Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@17:04:13 GMT

هر ایرانی سالیانه چند بار به پزشک مراجعه می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۳۳۳۰

هر ایرانی سالیانه چند بار به پزشک مراجعه می کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رسالت ما ارتقای سلامت مردم، محافظت از منابع مالی مردم و پاسخگویی توام با تکریم و پوشش همگانی سلامت است.

وی بیان کرد: نظام سلامت چهار هدف عمده دارد که افرایش سلامت جامعه، محافطت از منابع مالی مردم در برابر مخاطرات مالی بیماری ها، پاسخگویی به مردم و رعایت کرامت بیماران از مهمترین آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود/ لاکچری‌ها ۵ میلیون تومان پول به دندانپزشک می‌دهند
همه جای دنیا درمان گران است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یادآور شد: امروز باید بپذیریم که همه جای دنیا درمان گران است و در ایران هم اگر به طور متوسط ۱۰ تا ۲۵ درصد درآمدها به درمان اختصاص یابد، شهروندان با مشکلات جدی مواجه می شوند.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: هدف سوم ما پاسخگویی به مردم و ایجاد ارتباط موثر با بیماران است،
سالانه ۸۵۳ میلیون بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه هر ایرانی ۱۰.۳ بار به سیستم پزشکی مراجعه می کند، تصریح کرد: سالانه ۸۵۳ میلیون بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلایل مختلف از جمله، تصادف، بیماری، سکته و سرماخوردگی داریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: پزشک سالیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی