Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:10:56 GMT

طرح ملی دادرس در مدارس مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۲۵۶۶

طرح ملی دادرس در مدارس مشهد آغاز شد

سید جمال زرگر روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) ویژه دانش‌آموزان پایه هشتم امسال در ۸۵ مدرسه این کلانشهر آغاز شده است.
وی افزود: این طرح در مدارس دخترانه و پسرانه با حضور ۲۶ مربی آموزش دیده جمعیت هلال احمر آغاز شد که پس از تدریس سرفصل‌ها و آزمون درون مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات شهرستان صعود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این آموزش‌ها در هشت محور طی ۱۶ ساعت و در قالب آموزش اطفای حریق، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ ارائه می‌شود.
رییس هلال احمر مشهد با توجه به تأثیر اجرای اینگونه طرح‌ها در ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان گفت: المپیاد ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت نیز با هدف افزایش سطح ایمنی و خطر پذیری مدارس و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت، برگزار می‌شود.
زرگر افزود: در سال گذشته ۱۲۰۰ دانش‌آموز، مهارت امدادی را فرا گرفتند و امسال نیز رشد چشمگیر در این زمینه نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که بیش از ۶۰ درصد این تعداد در مشهد هستند.

برچسب‌ها مشهد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی طرح دادرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی طرح دادرس مشهد جمعیت هلال احمر خراسان رضوی طرح دادرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛کریمی در گفتگو با بخش خبری ۲۰ گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب آزمون مدارس استعداد‌های درخشان هستند که از این تعداد ۱۱۵ دانش آموز دختر و ۱۱۵ دانش آموز پسر  پذیرش می‌شوند. وی افزود: این سهمیه پذیرش پارسال ۱۱۲ نفر برای دختران و ۱۱۲ نفر برای پسران بود که به هر کدام ۳ نفر اضافه شده است.   به گفته رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان،  آزمون مدارس سمپاد برای متوسطه اول ۳۱ خرداد و  برای متوسطه دوم یکم تیر برگزار می‌شود.   کریمی گفت: ۶ مدرسه استعداد‌های درخشان در استان فعال است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر به مشهد مقدس
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر خراسان جنوبی به مشهد مقدس
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد