Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا خالقی چهارشنبه ۲۷ آذر، با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد از متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، واجد شرایط ثبت نام در این طرح نباشند، اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۱۸ واحد از سهم لرستان برای ثبت‌نام باقی مانده است.

وی با بیان اینک‌ه افرادی که یک بار در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند دیگر نمی‌توانند اسم‌نویسی کنند، افزود: این‌که ظرفیت‌ها در ساعت اولیه تکمیل شد فقط شامل حال لرستان نیست و برای استان‌های دیگر نیز همین مساله اتفاق افتاده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان شرایط ثبت‌نام این طرح، ادامه داد: متقاضی و افراد تحت تکفل بایستی فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

وی تصریح کرد: متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد. همچنین زنان خود سرپرست در صورتی که حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

خالقی گفت: افراد متقاضی بایستی حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد نظر را دارا باشند.متقاضیان نبایستی منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...) داشته باشند.

تکمیل ظرفیت طرح ثبت‌نام مسکن ملی در کمتر از نیم‌ساعت!

اعلام زمان ثبت‌نام برای مرحله اول طرح اقدام ملی در لرستان

وی با عنوان کردن این موضوع که متقاضیان بایستی توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) را داشته باشند، گفت: همچنین آنان بایستی امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، داشته باشند، علاوه بر این متقاضیان باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانک را دارا باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: راه و شهرسازی لرستان  به هیچ‌وجه به سایت‌ ثبت نام دسترسی ندارد و مدیریت این سایت در وزارت خانه انجام می‌شود.

کد خبر 471125 برچسب‌ها استان لرستان مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یاور عسکری با اشاره به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در استان، گفت: در روش اول که براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، مزدوجین سال ۱۳۹۹ به بعد درصورتیکه بدون فرزند هستند، تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، فرزند اول ۱۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۱۹۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فرزند سوم به بعد نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن، ساخت یا خرید مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

عسکری درخصوص روش دوم اعطای تسهیلات مسکن که درحال حاضر در شبکه بانکی درحال اجراست، می‌گوید: متقاضی باید ابتدا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و پس از طی کردن مراحل لازم، به شبکه بانکی معرفی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن در خوزستان ادامه داد: مبلغ تسهیلات در استان تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نظیر اهواز، آبادان و دزفول در استان خوزستان تا ۱۹۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان تا ۱۳۰ میلیون تومان و روستا‌ها تا ۴۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن قابل پرداخت است.

وی می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود آزاد و مدت بازپرداخت ۵ ساله است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی