Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@06:50:39 GMT

هرگونه افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۸۵۱۶

هرگونه افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی ممنوع است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: هرگونه افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری عمومی از سوی رانندگان ممنوع و غیرقانونی است.

علی‌اصغر آرمیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌بندی سوخت و تغییرات اعمال شده در این خصوص رانندگان حمل و نقل عمومی شهری نباید خود سرانه قیمت‌ها را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در صورتی که تغییر قیمت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از سوی مسوولان کشوری مصوب و ابلاغ شود، رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری ساوه نیز مجاز به افزایش بها خواهند بود.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه اضافه کرد: دو تیم بازرسی بصورت سیار و  ثابت (کیوسک میدان امام خمینی (ره) شهر ساوه ) از ساعت 6 تا 21 در سطح شهر اوضاع را تحت کنترل دارند و در صورت مشاهده، تمامی تخلفات را با جدیت پیگیری و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: از ساعت 24 روز 23 آبان ماه با مصوبه دولت قیمت بنزین افزایش یافت و بر این اساس سهمیه تاکسی‌های بنزینی 400 لیتر در ماه و تاکسی‌های دوگانه سوز نیز 200 لیتر و آژانس‌ها و تاکسی تلفنی 200 لیتر مابه التفاوت سوخت با قیمت هر لیتر 15 هزار ریال در ماه تعیین شده است.
آرمیده از شهروندان خواست هرگونه تخلف احتمالی به ویژه افزایش نرخ کرایه درون شهری ساوه را (اعلام کد سه رقمی شیشه عقب و یا شماره پلاک تاکسی) به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه اطلاع دهند.
وی با اشاره به این که شهروندان باید بر روی افزایش قیمت‌ها نظارت کنند، اظهار داشت: هیچ افزایش قیمتی در خصوص کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر ساوه صورت نگرفته و نرخ‌های گذشته همچنان به قوت خود باقی است و رانندگان تاکسی و آژانس‌های تاکسی تلفنی موظف هستند کرایه‌ها را بر اساس همان نرخ سابق دریافت کنند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه ادامه داد: پس از افزایش قیمت بنزین، جلسات مکرر ستاد تنظیم بازار با حضور اعضاء در هفته اول بصورت روزانه و در هفته دوم، یک روز در میان در فرمانداری ساوه برگزار شد تا از هرگونه تاثیرپذیری ناشی از افزایش قیمت بنزین بر کالاها جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین همسو با برگزاری جلسات تنظیم بازار کار گروه حمل و نقل در شهرداری ساوه تشکیل شد که پیشنهاداتی مطرح و پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت تا از هرگونه افزایش قیمت کرایه ها ممانعت به عمل آید.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه در خصوص  مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها نیز گفت: ثبت نام این گروه از رانندگان تحت پوشش این سازمان تا 15 آذر ماه جاری در سامانه ثبت و ساماندهی آنان انجام شده است.
آرمیده با اشاره به این که رانندگان خودروهای بنزین سوز سرویس مدارس برای دریافت سهمیه تا 15 آذر فرصت داشتند از طریق مراجعه به سامانه سپند ثبت نام کنند، افزود: این افراد 120 لیتر مابه التفاوت سوخت را دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص  تاکسی‌های اینترنتی نیز اظهار کرد: این گونه تاکسی‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت صمت از اتحادیه کسب و کار مجازی دریافت کرده‌اند که آنها نیز زیر نظر صمت سهمیه دارند.
وی با اشاره به این که همزمان با افزایش قیمت بنزین شاهد استقبال شهروندان از وسایط نقلیه عمومی در سفرهای درون شهری ساوه هستیم، بیان کرد: بطوری روزانه بطور میانگین 64 هزار و 500 نفر از آنها استفاده می‌کنند که نسبت به هفته‌های قبل از افزایش قیمت بنزین افزایشی بالغ بر 24 درصد را نشان می‌دهد.
وی در بخشی دیگر از این گفت و گو ساماندهی خطوط ناوگان حمل و نقل درون شهری را از اولویت های این سازمان دانست و بیان کرد: نداشتن بیمه و عدم برخورداری از سبد حمایتی از مهم ترین مشکلات فرا روی رانندگان است.
آرمیده با اشاره به این که در سال 94 مقرر شد تا با اختصاص اعتباری مشخص در قانون بودجه سنواتی کشور، بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی شهری با برخورداری از یارانه‌های دولتی تداوم یابد، گفت: این مهم در سال 94 انجام شد اما متاسفانه به دلیل پرشدن سقف شمار بیمه شوندگان رانندگان تاکسی در تامین اجتماعی و محدود بودن این سقف شمار زیادی از رانندگان بیمه نشده‌اند و نیز به علت اختصاص نداشتن سرفصل اعتباری مشخص برای این حوزه و عدم پرداخت حق دولت، سازمان تامین اجتماعی مکرر اعلام می‌کند بیمه رانندگان متوقف خواهد شد.
وی  افزود: باید بپذیریم که شرایط فعلی تاکسیرانان، شرایط مناسبی نیست، در سال‌های گذشته وضعیت به مراتب قابل قبول‏تر بود، موضوع بسیار مهم بیمه تامین اجتماعی رانندگان طی چند سال اخیر مغفول مانده است، این در حالی است که این افراد به دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند، بیش از سایرین دچار فرسایش و فرسودگی می‏‌شوند و لازم است در چتر حمایتی بیمه قرار بگیرند.


وی با اشاره به این که برخی از رانندگان تاکسی با توجه به افزایش قیمت بنزین خواهان دریافت بسته حمایتی هستند، اظهار کرد: این افراد اعلام کرده اند از آنجائی که افزایش نرخ کرایه تخلف محسوب می شود دولت بسته حمایتی را برای جبران مازاد افزایش قیمت بنزین به این قشر پرداخت کند.
وی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی می تواند در کاهش ترافیک و روان سازی عبور و مرور نقش موثری داشته باشد.
وی افزود: اگر به بخش حمل و نقل توجه جدی شود، ترافیک در شهرها کنترل خواهد شد و نیازی به اجرای طرحها و هزینه های سنگین نخواهیم داشت و می تواند رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد.
آرمیده در خصوص تاخیر اتوبوس های واحد برخی مسیرها مانند مسیر عبدل آباد اظهار کرد: علت این امر این است که تعداد اتوبوس های موجود از تعداد مورد نیاز کمتر است که با اعلام شهروندان بصورت گردشی اتوبوس با هدف کاهش زمان انتظار شهروندان کمتر خواهد شد. 
وی بیان کرد: تعداد 3 دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط حمل و نقل شهری شده اند که به واحد بازرسی دستور داده شده است در صورت کم کاری هر یک از خطوط این اتوبوس ها جایگزین شوند تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید. 
وی در خصوص  جایگزین کردن اتوبوس هایی که از نظر ظاهری و فنی مشکل دارند، گفت: سعی شده  تا اتوبوس های معیوب در توقفگاه بمانند و تا اصلاح آنها اتوبوس های جدید فعالیت داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ساوه بالغ بر 12 سال می باشد و وضعیت ظاهری اتوبوس های شهری  نیز در خورشان و منزلت شهروندان ساوجی نیست، سعی خواهد شد تا پس از اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر با مشارکت شهرداری ساوه و بهره برداران بخش خصوصی مراحل بازسازی اتوبوس ها از اوایل مهرماه آغاز شود.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه افزود: در راستای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مرکز شهر ساوه، به یک بارانداز نیاز است تا بار انداز را از مرکز شهر انتقال دهیم.
وی بیان کرد: علاوه بر حوزه حمل و نقل مسافر، بایستی به مسائل حوزه حمل و نقل بار ساوه بیشتر توجه شود و این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: مقرر شده تا در محوطه پایانه مسافربری ساختمانی با غرفه های متعدد جهت تحویل بار ایجاد شود تا جدای از کاهش ترافیک بتواند به عنوان یک منبع درآمدی برای این سازمان مطرح باشد که پیش بینی می شود تا یک سال آینده با اخذ مجوز و صرف یک میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری برسد.

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش قیمت کرایه تاکسی تاکسی ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت : جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت. هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است که  با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها را بازدارندگی آن دانست و گفت: تمام اقداماتی که انجام شده برای جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است.

سردار حسینی درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیات دولت به تصویب رسیده برای این است که ما نسبت به رفتار‌های پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته