Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@16:05:26 GMT

سازمان ملل عامل نقض آتش‌بس در یمن است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۶۷۹۹

سازمان ملل عامل نقض آتش‌بس در یمن است

«محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده یمن، سازمان ملل متحد را به کم‌کاری در قبال نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در این استان متهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، قحیم گفت: ائتلاف سعودی در طول یکسال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار مرتبه آتش‌بس الحدیده را که در چارچوب توافق صلح سوئد باید به اجرا در می‌آمد، نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم الحدیده و یمن می‌دانند که سازمان ملل متحد با بی توجهی به این موضوع، به ائتلاف دشمن چراغ سبز داده تا توافق سوئد را نقض کند.

استاندار الحدیده افزود: مردم یمن در مقابل نقض آتش بس الحدیده تا کنون صبر کردند اما صبر آنان ممکن است با ادامه اقدامات خصمانه پایان یابد.

وی همچنین به اقدام سازمان صلیب سرخ در شهر الدریهمی اعتراض کرد و گفت: آنها به جای اینکه به مردم محاصره این شهر غذا بدهند و گذرگاه انسانی برای آنان باز کنند، از آنها خواسته‌اند تا این شهر را ترک کنند. این اقدام صلیب سرخ را محکوم می‌کنیم.

شهر الدریهمی واقع در استان الحدیده در محاصره و زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی قرار دارد.

پیش‌تر یحیی سریع سخنگوی ائتلاف سعودی گفته بود: از آغاز توافق صلح الحدیده ۱۷۵ نفر از جمله ۶۳ کودک کشته و ۴۸۱ غیر نظامی زخمی شدند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، باعث شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های بشر دوستانه باشند.

میلیون‌ها نفر در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل متحد، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصار الله یمن برای برقراری صلح در یمن، اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار خمس در تراکتور

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مدیران باشگاه تراکتور که طی دو روز گذشته جلساتی با پاکو خمس برای توافق و جدایی از این تیم داشته‌اند، در نهایت با این مربی بر سر جدایی به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: ۲ ستاره پرسپولیس در تیررس تراکتور

خمس دو فصل دیگر با تراکتور قرارداد دارد و طبق توافق، قرار است مابقی رقم قرارداد امسال خود (حدود ۳۰۰ هزار دلار) را از باشگاه تبریزی دریافت کند و به‌صورت توافقی از این تیم جدا شود.

به احتمال بسیار زیاد امروز (دوشنبه) فسخ قرارداد خمس با باشگاه تراکتور به طور رسمی امضا و نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227196 برچسب‌ها تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • مقام روسی: کوری انتخابی غرب عامل تشدید تنش است
  • پایان کار خمس در تراکتور
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است