Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر محمود ثمینی در آئین اهدای 168 تخته فرش توسط بانک مسکن به سیل‌زدگان استان، با بیان این‌که به واسطه سیل اخیر در فروردین‌ماه سال جاری، خسارت‌های زیادی به مردم کشور در استان‌های مختلف به ویژه لرستان و شهرستان‌های ساحلی از قِبل طغیان و مشکلات بستر یا حریم رودخانه‌ها وارد شد، گفت: شهرستان پلدختر پیشانی استان به واسطه آسیب‌دیدگی از سیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که در این رابطه مردم کمک‌های خوبی را به خسارت دیدگان داشتند، عنوان کرد: صرف‌نظر از این‌که برای رعایت عدالت اجتماعی در توزیع کمک‌ها یک سامانه تعریف شد اما برخی از افراد کمک‌های خود را بدون توجه به این قضایا توزیع کردند.

دکتر ثمینی با اشاره به این‌که در جریان سیل خسارات زیادی به مردم ما وارد شد، اما این‌که بدانیم کدام اقشار بیشتر آسیب‌دیده و نیازمند کمک بیشتر هستند بسیار مهم است، ادامه داد: در این زمینه اقدامات بانک مسکن در مذاکرات با نهادهای حمایتی قابل ستایش است.

مددجویان بهزیستی  دچار مشکلاتی شدن

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که مددجویان بهزیستی خودشان دچار مشکلاتی بوده در عین‌حال برای توانمندسازی و ارائه خدمت به آن‌‎ها اقدامات زیادی انجام شده، اما مستلزم کمک‌های بیشتری هستند، اضافه کرد: بهتر است هر کمکی انجام دهیم هدفمند و به اهل آن باشد که در این طرح بانک مسکن مددجویان بهزیستی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم کمک‌های افراد و نهادهای مختلف که ارسال می‌شوند در قالب سامانه‌های مرتبط قرارگرفته و بین اقشاری که کمک‌های کمتری دریافت کردند توزیع شود.

دکتر ثمینی با اشاره به این‌که در زمان بروز حوادث مهم‌ترین اقدام این است که پیش‌بینی درست و پیشگیری لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: این دو اصل اساسی بوده و باید در مواقع بحرانی لحاظ شوند.

وی با بیان این‌که زمانی که توسط هواشناسی هشدار داده می‌شود باید پیش‌بینی و پیش‌گیری لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: در حادثه سیل فروردین‌ماه امسال بالاترین ثمرات پیش‌بینی درست این بود که کشته نداشتیم و چند نفر که جان عزیز خود را از دست دادند پس از سیل بوده است.

پیش‌بینی صحیح و پیشگیری از بروز خیلی از اتفاقات ناگوار بود

دکتر ثمینی با اشاره به این‌که در این برهه از زمان بهترین کاری که در مدیریت استان اتفاق افتاد، پیش‌بینی صحیح و پیشگیری از بروز خیلی از اتفاقات ناگوار بود، تصریح کرد: البته می‌شد با برخی از اقدامات پیشگیرانه دیگر از برخی خسارات پیشگیری کرد، درعین‌حال با آن فرصت کم، حجم بالای بارندگی و اتفاقات غافلگیرانه که حدود 26 استان را غافلگیر کرد، اقدامات خوبی صورت گرفت.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که در سیل اخیر خسارت معیشتی فراوانی به مردم وارد شد، اضافه کرد: خسارت بخش مسکن، زیربنایی و زیرساختی از جاده گرفته تا ابنیه که در جهت توسعه استان تأثیرگذار بودند، بسیار زیاد بود که امیدواریم با کمک‌هایی که دولت تاکنون انجام داده، گرچه معادل خسارت‌‎های وارده نیست، بتوانیم در جهت پیشرفت حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که کمک‌های دولت به لرستان در تناسب با استان‌های دیگر که درگیر سیل شده‌اند بسیار خوب بوده‌، ادامه داد: دولت عزم خود را جزم و با اولویت نجات جان، معیشت و اسکان مردم وارد کار شده است.

با هدف مسائل زیرساختی اعتباراتی به استان تخصیص داده شده است

دکتر ثمینی با اشاره به این‌که تاکنون با هدف مسائل زیرساختی اعتباراتی به استان تخصیص داده شده است، افزود: پروژه‌های مربوط به این بخش به پیمانکاران تحویل شده و در حال انجام است. معاون استاندار لرستان با تشکر از بانک مسکن جهت کار خیرخواهانه‌ای که انجام داده است، اظهار کرد: امیدواریم که بهزیستی و هلال‌احمر این اقلام را به دست اهل آن برسانند.

46

کد خبر 1332435

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بحران جهانی اقتصاد ستاد مدیریت بحران تسهیلات بانکی وام و تسهیلات مسکن استان لرستان باشگاه استقلال آندره استراماچونی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس آلودگی هوا عراق حسن روحانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: یک بخش از انقلاب اسلامی جامعه عشایری است و خدمت به جامعه عشایری وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: مدیران شهرستان دشتی همواره پای کار عشایر هستند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

بحرانی بیان کرد: رکن اصلی و پایدار در تأمین امنیت غذایی جامعه عشایر است و همواره نقش بسزایی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال عشایر باید حفظ شود، بیان کرد: همواره کنار عشایر هستیم و در مراتع ییلاقی و قشلاق حضور داریم و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خدمات به جامعه عشایری باید ادامه دار و به صورت مستمر انجام شود.

بحرانی گفت: خدمات آموزشی به دانش آموزان عشایر در سطح استان مطلوب نیست و انتظار داریم این مشکل هر چه زودتر حل شود.

وی یادآور شد: فنی و حرفه‌ای شهرستان آماده برگزاری آموزش‌های لازم به جامعه عشایری است.

بحرانی ادامه داد: ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر پرداخت شده است.

کد خبر 6084590

دیگر خبرها

  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • استانداران جدید مازندران و لرستان مشخص شدند
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • همه دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب به وظایف خود عمل کنند
  • آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی در لرستان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان