Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاین در اطلاعیه‌ای از تمامی دامداران و گاوداران شهرستان خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری مهلک و خطرناک تب برفکی نکات بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را رعایت کنند.

او افزود: در صورت بروز هرگونه علایم ظاهری از قبیل تاول‌های ریز و درشت روی زبان، لثه، گونه، لب‌ها، سوراخ‌های بینی، پوزه، نوک پستانک‌ها، پستان، شکاف بین سمی و لنگش یا پا برزمین زدن دام به دامپزشک مراجعه و از درمان خودسرانه پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه همچنین از دامداران خواسته شده دام‌های خریداری شده حتما با مجوز بهداشتی حمل و حداقل به مدت دو هفته در محل جداگانه‌ای نگهداری شوند و در صورت بروز علایم مشکوک بیماری در این گونه دام‌ها از وارد کردن دام به دامداری‌ها خودداری کنند.

دامداران از ورود و خروج غیر ضروری افراد و خودرو‌ها به واحد اپیدمیولوژیک ممانعت بعمل آید و موازین بهداشتی و اصول امنیت زیستی و استفاده از لباس کار مناسب، چکمه همراه با روکش کفش، همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده و ... رعایت شود و در صورت مشاهده هر گونه علائم این بیماری در جمعیت دامی، موارد بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان منعکس شود.

محمودی زاوه گفت: دامداران باید از ورود هرگونه دام جدید فاقد شناسنامه بهداشتی به گله خودداری کنند.

او  افزود: در شهرستان قاین در چند روز گذشته طرح واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی پایان یافت که تعداد ۴ هزار و ۵۷۱ راس دام سنگین در شهرستان واکسینه شده اند.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی خراسان جنوبی واکسیناسیون دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی 
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم