Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:53:22 GMT

مهار موج آنفلوآنزای فصلی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۸۰۲۱

مهار موج آنفلوآنزای فصلی

وزیر بهداشت گفت: با آمادگی کامل همکاران و آموزش‌های گسترده، موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، در حاشیه نشست مسئولان استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، در خصوص وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت: آنفلوآنزای امسال، بیشتر از نوع H1N1 بود که در سال 94 با چنین موجی از آنفلوآنزا در کشور روبرو بودیم و امسال علاوه بر ایران، این ویروس در کشورهای منطقه از جمله کویت، عمان، امارات، افغانستان، پاکستان و حتی اروپا، افراد زیادی را مبتلا کرد و از بین برد اما خوشبختانه با آمادگی کامل همکاران ما و آموزش‌‌های گسترده‌‌ای که ارائه شد، موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته گذشته و در دو سه روز اخیر، ابتلای قابل توجه جدیدی به آنفلوآنزای فصلی و مرگ و میر ناشی از آن در کشور نداشتیم.

نمکی با اشاره به طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" تصریح کرد: برای اجتماعی کردن و جامعه‌‌محور کردن نظام سلامت، نیازمند مشارکت عمومی هستیم تا بیماری‌‌های مختلف به ویژه بیماری‌‌های غیرواگیر را که شایع‌‌ترین علت ابتلا و مرگ و میر هستند، مهار کنیم و در این راه اگر از مردم کمک نگیریم، دولت به تنهایی موفق نخواهد بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این طرح از درون خانواده، یک سلامتیار یا سفیر سلامت انتخاب می‌‌کنیم خاطرنشان کرد: در انتخاب این سلامتیار، اولویت با بانوی خانواده است و آموزش‌‌های پیشگیرانه، تغییر الگوی زندگی، مراقبت‌‌های بهداشتی اولیه، درمان‌‌های اولیه و توانبخشی را ارائه می‌‌دهیم و در این طرح می‌‌توانیم دانشجویان رشته‌‌های علوم پزشکی را از سال دوم به بعد با مسائل خانواده‌‌ها آشنا کنیم و مسئولیت حل مشکلات خانواده‌‌ها در حوزه سلامت را با ارتباط داشتن با سفیر سلامت به آنها بسپاریم.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت بیمارستان تویسرکان رو به اتمام است، تصریح کرد: امیدواریم که این پروژه و چندین پروژه بهداشتی و درمانی دیگر، در سفر آتی رییس جمهور به استان همدان به بهره برداری برسد. با وجود تنگناهای اقتصادی، امسال حدود 1000 پروژه بهداشتی و درمانی قابل افتتاح تا هفته سلامت، آماده شده که هر هفته حدود 50 پروژه در سراسر کشور به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی رییس جمهور سلامت علوم پزشکی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • وقتی که سلامت جامعه از مسیر خانواده عبور می کند
  • آغاز هفته سلامت با شعار مردمی سازی در خوزستان+فیلم
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح