Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از تست موفقیت‌آمیز اولین نمونه از خانواده موتور فضایی آرش خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین صمیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در غرفه پژوهشگاه فضایی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی ایران دستاوردهای مختلفی در طول این سال‌ها داشته است که یکی از این دستاوردها، ماهواره پارس ۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این ماهواره با حداکثر توان داخلی جمهوری اسلامی، دانش توسعه‌ای و با استفاده از ظرفیت جوانان این مرز و بوم ساخته شده است که کمتر از دو ماه دیگر از آن رونمایی و در سه ماه آینده پرتاب خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بیان کرد: ساخت ماهواره ظفر با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران انجام می‌شود و ماهواره ناهید ۲ با مدل مهندسی یک ماه آینده به پایان می‌رسد. ماهواره‌ها برای اینکه از مدار ۴۰۰ کیلومتر به ۷۰۰۰ کیلومتر برسند، نیازمند موتورهای پرقدرت هستند.

صمیمی عنوان کرد: در زمینه بالن‌های مخابراتی تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت ارتباطات زیر ساخت انجام داده‌ایم که ۱۰ بالن مخابراتی طراحی خواهد شد که ۵ مورد آن در کمیته پدافند غیرعامل و مابقی در سازمان زیر ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و طراحی کردن ماهواره‌های کوچک در دستور کار پژوهشگاه فضایی ایران قرار دارد و با کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان در این زمینه همکاری داریم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بیان کرد: پروژه‌هایی با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه نصیر و شریف اجرایی انجام داده‌ایم و تلاش داریم زیرسیستم‌هایی که در پژوهشگاه‌ها و یا شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند، در این پروژه‌ها استفاده شوند. در یکی از این پروژه‌ها خانواده موتورهای فضایی به نام آرش را طراحی کردیم و در پروسه ساخت آن از توان علمی دانشگاه‌ها استفاده شده و تست یک نمونه از آرش با موفقیت انجام شده است.

صمیمی عنوان کرد: پروژه تعیین حقابه یکی از چالش‌های مهم در استان‌های کشور و حتی در کشورهای دیگر است و بر این اساس این پروژه را اجرایی کردیم. این پروژه شامل فعالیت‌های سنسورینگ و سنجش از دور است و در تلاش هستیم پس از تایید این پروژه فراخوانی را منتشر کنیم تا استارت‌آپ‌های تخصصی را در استان‌های مختلف کشور شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محققان پژوهشگاه فضایی ایران در زمینه طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز مواد ممنوعه موفق عمل کرده‌اند و با طراحی این دستگاه قادر هستند مواد منفجره، ممنوعه و مواد مخدر را شناسایی کنند و شاهد هستیم که این محصول مورد استقبال نهادهای امنیتی و نظامی کشور قرار گرفته است.

پژوهشگاه فضایی ایران سازمانی دانش‌بنیان با ساختاری محصول‌محور و نوآور در عرصه اکتساب فناوری‌های صلح آمیز، فضایی است که با برخورداری از نیروهای نخبه و مجرب در زمینه‌های مختلف علوم فضایی از جمله مطالعه، طراحی، و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، ناوبری و موقعیت‌یابی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماهواره رئیس پژوهشگاه فضایی ایران حسین صمیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند یک عملیات دیگر علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان‌های قسام طی یک عملیات محل تجمع عناصر صهیونیست را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین خمپاره به سمت محل استقرار متجاوزان اشغالگر صورت گرفت. علاوه بر نوار غزه، نیروهای فلسطینی در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز به این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که عناصر صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه توسط نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفتند.گردان‌های «شهداالاقصی» شاخه نابلس نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در کرانه باختری خبر دادند.

گردان‌های شهداالاقصی در نابلس اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در ایست‌بازرسی «حواره» به رگبار بستند.

علاوه بر این نیروهای این گردان‌ها به شدت با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که به روستای «برقه» در کرانه باختری یورش بردند درگیر شدند.

کد خبر 6086028

دیگر خبرها

  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد