Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و ورنق تولید استان در جمع خبرنگاران در رشت با بیان اینکه برای امسال هفت برنامه محوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم، گفت: محوری ترین و مهمترین برنامه اقتصادی کشور، توسعه و تعمیق ساخت داخل و رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این راستا، پروژه‌ای به نام نهضت ساخت داخل را طراحی و تعریف کرده ایم، اظهار داشت: در این پروژه بدنبال هم رسانی توانمندی ها و نیازمندی های داخل هستیم که دراین راستا تا کنون شش میز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان امسال هفت میز دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: ارزش میزهای ساخت داخل برگزار شده یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان با صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کردند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو است.

وی برگزاری نمایشگاه های فرصت های داخل را از دیگر برنامه های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها اعلام توانمندی های صنایع داخلی است که در یک رویداد به هم رسانی شوند و باعث تبادل تجربیات و دانش فنی در جمع کارآفرینان می گردد .

صادقی نیارکی برگزاری نشست‌ها و عقد قراردادهای دوجانبه و تامین حداکثر نیاز داخل از محل تولیدات داخلی را از جمله قالب های این رویداد عنوان و تصریح کرد : این برنامه را در راستای درون زایی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان پروژه محوری امسال هدف گذاری کرده ایم.

وی، خودکفایی وافزایش واحدهای صنعتی و تولیدات آن ها و تامین نیازمندی های مواد اولیه را از بخش تولیدات داخلی از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد.

نیارکی اشتغالزایی و تثبیت اشتغال موجود را ثمره اجرای برنامه هدفگذاری شده امسال خواند و گفت: اشتغالزایی و پویایی صنعت می تواند اشتغال صنعتی به همراه داشته باشد

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها و توجیه فنی و اقتصادی که امروزه وجود دارد و با استفاده از نیروی انسانی مجرب دانشگاهی این امر مهیا می شود؛ علاوه براینکه نیاز داخل نیز از این طریق تامین خواهد شد.

۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فنآور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، و استان های همجوار در این نمایشگاه حضور یافته اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت معدن و تجارت یورو برنامه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وی افزود: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهرها و روستاها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود.

اسماعیلی عنوان کرد: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آن‌ها تحویل داده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 745409

دیگر خبرها

  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • امسال ۵۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی