Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: سهم این استان در طرح اقدام ملی مسکن دو هزار و 800 واحد مسکونی است که در مرحله اول ثبت نام یک هزار و682 واحد انجام شد.

 رضا خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی در کشور برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان شرایط ثبت نام این طرح، ادامه داد: متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه متقاضی بایستی متأهل و یا سرپرست خانوار باشد، تصریح کرد: همچنین زنان خود سرپرست در صورتی که حداقل 35 سال سن داشته باشند می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

خالقی با اشاره به اینکه افراد متقاضی بایستی حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد نظر را دارا باشند،بیان کرد: متقاضیان نبایستی منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...) داشته باشند.

وی با عنوان کردن این موضوع که متقاضیان بایستی توانایی  تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) را داشته باشند، گفت: همچنین آنان بایستی امکان سپرده‌گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، داشته باشند، علاوه بر این متقاضیان باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانک را دارا باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: سهم لرستان در طرح اقدام ملی مسکن دو هزار و 800 واحد مسکونی است که در مرحله قبلی ثبت نام یک هزار و682 واحد انجام شد.

خالقی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد از متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، واجد شرایط ثبت نام در این طرح نباشند، اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۱۸ واحد از سهم لرستان برای ثبت‌نام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه افرادی که یک بار در این طرح نام نویسی کرده‌اند دیگر نمی‌توانند اسم نویسی کنند، افزود: این‌که ظرفیت‌ها در ساعت اولیه تکمیل شد و این موضوع فقط شامل حال لرستان نیست و برای استان‌های دیگر نیز همین مساله اتفاق افتاده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: راه و شهرسازی لرستان  به هیچ‌وجه به سایت‌ ثبت نام دسترسی ندارد و مدیریت این سایت در وزارت خانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان مسکن وزارت راه و شهرسازی شهرسازی مسکن ملی خانه اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تاکنون هزار و ۹۵۷ واحد نهضت ملی مسکن بهره برداری شده و با این تعداد واحد قابل افتتاح تعداد واحد‌های بهره برداری شده استان سمنان به چهار هزار و ۱۵ واحد خواهد رسید
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به ارائه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت این واحد‌ها گفت: واگذاری هزار و ۱۵۸ قطعه زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌های سه فرزندی و چند فرزندی در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های سه فرزندی و چند فرزندی /از دیگر برنامه هاست
سید محمد حسینی طباطبایی آغاز عملیات آماده سازی ۳۰۰ هکتار از زمین‌های تامین شده طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرساز‌ی را از دیگر برنامه‌ها در سفررییس جمهور اعلام کرد
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان: تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی درقالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است که از این تعداد ۴۰ درصد ویلایی است
حسینی طباطبایی افزود: علاوه برآغاز عملیات آماده سازی ۲۰۵ طرح مطالعاتی نهضت ملی مسکن در استان سمنان طرح الحاق زمین به محدوده عملیاتی هم از برنامه‌های دردست اقدام نهضت ملی مسکن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان