Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@23:28:25 GMT

دلیل شلوغی مترو دروازه‌ دولت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۲۴۷۲

صراط:

فرنوش نوبخت در مورد فعالیت مترو تهران اظهارداشت: این شرکت از آبان ماه ۱۳۹۶ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه حمل‌ و نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد. 

به گزارش مهر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت: پیش از این سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تهران هر ۷ و نیم دقیقه یک قطار بود که از ۹ آذر  ۹۸ به ۷ دقیقه یک قطار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش سر فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی را ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده و شاهد افزایش روز افزون مسافر هستیم.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و آلودگی هوا، با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم تا شهروندان بتوانند از این خط مانند سایر خطوط برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خط ۳ متروی تهران یکی از خطوط اصلی حمل و نقل ریلی است که از شمال تا جنوب پایتخت کشیده شده و با ۳۷ کیلومتر طول دارای ۲۷ ایستگاه است گفت: ایستگاه‌های این خط از جنوب به شمال : آزادگان، نعمت آباد، عبدل آباد، شهرک شریعتی، زمزم، جوادیه، راه آهن، مهدیه، منیریه، تئاتر شهر، میدان حضرت ولی‌عصر(عج)، میدان جهاد، میرزای شیرازی، شهید بهشتی، سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی، خواجه عبدالله انصاری، شهید زین الدین، میدان هروی، حسین آباد، نوبنیاد. شهید محلاتی و ایستگاه قائم فعالیت می‌کنند.

این خط در ایستگاه مهدیه با خط هفت، در ایستگاه تئاتر شهر با خط چهار، در ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) با خط شش و در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک تقاطع دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش خدمات رسانی با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

نوبخت با اشاره به شلوغی ایستگاه های تقاطعی گفت: ما در ایستگاهی همچون دروازه دولت که با خطوط یک و چهار تقاطع دارد روزانه شاهد حجم بالایی از مسافر هستیم این در حالیست که حجم زیادی از شهروندان از طریق ایستگاه امام خمینی (ره) که با خطوط یک و دو تقاطع دارد و ما قبل ایستگاه دروازه دولت قرار دارد و ایستگاه شهید بهشتی که با خطوط یک و سه تقاطع دارد مسافرانی را به ایستگاه دروازه دولت می رساند.

وی بیان داشت: همین امر موجب شده تا روزانه ایستگاه دروازه دولت با تعداد زیادی از مسافران رو برو شود و برای جلوگیری از اختلال در سرویس دهی در ایستگاه های تقاطعی همراهی بیشتر شهروندان و مسافران را می‌طلبد که برخی از مواقع  توسط بعضی از مسافران مانع بسته شدن در قطار نشوند تا اختلالی در حرکت قطارها ایجاد نشود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مترو دروازه دولت حمل و نقل ریلی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو

نمایشگاه عکس صنعت نفت به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت، با موضوع سرمایه انسانی، مسئولیت‌ اجتماعی و تکیه بر توان دانش‌بنیان‌ها در دو ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) و میدان شهدا برپا شد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، کشف نفت در مسجد سلیمان، حمل فرآورده‌های نفتی در دهه‌های ۱۲۹۰، ملی شدن صنعت نفت، نصب تابلوی هیئت مدیره موقت شرکت ملی نفت ایران در خرمشهر در سال ۱۳۳۰، نمایی هوایی از پالایشگاه آبادان در سال ۱۳۵۰، تعمیر خط لوله میعانات گازی میدان سلمان، فاز ۱۹ و ۱۶ میدان مشترک پارس جنوبی، تلاش آتش‌نشانان برای مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید و... بخشی از عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا پایان فروردین‌ماه در ایستگاه‌های میدان ولی‌عصر (عج) و میدان شهدا برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند این عکس‌ها را نظاره کنند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • اقبالی: سقف آروزهای فوتبالی ما کوتاه شده است/ ترکمنستانی ها چندین بار خطوط ما را شکستند
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • ۹ ایستگاه‌ مترو اصفهان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است