‌توان آن را بازسازی و تجهیز کرد.

دیگر درخواست شهروندان شامل احداث دبیرستان نوبت دوم پسرانه، افزایش روشنایی معابر، ایجاد استخر، رسیدگی به فضای سبز، احداث دبیرستان نوبت دوم پسرانه، افزایش روشنایی معابر، ایجاد سالن فوتسال و اختصاص اتوبوس به حرم مطهر بود.

 

 

منبع: شهرآرانیوز/جلائیان

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طرح ملی فهما اردبیل کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان جلسه مسجد شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پرویز عالشاه صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه طرح ارتقا امنیت اجتماعی در منطقه جهادیه شهر سمنان به اجرا درآمد، ابراز داشت: هدف از این طرح ایجاد امنیت در محلات و کسب رضایت شهروندان است.

وی ضمن بیان اینکه هشت اتباع بیگانه فاقد مجوز در این محله جهادیه شهر سمنان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: سه نفر نیز به علت استفاده از مواد محترقه دست ساز دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه اجرای این قبیل طرح‌ها به صورت محله محله در دستور کار است، ابراز داشت: برای این منظور امکانات و تجهیزات سازمانی به کار گرفته شده است.

عالشاه ضمن بیان اینکه هشت دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و هنجار شکن نیز توقیف شدند، تصریح کرد: این طرح‌ها همچنان با قوت پر سطح شهر سمنان ادامه دارد.

وی افزود: از شهروندان سمنانی درخواست داریم در اجرای این طرح‌ها با پلیس همکاری کرده و موارد مشکوک را با ۱۱۰ در میان قرار دهند.

کد خبر 6062691

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • جواد خیابانی: چون در محله خیابان به دنیا آمده ام، فامیلی ام خیابانی است!
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد