Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سامانه آذرپارک هدف از اجرای طرح پارک حاشیه‌ای را توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان دانست و گفت: هدف از اجرای این طرح، کاهش تقاضای سفر درون شهری شهروندان است، درآمد حاصل از اجرای این طرح، برای احداث پارکینک‌های عمومی شهرداری اختصاص می‌یابد.

علیرضا میدانی روز سه شنبه، در نشست خبری، با بیان این‌که از سال 94 طبق مصوبه‌ی هیئت دولت، هزینه‌های پارک حاشیه‌ای به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود، افزود: به کارگیری کارکنان و ارائه‌ی آموزش‌های لازم از جمله آموزش‌های فنی، برخورد مناسب با شهروندان، روانشناسی و جامعه شناسی به پارکبانان، براساس مصوبه‌ی دولت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آیریک راه( سامانه آذرپارک)  با اشاره به طراحی سامانه آذرپارک از سال 96، گفت: این طرح در سال 96 بعد از ثبت برند، توسط تیم فنی و بومی تشکیل شده از کارشناسان نخبه‌ در راستای مدیریت کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای به صورت پایلوت در برخی شهرها اجرا شد.

وی ادامه داد: سال 98 قرارداد سامانه‌ی آذر پارک در راستای مدیریت پارک حاشیه‌ای با شهرداری تبریز منعقد شد، مدت قرارداد این شرکت در شهر تبریز پنج سال است.

میدانی با بیان این‌که هزینه‌ی یک ساعت پارک حاشیه‌ای خودروها، یک هزار و 310 تومان است، گفت: طبق مصوبه، نیم ساعت اول پارک خودروها در حاشیه‌ی خیابان‌ها به صورت رایگان است.

 مدیرعامل شرکت آیریک راه( سامانه آذرپارک) با اشاره به تعداد پارکبانی که در اجرای این طرح به کار گرفته شدند، گفت: علی رغم این‌که به کارگیری 155 پارکبان در متن قرارداد ثبت شده بود ولی اکنون نزدیک به 200 نفر پارکبان به صورت تمام شیفت یا دو شیفته در سامانه‌ی آذر پارک مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: تاکنون 20 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و 10 نفر نیز از افراد تحت پوشش بهزیستی استان در اجرای طرح آذر پارک به کار گرفته شدند، ما از به کارگیری نیروهای این نهادها استقبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که 35 درصد درآمدهای حاصل از اجرای طرح آذر پارک متعلق به شهرداری است، گفت: تمامی هزینه‌های پرسنل و شرکت از طریق درآمد حاصل پارک‌ها، پرداخت می‌شود، ماهانه نزدیک به 500 میلیون تومان حقوق به کارگران آذر پارک پرداخته می‌شود و حدود 100 الی 110 میلیون تومان هزینه‌ی بیمه‌ی کارگران است.

مدیرعامل شرکت آیریک راه( سامانه آذرپارک)  در خصوص بلاتکلیفی شارژهای باقی مانده در سوئیچ‌های پارک‌های قبلی شهروندان، گفت: این سوئیچ‌ها ارتباطی به شرکت ما ندارد ولی ما طی مکاتباتی که با شهرداری انجام دادیم، آمادگی خود را برای انتقال شارژهای سوئیچ به کیف پول شهروندان را اعلام کردیم.

بابک میدانی- مدیر فنی شرکت آیریک راه( سامانه آذرپارک) نیز در این نشست، با بیان این‌که طبق قرارداد چهار هزار  و 400 جایگاه پارک در سطح شهر تبریز شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر کاربر فعال از اپلیکیشن آذر پارک استفاده می‌کنند.

وی از راه اندازی سامانه‌ی پیامک آذر پارک خبر داد و گفت: افراد می‌توانند موقع خروج از پارک با انتخاب گزینه‌ی اتمام پارک در اپلیکیشن، پیامک تایید را از سوی سامانه در قالب پیامک دریافت کند.

مدیر فنی شرکت آیریک راه( سامانه آذرپارک) از راه اندازی کارواش سیار توسط این شرکت در کنار سامانه آذرپارک خبر داد و گفت: طی چند هفته‌ی آتی از کارواش سیار این شرکت رونمایی می‌شود تا شهروندان به واسطه‌ی آن از خدمات کارواش سیار نیز بهره‌مند شود.

وی افزود: در این کارواش‌ها هیچ گونه مواد زیان باری استفاده نمی‌شود بلکه از مواد نانو و مقدار آب کمی بدون آسیب زدن به محیط زیست، خودروی افراد در حین پارک رو شویی می‌شود.

میدانی ادامه داد: شهروندان جهت استفاده از خدمات کارواش می‌توانند گزینه‌ی مورد نظر در اپلیکیشن را انتخاب کرده و هزینه‌ی آن را نیز از طریق پول کیف الکترونیکی پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان مهم‌ترین علت رخداد تصادفات درون‌شهری استان را در فروردین سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی افزود: در فروردین سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها را در پی داشته است، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده اضافه کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت را در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه داشته است که همواره بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تصادف عابران پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد نداشتن در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابران پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهند پیشگیری کنند.

کد خبر 747797

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه