Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک با اشاره به نبود یک ردیف تعرفه مستقل برای اظهار و ترخیص چادر مشکی، گفت: واردکنندگان برای ترخیص چادر مشکی از ردیف "سایر" فصل ۵۴ قوانین واردات و صادرات با پرداخت عوارض یکسان با پارچه مورد نیاز واحدهای تولیدی استفاده می‌کنند. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

مهرداد جمال ارونقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  با بیان اینکه بر اساس قانون مقررات صادرات و واردات کلیه وزارت‌خانه‌های مرتبط با تولید موظفند که  پیشنهادات خود درباره ورود و صدور انواع کالا را با توجه به نیاز کشور حداکثر تا 15 بهمن ماه به وزارت صنعت اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود، اگر دستگاهی بخواهد برای ورود کالا مثل چادر مشکی به  کشور محدودیت اعمال کند باید این پروسه را طی کند.
به گفته اروَنقی درماده 5  قانون مقررات صادرات و واردات نیز تاکید شده که سایر دستگاه‌ها و همچنین  اتاق‌های بازرگانی نیز می تواند پیشنهادات خود را در مورد افزایش یا کاهش حقوق و عوارض و سود بازرگانی کالاها به وزارت صنعت ارائه کنند.
معاون فنی گمرک با بیان اینکه، در حال حاضر هیچ‌گونه ردیف تعرفه برای ورود چادر مشکی در کتاب مقررات صادرات و واردات وجود ندارد گفت: در حال حاضر از اینکه چه میزان چادر مشکی وارد کشور شده اطلاع دقیقی وجود ندارد چرا که فقط آمار واردات انواع پارچه که چادر مشکی نیز دران وجود دارد در اختیار گمرک می‌باشد.
 این مقام مسئول در گمرک تاکید کرد: اگر برای ورود پارچه ردیف تعرفه مجزا لحاظ شود هم می‌توان سود بازرگانی بالاتری برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی چادر مشکی لحاظ کرد و هم آمار رسمی و دقیقی از ورود رسمی پارچه چادر مشکی به کشور در اختیار داشت.
اروَنقی با بیان اینکه، در زیر مجموعه‌های ردیف تعرفه 5407 که مربوط به پارچه از نوع تار و پود بافت می‌باشد، ردیفی برای چادر مشکی لحاظ نشده، گفت: بر این اساس  به نظر می‌رسد، واردکنندگان از ردیف "سایر" مربوط به پارچه برای اظهار چادر مشکی استفاده می‌کنند که فقط در این ردیف 7000 تن پارچه اظهار شده و از گمرک ترخیص شده است.
معاون فنی گمرک گفت: پارچه‌‌های مختلف در فصل 54 با عوارض 32 درصدی به کشور وارد می‌شوند،‌ به این ترتیب اگر دستگاههای متولی بخواهند  در مورد چادر مشکی از تولید داخل حمایت کنند شرط اولیه و مهم این است که یک ردیف تعرفه مستقل و مجزا برای آن لحاظ شود.
وی افزود،  در حال حاضر عوارض 32 درصدی برای پارچه‌هایی که حالت واسطه‌ای و مواد اولیه برای تولید پوشاک دارند لحاظ شده است اما با نبود ردیف مجزا برای چادر مشکی واردکنندگان از این فصل و ردیفهای زیر مجموعه آن برای اظهار چادر مشکی استفاده می‌کنند.
این مقام گمرکی گفت: در ماههای گذشته با پیگیری یک تشکل حامی حجاب، پیشنهادی از سوی گمرک برای تعیین تکلیف مواد اولیه چادر مشکی از جمله رنگ، ارائه شد تا حقوق و عوارض آن کاهش یابد. در مورد ایجاد ردیف تعرفه مستقل نیز اگر به گمرک مراجعه صورت می‌گرفت حتما در این خصوص نیز به وزارت صمت پیشنهاد ارائه می‌کردیم.

دستور برخورد با کارشناسان گمرکی که در مسیر ترخیص ایستایی ایجاد می‌کنند

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت خرید این آثار ورود کرده است.

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری بازار سرپوشیده بیش از سایر دستگاه‌های مسئول ورود داشته و در این زمینه خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: در راستای حفظ و معرفی آداب و رسوم اقداماتی انجام و تلاش شده است این هویت به صورت برجسته نمایش داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت و امکان برای خرید این آثار ورود کرده است.

قریشی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان با هویت‌های شهری خود بیشتر آشنا شوند و این مهم به آن‌ها معرفی شود و با هویت شهر خود بیشتر شناخت پیدا کنند، سبب دلبستگی بیشتر نسبت به شهر و ایجاد تعلق خاطر در شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و موضوعات فرهنگی و هویتی ردیف بودجه مشخص شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه برای مناسبت‌های مختلف همچون روز اراک بودجه‌ای مشخص شده است، تصریح کرد: برای موضوعات فرهنگی و عمرانی بودجه‌ای جداگانه‌ای در نظر گرفته است تا با آن بتوانند از این اماکن نگهداری کنند و بازسازی‌ها صورت گیرد.

قریشی با اشاره به اینکه بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار در راستای موضوع محله‌محوری تعریف شده است، گفت: در حوزه بهره‌برداری از این بازارچه‌ها مشکلاتی وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم محصولات را به مردم عرضه کند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از بازارچه میوه و تره‌بار نیاز به حضور سرمایه‌گذار ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بازارچه‌ها کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است تا این نیاز ضروری به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود و امیدواریم در سال جدید این بازارچه‌ها به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 737449

دیگر خبرها

  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟